Renault i Dacia podsumowują 2024 rok. Grupa Renault osiągnęła wzrost sprzedaży w każdej swej marce (Renault, Dacia i Alpine) i umocniła swoją pozycję na europejskim rynku samochodowym. Elektryfikacja gamy modeli, rekordowe wyniki w kluczowych krajach oraz premiery nowych aut, takich jak Renault 5 E-Tech electric i Dacia Bigster, wyznaczają kierunek rozwoju marek na 2025 rok.
W 2024 roku Grupa Renault sprzedała na świecie 2 264 815 samochodów, co oznacza wzrost o 1,3% w porównaniu z 2023 rokiem. W tym czasie marka Renault osiągnęła wynik 1 577 351 sprzedanych pojazdów (+1,8%), Dacia – 676 340 (+2,7%), a Alpine – 4 585 (+5,9%). W Europie Grupa Renault odnotowała dwukrotnie większy wzrost niż średnia rynkowa (+3,5%), sprzedając 1 599 051 samochodów i plasując się w pierwszej trójce producentów. Sandero okazało się najlepiej sprzedającym się modelem w całym regionie. Poza Europą Renault zwiększyło sprzedaż dzięki modelowi Kardian w Brazylii (+10,3%) i Grand Koleosowi w Korei Południowej (+80,6%), debiutującemu pod marką Renault Korea.
Wyniki sprzedaży Renault w 2024 roku
Renault, najpopularniejsza francuska marka na świecie, sprzedała w 2024 roku 1 577 351 samochodów osobowych i dostawczych, osiągając wzrost o 1,8% w porównaniu do 2023 roku. W Europie sprzedaż wyniosła 1 009 672 pojazdy, co oznacza wzrost o 3,3% – więcej niż średnia rynkowa (+1,7%). Sukces ten wynika m.in. z dynamicznego wzrostu sprzedaży we Francji (+0,4%), Hiszpanii (+10,8%), Wielkiej Brytanii (+21,4%) i we Włoszech (+6,7%).
Renault koncentruje się na hybrydach, które stanowiły 40% sprzedaży samochodów spalinowych, oraz na elektrykach, w tym nagradzanych modelach Scenic E-Tech electric (2024) i Renault 5 E-Tech electric (2025). Renault 5 stał się najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym we Francji w końcówce 2024 roku. Marka pozostaje liderem europejskiego rynku aut dostawczych, sprzedając 310 458 pojazdów (+4,6%). Poza Europą szczególnie dynamiczny wzrost odnotowano w Brazylii (+10,3%) i Maroku (+7,2%) dzięki modelowi Kardian, a także w Korei Południowej, gdzie Grand Koleos zwiększył sprzedaż o 80,6%. W 2025 roku Renault planuje dalszą elektryfikację gamy modeli, wprowadzając Renault 4 E-Tech electric i rozwijając ofertę Renault 5 E-Tech electric o wersję z akumulatorem 40 kWh.
Wyniki sprzedaży Dacii w 2024 roku
W 2024 roku Dacia sprzedała 676 340 pojazdów (+2,7%), osiągając rekordowe wyniki we Włoszech (+13,1%), Maroku (+16,3%), Hiszpanii (+12,4%) oraz Belgii i Luksemburgu (+15,4%). Sukces zawdzięcza czterem modelom: Sandero, Duster, Jogger i Spring. Dacia Sandero pozostaje najpopularniejszym samochodem indywidualnym w Europie od 2017 roku.
Zobacz: Test Dacia Duster 1.2 TCe
W 2025 roku marka zadebiutuje z modelem Bigster, który od stycznia można zamawiać, a wiosną trafi do salonów. Dacia planuje rozszerzyć ofertę w segmencie C i rozwijać hybrydy, które już teraz obejmują Joggera, Dustera i Bigstera.
Wyniki sprzedaży Alpine w 2024 roku
Alpine odnotowała wzrost sprzedaży o 5,9% w 2024 roku, sprzedając 4 585 samochodów. Największy wzrost odnotowano we Włoszech (+37,5%), Wielkiej Brytanii (+24,9%), Hiszpanii (+19,3%) i Niemczech (+10,6%). Marka zadebiutowała w segmencie aut elektrycznych modelem A290 – sportowym autem miejskim, które zdobyło tytuł samochodu roku 2025.
Zobacz: Szkolenie w Alpine Driving Experience Center na Torze Modlin
W 2025 roku Alpine zaprezentuje elektryczny fastback A390 i poszerzy działalność na rynkach zagranicznych, w tym w Irlandii oraz krajach nordyckich.
Wyniki sprzedaży Mobilize w 2024 roku
W 2024 roku Mobilize wprowadziło na rynek model Duo, dostępny zarówno dla kierowców z prawem jazdy, jak i bez niego. Marka rozwija również usługi ładowania, takie jak Mobilize Power – dwukierunkowe ładowanie w domu dla Renault 5 E-Tech electric i Alpine A290. Dzięki współpracy z Autostrade per l’Italia, Mobilize rozbudowuje sieć ultraszybkich ładowarek we Francji i we Włoszech.
Zobacz: Nowa Dacia Duster – które wersje i silniki są najczęściej kupowane w Polsce?
Dodaj komentarz