Przecieki medialne sugerują, że gama nowego Audi R8 zostanie uzupełniona o wersję z silnikiem V6. Ma ona zwiększyć popularność tego modelu głównie w Chinach, ale nie wykluczone, że trafi ona także do klientów z Europy. Co ciekawe, może otrzymać zupełnie nowy, niespotykany dotąd w Audi R8 napęd.
Kilka dni temu do sieci trafiły informacje prezentujące w formie uproszczonego harmonogramu terminy zbliżających się premier samochodowych koncernu Audi. Wśród wielu ciekawych nowości było m.in. nowe wcielenie Audi RS3 (tym razem w wersji sedan) czy usportowiona wersja Q7-mki czyli SQ7. Sporą sensację wzbudził jednak fakt, że topowy model sportowy Audi, czyli R8, ma otrzymać w 2018 roku nowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy.
Zobacz: Audi RS Q3 performance 2.5 TFSI 367 KM – dane techniczne i osiągi
Według niepotwierdzonych dotąd informacji nowa wersja Audi R8 ma być skierowana przede wszystkim do klientów z Chin, którzy zobligowani są do płacenia specjalnego podatku samochodowego, uzależnionego od pojemności skokowej silnika. Im większy motor, tym opłaty fiskalne za auto są wyższe (niedawno Chiny zmniejszyły jednak wysokość podatku od aut z silnikami o pojemności do 1,6 l z uwagi na wyraźne spadki sprzedaży tego typu pojazdów w tym kraju). Nie jest jednak wykluczone, że Audi R8 V6 uzupełni gamę silnikową nowego modelu także w Europie.
Zobacz: Ultra szybka limuzyna – Audi S8 plus!
Obecnie sprzedawana wersja tego auta dysponuje imponującym silnikiem V10 o mocy 540 KM, opracowanym wspólnie z inżynierami Lamborghini, który dzięki napędowi 4×4 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,5 s. Oprócz niej dostępna jest także mocniejsza wersja tego motoru, generująca aż 610 KM. W jej przypadku sprint 0-100 km/h trwa zaledwie 3,2 s. Problemem obu modeli jest jednak cena, która w Polsce rozpoczyna się od kwoty 791 940 zł.
Zobacz: Czy silniki 3.0 TDI Porsche i Audi także nie spełniają norm emisji spalin?
Nowe Audi R8 V6 powinno być jednak znacznie tańsze, a przez to zyskać na popularności. Brakuje konkretnych danych o nowym silniku, ale najprawdopodobniej będzie on wykonany w duchu downsizingu, a więc otrzyma turbodoładowanie. Jego moc powinna oscylować w przedziale 400-450 KM. Istnieje duża szansa na to, że nowe Audi R8 otrzyma także napęd tylnych kół, niestosowany dotąd w tym modelu. Powinien on z jednej strony ograniczyć zużycie paliwa w porównaniu do wersji z napędem 4×4, a z drugiej zapewnić większą frajdę z jazdy kontrolowanymi poślizgami. Gdyby tak się stało, nowe Audi R8 V6 RWD mogło by poważnie zagrozić takim autom jak Jaguar F-Type, Chevrolet Corvette czy Porsche 911.
Zobacz: Test Audi RS3 Sportback 2.5 TFSI
Dodaj komentarz