Premiera Forda Focusa IV generacji miała miejsce w kwietniu 2018 roku. Od tego czasu auto zyskało już nie tylko nowych klientów, ale i szereg nagród. Wśród tych najważniejszych trofeów znalazły się dwa tytuły „Car of the Year”. Które Państwa i redakcje najbardziej cenią sobie Focusa?
Ford Focus IV generacji to auto, które radykalnie różni się od swojego poprzednika. Nie jest to żadna ewolucja, a zupełnie nowy model. Dużo większy rozstaw osi, amortyzatory o zmiennej sile tłumienia czy bardzo rozbudowany zestaw systemów bezpieczeństwa to tylko wybrane z nowości. Przy tym wszystkim entuzjaści modelu wypominają Fordowi, że pierwszy raz w historii, niektóre wersje FocusaIV nie posiadają wielowahaczowego zawieszenia. Mimo tego, auto przekonało już do siebie spore grono klientów i ekspertów. Ci ostatni przyznali mu na świecie już 13 nagród, w tym dwa tytułu samochodu 2018 roku.
Nagrody jakie otrzymał Ford Focus IV
Nie da się ukryć, że Ford Focus konkuruje w jednym z najtrudniejszych segmentów na rynku. Klasa tzw. auto kompaktowych musi bowiem z jednej strony łączyć walory funkcjonalne z przystępną ceną, a przy tym oferować kierowcy przyjemność z jazdy i bardzo nowoczesne rozwiązania techniczne. To ta klasa popularyzuje bowiem w największym stopniu możliwości danego producenta. Ford Focus otrzymał nagrody zarówno w klasie aut dla klienta indywidualnego, jak i pojazdu dla przedsiębiorców. Pełna lista nagród zdobytych przez nowego Forda Focusa w 2018 roku:
- Car of the Year 2019 – Finlandia
- Car of the Year 2019 – Chorwacja
- Rodzinne Auto Roku (dwie kategorie) – Belgia
- Kompakt Roku w konkursie Auto Roku 2019 – Irlandia
- Złota Felga bułgarskiego wydania magazynu Autobild: Najlepszy kompakt roku 2019 – Bułgaria
- Nagrody magazynu BusinessCar: Najlepsze auto klasy niższej-średniej – Wielka Brytania
- Nagrody wydawnictwa Parkers New Car 2019: Najlepsze małe auto rodzinne – Wielka Brytania
- Nagroda Szkockie Auto Roku 2019: Najlepszy samochód rodzinny – Szkocja
- Konkurs Auto Trophy 2018 magazynu Auto Zeitung: Zwycięzca kategorii Segment Kompaktów – Niemcy
- Wielka Nagroda Austriackiego Automobilklubu: zwycięzca kategorii Start – Austria\
- Samochodów Roku Przedsiębiorców – Hiszpania
- Czeskie Auto Flotowe Roku 2018: Zwycięzca kategorii Dodatkowe Korzyści – Czechy
- Konkurs Moto Awards tygodnika Auto Świat: Praktyczne na co dzień – Polska
Jak zauważa Glen Goold, naczelny inżynier programu Focus w Ford of Europe:
„Media, eksperci motoryzacyjni i – co najważniejsze – klienci są pełni uznania dla naszego nowego Forda Focusa, co znajduje odzwierciedlenie zarówno w liczbie nagród, jakie zdobywa, ale również w w tempie, w jakim znika z salonów sprzedaży. Uznanie za najlepszy model w tak konkurencyjnym segmencie to najwyższa forma wyróżnienia”.
O tym na ile nowy Ford Focus poradził sobie z tym zadaniem najlepiej pokażą najbliższe 2-3 lata, bo konkurencja jest naprawdę silnika. Nowa Honda Civic X, Hyundai i30, Kia Ceed czy VW Golf oraz Opel Astra to naprawdę silnik rywale. Ale na tę chwile przedstawiciele Forda twierdzą, że auto kliencie przyjęli z entuzjazmem i są zadowoleni ze sprzedaży.
Sprzedaż nowego Forda Focusa IV
Nowy Focus produkowany w zakładzie montażowym Forda w Saarlouis w Niemczech jest oferowany w wersjach hatchback oraz kombi. Co ciekawe, wśród wszystkich sprzedanych od lata do końca listopada egzemplarzy Focusa (łącznie ponad 42100 sztuk), sportowy wariant ST-Line stanowił ponad 40 procent sprzedaży.Oprócz popularnego wariantu ST-Line, obszerna oferta obejmuje również stylowe wersje Trend i Titanium oraz ekskluzywnego Focusa Vignale. Na crossovera Focus Active, inspirowanego samochodami segmentu SUV, przyjmowane są już zamówienia.
Jeden na sześciu klientów kupujących Focusa zdecydował się na kolory Chrome Blue lub Desert Island Blue, obok nich uznanie znalazły bardziej tradycyjne kolory Magnetic Gray i Frozen White. Większym zainteresowaniem klientów niż oczekiwano cieszyła się również nowa, ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Więcej na temat samego Forda Focusa IV generacji przeczytacie w poniższym materiale:
Zobacz: Ford Focus IV – zawieszenie CCD, nowe silniki i belka skrętna!
Dodaj komentarz