Abarth 595 Scorpioneoro to nowy model 500-tki, który ma mieć nie tylko dobre osiągi czy przyspieszenie, ale być też na tyle komfortowym, aby zapewnić całkiem wygodną eksploatację na co dzień. Ten limitowany model nawiązuje też do kultowego A112 Abarth „Gold Ring”, sportowego modelu włoskiej marki z lat 70-tych.
W ostatnim czasie Abarth nie próżnuje i sukcesywnie rozbudowuje gamę sportowej „500-tki”. Dwa jego najnowsze modele, Abarth 595 Monster Energy Yamaha i Abarth 595 Scorpioneoro, skupiają się na pielęgnowaniu historii i współpracy włoskiej marki ze sportowymi partnerami. W obu przypadkach celem nadrzędnym jest jednak to samo – sprawianie kierowcy radości na drodze i na torze.
Abarth 595 Scorpioneoro
Abarth 595 Scorpioneoro to samochód o limitowanej produkcji. Powstanie tylko (albo aż biorąc pod uwagę sprzedaż marki) 2000 sztuk tej wersji, inspirowanej ekskluzywnym A112 Abarth „Gold Ring”, lepiej znanym miłośnikom pod nazwą A112 Abarth „Targa Oro”. Samochód ten był naprawdę elitarnym modelem, wyprodukowanym w 1979 roku w zaledwie 150 egzemplarzach. Zarówno on, jak i Abarth 595 Scorpioneoro, charakteryzują się czarnym kolorem nadwozia, pozłacanymi detalami, wyrafinowanym wnętrzem i bogatym wyposażeniem standardowym, zgodnie z tradycją „włoskiego granturismo”.
Abarth 595 Scorpioneoro adresowany jest do tych kierowców, którzy stawiają na komfort w codziennym użytkowaniu samochodu, a przy tym nie chcą rezygnować z osiągów. Pod maską kryje się silnik o mocy 165 KM (stosunek masy do mocy 6,5 kg/KM), który pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy. Silnik 1.4 T-jet zestawiony jest z mechaniczną skrzynią biegów lub, na zamówienie, ze zrobotyzowaną, sekwencyjną skrzynią biegów Abarth z łopatkami na kierownicy. Dobre osiągi mają być uzupełnieniem wyrazistego i niepowtarzalnego wyglądu.
Zobacz: Test Abarth 500 LPGTECH
Seria specjalna to autentyczny kolekcjonerski „przedmiot”, produkowany w limitowanej edycji, z cenną, numerowaną tabliczką wewnątrz kabiny pasażerskiej. Wewnątrz znajdują się też nowe fotele sportowe Abarth „Scorpionflage” z czarną skórzaną tapicerką i oparciem wykonanym z technicznego materiału, by lepiej przytrzymywać kierowcę podczas bardziej sportowej jazdy. Na ich zagłówkach wyhaftowano „Scorpioneoro”, flagę włoską oraz nazwę Abartha. Nowe fotele komponują się z deską rozdzielczą Scorpion Black z matowymi czarnymi detalami oraz złotą tabliczką na tunelu centralnym i specjalnych dywanikach.
Zobacz: Silnik Fiata 1.4 T-Jet – opinie i typowe problemy
Z zewnątrz Abartha 595 Scorpioneoro można rozpoznać po lakierze Czarny Scorpione (dostępny jest również kolor Niebieski Podio, Biały Race i Szary Record) oraz po matowym dachu w szachownicę, który doskonale komponuje się z wykończeniem klamek, obudów lusterek oraz osłon przednich i tylnych. Ponadto, podkreśleniu niesamowitego charakteru nowej serii specjalnej służą pozłacane detale: skorpion na pokrywie silnika, linia opasająca samochód oraz 17-calowe felgi z wykończeniem w kolorze złota lub, opcjonalnie, 17-calowe czarne felgi ze złotym skorpionem. Fani modelu oraz marki będą mogli kupić też specjalny chronograf z limitowanej edycji opracowany przez firmę Breil, dedykowany nowej serii specjalnej Abarth 595 Scorpioneoro. Szlachetny zegarek przedstawia fragment logo złotego skorpiona.
Zobacz: Co potrafi ręcznie regulowany spojler od Abartha?
Dodaj komentarz