To największa akcja serwisowa, jaką musi przeprowadzić Tesla w swoich samochodach. Wykryta wada w działaniu systemu zamykania szyb ma zostać usunięta bezprzewodowo. Dzięki temu koszty operacji mają zostać ograniczone.
Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) i wraz z Teslą rozpoczęli kampanię naprawczą wszystkich serii aut z amerykańskiego producenta samochodów. W efekcie skala problemu jest ogromna i dotyczy, tylko na rynku amerykańskim, aż 1 096 762 pojazdów. Na szczęście dla Tesli, koszty operacji nie powinny być duże, bo naprawa zostanie przeprowadzona zdalnie.
Wadliwe modele Tesli
Jak poinformowała NHTSA w samochodach marki Tesla zauważono problem z działaniem układu automatycznego zamykania szyb pojazdu. Okazuje się, że automatyczny regulator szyby nie rozpoznaje przeszkody pomiędzy ramą a oknem. Jeśli okno zamknie się i nie wykryje przeszkody, może dojść do przycięcia ręki, a nawet jej zmiażdżenia. Skala problemu jest duża i obejmuje następujące modele:
- Tesla Model S z okresu produkcji 19.01.2021 do 16.09.2022
- Tesla Model 3 z okresu produkcji 07.02.2017 do 14.09.2022
- Tesla Model X z okresu produkcyjnego 12.02.2021 do 16.09.2022
- Tesla Model Y z okresu produkcyjnego 26.11.2019 do 14.09.2022
Tesla bezpłatnie przekaże bezprzewodową aktualizację oprogramowania układowego („OTA”) do pojazdów, których dotyczy problem, co ma poprawić kalibrację automatycznego systemu zamykania szyb pojazdu.
Zobacz: Zużyte akumulatory elektrycznych aut Kia jako magazyny energii
Dodaj komentarz