Superszybkie, sportowe auto elektryczne czyli Tesla Roadster II ma mieć osiągi przewyższające nawet te oferowane przez topowe hipercary napędzane silnikami benzynowymi. Przyspieszenie 0-100 km/h w 2 sekundy i 1/4 mili pokonywana w niecałe 9 sekund! Czy to tylko optymistyczne wyniki z komputerowych symulatorów jazdy czy realne parametry, które zostaną potwierdzone w realnych warunkach?
Pierwsza generacja Tesli Roadster zadebiutowała w 2008 roku i z miejsca zrobiła duże wrażenie na obserwatorach. Auto bazujące na Lotusie Elise i napędzane wyłącznie energią elektryczną rozpędzało się 0-100 km/h w 3,9 sekundy, a dystans 1/4 mili pokonywało w 12,6 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosiła 201 km/h. A to wszystko przy teoretycznym zasięgu na jednym ładowaniu sięgającym nawet 394 km.
Tesla Roadster II – osiągi i dane techniczne godne Bugatti!
Druga generacja Tesli Roadster przerasta swojego poprzednika o kilka klas. Auto ma oferować wręcz absurdalne osiągi oferując jednocześnie jeszcze większy zasięg sięgający w teorii nawet 1000 km! Trzon układu napędowego Tesli Roadster II stanowić mają 3 silniki elektryczne, z których dwa będą z tyłu, a jeden z przodu pojazdu. Napęd z nich będzie przekazywany na obie osie. To ważne, bo na kołach ma być moment obrotowy sięgający 10 tys. Nm!
Co do wspomnianych osiągów, to aż trudno w nie uwierzyć:
- Przyspieszenie 0-100 km/h w 2,0 sekundy
- Przyspieszenie 0-160 km/h w 4,2 sekundy
- Pokonanie dystansu 1/4 mili w 8.8 sekundy
- Prędkość maksymalna ponad 400 km/h
- Zasięg 620 mil czyli ponad 1000 km
Jeśli już sprawdzasz stan swojego konta myśląc o zakupie tego ultra szybkiego „elektryka”, to przyszykuj się na spore wydatki. Cena podstawowej Tesli Roadster II szacowana jest na 200 tysięcy dolarów. Ale lepiej skonfigurowane egzemplarze mają osiągać pułap nawet 280 tys. dolarów. Debiut nastąpić ma w 2020 roku.
Mimo wszystko trudno o inne auto o takich osiągach w podobnej cenie. Właściwie to trudno o jakiekolwiek auto, które można by z nim porównać. Jedynie pod względem prędkości maksymalnej Tesla musi nadal uznać wyższość spalinowych supersamochodów, bo te potrafią dziś pędzić prawie 500 km/h! Nie wierzysz? To zobacz poniższe auto:
Zobacz: Hennessey Venom F5 – najszybsze auto na świecie! Zdecydowanie!
kiedy zrobicie prawdziwy test elektryka. Chodzi o test pojazdu który był używany przez 2 lata, przejechał około 40 tyś km. Warunki krajowe czyli temperatura zewnętrzna minus 5 stopni. Porównanie osiągnięć w stosunku do pojazdu nowego?
Zmierzcie wtedy jego zasięg. Kiedy też ktoś napisze wprost ile kosztuje i po jakim czasie należy wymienić komplet baterii akumulatorów i jaki jest tego koszt?
Rzeczy o które pytasz nie są żadną tajemnicą – wystarczy sprawdzić na Youtube opinie prawdziwych użytkowników Tesli (z oczywistych względów niemal wszystkie są anglojęzyczne). Najbardziej polecam pewien norweski kanał – wystarczy wpisać Bjorn Tesla Oslo i powinieneś znaleźć. Dziesiątki rzetelnych testów i podsumowań jego prywatnej Tesli, użytkowanej w skandynawskich warunkach. Szczególnie warto obejrzeć podsumowanie przy przebiegu prawie 300 tys. km – szczegółowe zestawienie plusów i minusów modelu S użytkowanego bardzo intensywnie.