Amatorzy imprez typu track day już w kwietniu będą mogli poćwiczyć jazdę autem na torze. Wtedy to rusza nowy sezon zawodów Motointegrator Classicauto Cup. Na tor będą mogły wjechać nie tylko klasyczne auta i youngtimery, ale też nowsze konstrukcje. To nowość w sezonie 2017. Dodatkowo, poza imprezami typu track day, przewidziano także wyścigi oraz rajd turystyczny.
Amatorska jazda na torze cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Wielu kierowców zdaje sobie sprawę ze swoich braków w prowadzeniu auta i chce doskonalić swoje umiejętności w bezpiecznych warunkach. Na imprezach typu track day nie brakuje też osób doskonale znających rzemiosło kierowcy wyścigowego czy rajdowego, ale każdy kolejny trening, każdy kolejny wyścig, to dla nich nowa porcja cennego doświadczenia. W zależności od organizatora takiego track daya, inne są wymagania w stosunku do aut i zawodników.
Zobacz: Auto na tor czyli Mazda MX-5 Speedster Evolution!
Motointegrator Classicauto Cup (CAC) to obecnie jeden z czołowych pucharów w Polsce dla samochodów klasycznych i zabytkowych. Zeszłoroczne eliminacje gromadziły nawet po 150 załóg, startujących głównie samochodami wyprodukowanymi przed rokiem 2000. Co ważne, w 2017 roku regulamin imprezy uległ zmianie i do rywalizacji zostaną dopuszczone także młodsze auta, a zawody rozdzielone będą na dwa dni.
Classicauto Cup 2017 – zmiany i nowości
– Obecny sezon będzie bardzo ciekawy i pracowity, bo zorganizujemy w sumie 12 imprez. Nasze największe zawody, czyli Motointegrator Classicauto Cup, urosły już tak, że podzielimy je na dwa niezależne cykle. Jeden dla klasyków i youngtimerów, a drugi dla wszystkich. Oczywiście pozostaniemy też przy organizacji otwartych treningów i dodatkowych atrakcji, np. odcinka nocnego – zachęca Tomek Ważyński, organizator cyklu Motointegrator #CAC. – Zupełnie nowym przedsięwzięciem będzie nasz pierwszy rajd turystyczny. Odwiedzimy Spałę i okolice, będzie czas na zwiedzanie i spotkanie z innymi pasjonatami zabytkowych aut. Jednak najwięcej emocji budzą dwie imprezy wyścigowe. Wzorem lat dziewięćdziesiątych wykorzystamy do nich lotniska, gdzie można ułożyć odpowiednio zapętloną trasę. W wyścigach pojadą auta z podstawowym pakietem bezpieczeństwa, bez żadnych ograniczeń wiekowych.
W ramach Motointegrator #CAC, oprócz klasyfikacji generalnej i grupowej, będą rozegrane także puchary markowe, takie jak Toyota Cup.
– W 2016 roku odbyła się pierwsza edycja pucharu Toyota Cup. W sumie rywalizowało prawie 50 kierowców. Wśród nich znalazł się nasz zespół Toyota Team Classic, którego kierowcy zasiedli za kierownicami czterech samochodów Celica GT 6. generacji – wyjaśnia Michał Horodeński, szef Toyota Team Classic. – Cieszymy się z udanego debiutu i ze zdobycia pucharu w klasie oraz w Toyota Cup. W nowym sezonie powiększymy team o dwa nowe samochody. Jednym z nich będzie Celica GT, natomiast drugi niech jeszcze przez chwilę pozostanie tajemnicą.
Harmonogram pucharu Motointegrator Classicauto Cup 2017
TRACK DAY | |
1-2 kwietnia | BIAŁA PODLASKA |
2-3 maja | TOR KIELCE |
3-4 czerwca | UŁĘŻ |
9 września | TOR KIELCE |
7-8 października | TOR JASTRZĄB |
WYŚCIGI | |
25 czerwca | BIAŁA PODLASKA |
15 sierpnia | UŁĘŻ |
RAJD TURYSTYCZNY | |
20 maja | SPAŁA |
Wybierając się autem na tor warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że nasze auto może ulec awarii. Przebita opona, uszkodzone zawieszenie lub felga może popsuć nam całą imprezę. Cześć zawodników przywozi swoje auta na tor lawetą. Jeśli myślałeś o takim rozwiązaniu, ale nie masz dokładnej wiedzy na ten temat zobacz nasz materiał poradniczy:
Zobacz: Przewożenie samochodu na lawecie – wyjazd na tor!
Dodaj komentarz