Nowe BMW M3 będzie oferowane ze skrzynią automatyczną i napędem 4×4. Ale M3 Pure ma być wersją wyposażoną wyłącznie w tylny napęd i manualną przekładnię. Podobno jej moc ma być niższa niż standardowej wersji, ale ma ona mieć bardziej rasowy charakter.
Nowe BMW serii 3, oznaczone kodem G20, dołączyło do grona aut, w których skrzynia ręczna praktycznie nie występuję. Wszystkie wersje, poza najsłabszym 190-konnym dieslem, współpracują z 8-stopniowym automatem ZF. Podobno ta sama sytuacja ma być ze sportową wersją BMW M3 (oraz M4), która pojawi się w 2020 roku. Jej 3-litrowy motor ma przenosić moc na wszystkie cztery koła przez skrzynię automatyczną. Podobnie jak w modelu BMW M5, napęd 4×4 (xDrive) będzie mógł zostać przełączony na tryb wyłącznie tylnonapędowy. Niestety dodatkowe kilogramy wynikające z konstrukcji napędu xDrive nie znikną.
BMW M3 Pure – tylny napęd i manual dla purystów
Aby zadowolić wymających klientów, niemiecki koncern wprowadzi wersję BMW M3 Pure (oraz M4 Pure), która ma być wyposażona w 6-biegową, manualną przekładnię. Co więcej, skrzynia biegów będzie przenosić moc silnika wyłącznie na tylne koła. Przewiduje się, że oba te rozwiązania powinny pozytywnie wpłynąć na wyraźne obniżenie masy pojazdu i lepszy jej rozkład na poszczególnych osiach. Ale co ciekawe, nawet standardowa wersja M3 G80 z xDrive ma być lżejsza niż obecnie sprzedawane BMW M3 F80 CS!
Premiera BMW M3 ma odbyć się w 2020 roku i dlatego nadal nie ma oficjalnych danych dotyczących mocy i osiągów poszczególnych wersji. Przewiduje się jednak, że standardowa wersja M3 G80 będzie dysponować podwójnie doładowanym silnikiem S58 o mocy 480 KM, który generować będzie 650 Nm momentu obrotowego. Odmiana M3 Pure, z uwagi na wytrzymałość ręcznej skrzyni biegów, ma mieć moc mniejszą o 20 KM. Jednak 460 KM to i tak o 29 KM więcej niż dotychczasowe M3 F80. Co ciekawe, sportowe coupe zbudowane na bazie M3, będzie występować w jeszcze mocniejszych wersjach: BMW M4 Competition (510 KM), BMW M4 CS (537 KM) i BMW M4 CSL (557 KM).
Zobacz: BMW M4 CS – do pracy a potem na track day!
świetny krok ze strony BMW. widac ze pracuja tam jeszcze ludzie z dawnych dobrych lat 90-tych. nie wiem tylko czemu jest problem ze skrzynią manualną przy takiej mocy? przecież Corvetta Z06 ma 650 KM i obsługuje sie ją też manualem.
zajebista. czekam i w leassing
dlaczego nie 1000KM od razu ?
I to jest dobra wiadomość. Zostanie pierwiastek ze starych, dobrych BMW. Jeszcze niech zaczną zmniejszać grile, bo tym z nowej serii 7 można straszyć niegrzeczne dzieci. Może na żywo będzie to lepiej wyglądało?
To m3 i ogólnie każde m ma małe grile. To 7 i wszystkie X maja ogromne i okropne grile