REKLAMA

Hyundai i10 i jego zardzewiałe sanki – naprawa udała się, pacjent jeździ dalej

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 19 września 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Zardzewiałe sanki, czyli przednia belka poprzeczna, były przyczyną pojawienia się w naszym warsztacie Hyundaia i10. Korozja była na tyle silna, że wymiana belki była niezbędna, bo jest to element podtrzymujący elementy zawieszenia.

Do naszego redakcyjnego warsztatu trafił Hyundai i10 z 2010 roku napędzany silnikiem 1.1L SOHC 12V, którego właściciel już jakiś czas temu dostrzegł potencjalne problemy z korozją. Rdza na elementach podwozia była jednak duża bardziej rozwinięta niż przypuszczał, a stan sanek poprzecznej tak zły, że jedyną sensowną opcją naprawy, była wymiana całej belki na nową. W trakcie naprawy, nasz mechanik od razu zajął się też dolnymi wahaczami, tzw. bananami, aby usunąć luzy w zawieszeniu. To właśnie one były przyczyną pojawienia się auta w naszym warsztacie.

Zardzewiała przednia belka poprzeczna

Korozja sanek to zjawisko dość powszechne, chociaż uzależnione od modelu samochodu. Cierpią na na nie głównie auta tanie, w których producenci szukają oszczędności, dzięki którym mogą zaoferować niższą cenę pojazdu. Oszczędności te najczęściej widać tam, gdzie ludzkie oko nie zajrzy w momencie zakupu auta, czyli pod samochodem.

Zardzewiałe sanki były w bardzo złym stanie i zagrażały bezpieczeństwu jazdy. Przy okazji przeglądu, koniecznie trzeba kontrolować ich stan. 

Pojazdy miejskie popularnych marek mają najczęściej słabe zabezpieczenie antykoryzyjne, a stalowe elementy podwozia wykonane są z dość cienki blach, słabo zabezpieczone przed rdzą. Jeśli dodać do tego klimat panujący w Polsce i drogi posypywane solą w zimie, to braki w jakości wychodzą dość szybko. Pierwsze oznaki korozji pojawiają się w nowych autach już nawet po 2-3 latach eksploatacji, a głęboka penetracja metalu następuje po zaledwie 6-8 latach.

Oprócz przedniej belki poprzecznej, Paweł wymienił także inne elementy zawieszenia Hyundaia i10, aby wyeliminować problemy z zawieszeniem i nie dublować kosztów robocizny.

W przypadku prezentowanego Hyundaia i10 najważniejsze było to, że nasz mechanik nie miał problemu z zakupem nowej belki poprzecznej. Niestety trzeba liczyć się z tym, że im mniej popularny model samochodu, tym rzadziej i krócej dostępne są do niego części, zwłaszcza nadwoziowe. W przypadku dostrzeżenia problemu, nie ma co czekać z naprawą, bowiem znalezienie w przyszłości nowych części może być trudne.

Zobacz: Regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego – koszt i zakres naprawy

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności