Volvo S60 Polestar w najnowszej odsłonie legitymuje się mocą 350 KM osiąganą z 3,0-litrowego, rzędowego silnika B6304T4. Posiada sportowe zawieszenie Ohlins oraz potężny układ hamulcowy Brembo. Ale to nie koniec nowości. Co jeszcze poprawiono w najnowszym Volvo S60 od Polestara?
Volvo S60 to moim zdaniem jedno z najładniejszych aut w swoim segmencie. Wygląda nowocześnie i dostojnie zarazem, a jego nadwoziu nie sposób odmówić gracji i świetnych proporcji. Co więcej, jako jedno z nielicznych aut, nadal ma w swojej gamie silniki 6-cylindrowe, które dźwiękiem swej pracy po prostu deklasują konkurencję.
Zobacz: BMW M2 oficjalnie – jeszcze mocniejsze niż Audi RS3!
Każda marka Premium dąży do tego, aby posiadać swoją własną komórkę specjalizującą się w budowaniu sportowych wersji swoich popularnych modeli (BMW M GmbH, Mercedes-AMG GmbH, Audi quattro GmbH). Nie inaczej jest z Volvo, które korzysta z usług firmy Polestar, od lat zajmującej się wyścigami samochodowymi. Jej najnowsze produkt, Volvo S60, to auto ubogacone wieloma rozwiązaniami znanymi z torów wyścigowych.
Volvo S60 Polestar: silnik B6304T4
Pod maską najnowszego Volvo S60 T6 Polestar zagościł znany i ceniony, benzynowy silnik B6304T4 dostępny m.in. w Volvo S60 T6. Sześciocylindrowy, rzędowy motor o pojemności 3,0-litrów został jednak zmodernizowany dzięki czemu uzyskuje moc 350 KM i moment obrotowy równy 500 Nm w zakresie 3000-4750 obr./min. Na tle standardowego, 304-konnego silnika z wersji T6, wersja Polestar odróżnia się za sprawą nowej turbosprężarki typu twin scroll opracowanej przez firmę Borg Warner pompującej powietrze do silnika pod ciśnieniem 1,2 Bara, przeprojektowanego intercoolera oraz specjalnie opracowanego dla tego modelu auta układu wydechowego o średnicy aż 2,5-cala (a na końcu poszerzone do aż 3,5-cala). W rezultacie auto ma być nie tylko jeszcze szybsze, ale także powinno niesamowicie brzmieć.
Poprawa osiągów sinika wpłynęła diametralnie na parametry dynamiczne auta. Volvo S60 Polestar przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy, ale jeszcze większe wrażenie robi jego sprint 0-200 km/h. Czas na poziomie 17,7, sekundy to świetny wynik.
Volvo S60 Polestar: Brembo i Ohlins
Dla zapanowania nad tak mocnym autem konstruktorzy z Polestara zaimplementowali do S60-tki sportowe zawieszenie Ohlinsa z usztywnionymi o 80% sprężynami (wobec wersji T6 R-Design) oraz dodali znacznie wydajniejszy układ hamulcowy. Na przedniej osi pracuje 6-tłoczkowy zestaw Brembo wyposażony w pływające, wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 371 mm. Na tylnej osi zdecydowano się na fabryczne, 302-milimetrowe, wentylowane tarcze stosowane w zwykłej wersji T6. Wszystko ukryto za ogromnymi, 20-calowymi obręczami ze stopów lekkich, na które założono opony Michelin Pilot Super Sport w rozmiarze245/35/R20.
Zobacz: Porsche Cayman GT4 Clubsport – wersja na tor wyścigowy
Volvo S60 Polestar to sedan klasy średniej wyższej, ale szwedzka firma oferuje także jego rodzinną odmianę kombi o takich samych parametrach technicznych. Fanom mocnych aut polecamy się spieszyć z decyzją o zakupie takiego auta, bowiem w przyszłym roku model ten ma otrzymać nowy 4-cylindrowy silnik z serii 2.0 Drive-E też o mocy 350 KM.
Zobacz: Volkswagen Golf R Variant – kombi o osiągach Porsche
Miałem okazję jeździć Volvo S60 T6 z takim silnikiem, ale o mocy 306 KM. W mojej ocenie nowy motor nie ma za krzty sportowego charakteru i nie umywa się do jednostki 3,0-litrowej. Jeśli więc cenisz piękny dźwięk w silniku, harmonijne rozwijanie mocy i fantastyczne osiągi, goń czym prędzej na jazdy testowe nowym S60 Polester z motorem 3.0T 350 KM. Najtańszy, ale bardzo dobrze wyposażony egzemplarz ma kosztować w Polsce 313 910 zł.
Dodaj komentarz