Nowy Ford Ranger Raptor trafił do sprzedaży w Niemczech. Jeden z dilerów już wystawił ogłoszenie sprzedaży, ale cena jest naprawdę wysoka. Niestety, nowy Raptor będzie zdecydowanie droższy od dotychczasowego modelu m.in. dlatego, że pod maskę trafił potężny silnik benzynowy, zamiast 2-litrowego diesla.
Ford Ranger Raptor ma szansę ponownie dzierżyć koronę najbardziej sportowego pickupa terenowego w swojej klasie. Wyposażony w wahacze z lekkich stopów na przedniej osi i najnowszą generację amortyzatorów Fox Rallye ma zachwycać zachowaniem w terenie. W porównaniu do poprzednika, w nowym modelu ograniczono tarcie w amortyzatorach o około 50% dzięki specjalnemu olejowi teflonowemu, który zapobiega ich przegrzewaniu podczas intensywnego użytkowania. Adaptacyjne, sterowane elektronicznie amortyzatory są regulowane w zależności od wybranego trybu jazdy, a do tego tylne mogą się usztywniać podczas maksymalnego przyspieszania, dzięki czemu tył nie „osiada” podczas dynamicznego nabierania prędkości.
Zobacz: Ranger Raptor dostał benzynowy silnik 3.0 V6 EcoBoost! Ale cena jest wysoka
Maksymalny skok zawieszenia przednich kół wzrósł o 20 mm (do 256 mm), podczas gdy skok zawieszenia tylnych kół pozostaje niezmieniony i nadal wynosi 290 mm. Oczywiście są też solidne stalowe osłony chłodnicy, silnika i skrzyni biegów. Do tego pod maską nowego Raptora pojawił się nowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy o pojemności 3-litrów i mocy 288 KM. I to m.in. on winduje wysoko nową cenę Raptora.
Ford Ranger Raptor – cena w Niemczech
Zanim przejdziemy do ceny, warto wziąć pod uwagę fakt, że Ford sprawił spora niespodziankę wprowadzając na rynek Ranger Raptora tuż przed standardowymi wersjami tego pickupa. Oficjalnie ma on wejść na rynek w Niemczech jesienią 2022 roku, z kolei słabsze wersje dieslowskie trafią do sprzedaży dopiero na początku 2023 r. Jest to związane z tym, że Ranger produkowany jest w fabryce Forda w RPA, podczas gdy Raptor jest budowany w Tajlandii. W tym momencie wiemy też, ile trzeba będzie zapłacić za tego „rodzynka”.
Nowy Ford Ranger Raptor kosztować ma w Niemczech co najmniej 77 338 euro (brutto) czyli 360 417 zł. Ale auto oferuje szereg dodatkowo płatnych opcji jak np. pakiet stylizacyjny za 2368 euro. Łączna cena maksymalnie wyposażonego Raptor sięga w Niemczech 81 419,80 euro czyli 379 440 zł. Ale jeden z niemieckich dilerów wystawił już Rangera Raptora na sprzedaż za 84 999 euro czyli 396 163 zł i deklaruje, że auto będzie do odbioru za 6 miesięcy. Nie jest jednak wykluczone, że ceny w Polsce będą niższe. Na wielkie różnice nie ma jednak raczej co liczyć.
Zobacz: Test Ford Ranger Raptor
Poprzedni Ranger Raptor był po ok 220 000 PLN a za nowa generację 380 000 PLN. No to się Ford wykazał. Kupić F150 dwu latka reszta na paliwo i jeszcze zostanie.
Obecnie sprzedawany Raptor kosztuje 210 tys. zł netto, czyli ok. 260 tys. brutto.
jeszcze tylko akcyzka 18.6%, leasing (po ostatnich szaleństwach oprocentowania) ok. 20% i mamy pewniutkie pół bańki, które wypadałoby (w przypadku Raptora KONIECZNIE) RZUCIĆ prosto W BŁOTO!!!
W tym przypadku jeszcze ciekawe ile to będzie palić skoro diesel bierze 12 l w miescie. Tu jest benzyna 3.0 turbo. Przy cenie 7,5 zł za litr to wyjdzie jakies 150 zł za 100 km 🙂
Jak byś wiedział o czym piszesz to nie opowiadałbyś głupot,ranger zawsze miał specyfikację ciężarową