Wadliwy silnik w Renault Megane RS – ruszyła akcja serwisowa!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Daily Driver · Dodane: 4 listopada 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Zatarty silnik Renault Megane RS to realny scenariusz. Ruszyła poważna akcja serwisowa francuskiego hot hatcha, która obejmie na samym tylko polskim rynku ponad 100 egzemplarzy tego auta!

Kilka tygodni temu nasza redakcja dostała sygnał, że w sportowej nowości z Francji, czyli Alpine A110, zamontowany jest wadliwy silnik 1.8 TCe, który może ulec zatarciu. Ostrzegaliśmy wtedy, że problemy te mogą wystąpić w innych autach z koncernu Renault, które zostały wyposażone w ten motor. I przypuszczenia te okazały się prawdziwe. Bardzo poważny problem z silnikiem mogą mieć właściciel Renault Megane RS.

Silnik 1.8 TCe, wadliwy elektrozawór i ryzyko zatarcia

Francuski hot hatch pojawił się na rynku w 2018 roku. Dopiero teraz przedstawiciele marki powiadomili o bardzo poważnej usterce jaka może nastąpić w silniku 1.8 TCe, jaki napędza Megane RS. W egzemplarzach, które były produkowane  w fabryce w Palencii (Hiszpania) do 6 maja 2019 roku może nastąpić awaria zaworu regulacji ciśnienia oleju. Jego niewłaściwe działanie może przyczynić się do zatarcia silnika.

Wadliwy silnik 1.8 TCe Renault Megane stosowany jest też w Alpine A110. W trakcie jazdy radzi sobie świetnie, ale usterka w układzie olejowym może doprowadzić do jego zatarcia.

Jak się okazuje, choć akcja serwisowa dotyczy teoretycznie niszowego auta, to w samej tylko Polsce, francuska marka musi wezwać do serwisów aż 125 egzemplarzy Megane RS. Przedstawiciel Renault w Polsce zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu modyfikacji wiązki elektrycznej w komorze silnika i, jeśli będzie to konieczne, wymiany elektrozaworu ciśnienia oleju.

Zobacz: Test Renault Megane RS 1.8 TCe Cup – a Marcin powiedział, że…

3
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
Daily Driverwww.renault-sport.plParys Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Parys
Gość
Parys

Ciekawe czy komuś ten zawór padł przed akcją serwisową 😀

www.renault-sport.pl
Gość
www.renault-sport.pl

Padł. Skończyło się trybem serwisowym i tyle. Artykuł jest tendencyjny. Nie ma mowy o zatarciu silnika. Naprawa polega na odcięciu wiązki czujnika i zaizolowaniu jej. Wtedy czujnik pozostaje w pozycji otwartej.

Aktualności