Volkswagen oszukiwał z silnikami diesla EA 189? Oświadczenie koncernu

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Volkswagen · Dodane: 24 września 2015
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Volkswagen stosował w silnikach 1.6 i 2.0 TDI z serii EA189 specjalny sterownik, dzięki któremu auto rozpoznawało, że jest poddawane kontroli na emisję spalin i ograniczało osiągi motoru, jednocześnie obniżając emisję szkodliwych gazów, w tym tlenku azotu. W rezultacie auta przechodziły wymagane testy mimo, że w normalnym ruchu ich silniki emitowały niedopuszczalną ilość szkodliwych substancji.

Po wykryciu oszustwa przez amerykańską federalną Agencję Ochrony Środowiska (EPA) , Volkswagen szybko wystosował oświadczenie mające na celu ostudzić emocje jakie zapanowały na światowych rynkach (spadek cen akcji VW sięgnął ok. 20%). Problem dotyczy bowiem nawet 11 milionów samochodów na całym świecie a EPA może naliczyć karę koncernowi sięgająca ok. 12 miliardów dolarów.

Zobacz: Silniki TDI Volkswagena, które nie spełniają norm emisji spalin

Oświadczenie Volkswagen dotyczące silnik 1.6 TDI i 2.0 TDI z lat 2009-2015

Dotychczas przeprowadzone wewnętrzne dochodzenie wykazało, że oprogramowanie do kontroli pracy silnika, którego dotyczy problem, jest zainstalowane także w innych pojazdach wyprodukowanych przez Grupę Volkswagen i wyposażonych w silniki Diesla. W przypadku większości tych silników oprogramowanie nie ma żadnego wpływu na pracę jednostki. Na czym polegać może problem? Dokładny opis w poniższym linku:

Zobacz: Dlaczego silniki Volkswagena nie spełniają norm emisji spalin NOx?

Rozbieżności dotyczą pojazdów z silnikami typu EA 189, tzn. ok. 11 mln pojazdów na całym świecie. Wyraźną różnicę pomiędzy wynikami testów wzorcowych i rezultatami uzyskanymi podczas faktycznego użytkowania pojazdów stwierdzono tylko w przypadku tego typu silników. Grupa Volkswagen intensywnie pracuje nad wyeliminowaniem powyższych różnic za pomocą środków technicznych. Jest w związku z tym w stałym kontakcie z odpowiednimi władzami oraz niemieckim Federalnym Urzędem ds. Transportu Samochodowego (KBA – Kraftfahrtbindesamt).

Zobacz: Audi też oszukiwało z silnikami TDI?

Aby pokryć koszty koniecznych czynności serwisowych i innych działań, których celem będzie odbudowa zaufania naszych klientów, Volkswagen planuje utworzyć w swoim rachunku wyników za trzeci kwartał bieżącego roku podatkowego rezerwę w wysokości ok. 6,5 mld EUR. Ponieważ dochodzenie jeszcze trwa, powyższa kwota ma charakter szacunkowy i może ulec zmianie. Wysokość szacowanych zysków Grupy w 2015 roku zostanie odpowiednio skorygowana.

Zobacz: Silnik 1.6 TDI CAYA CAYB CAYC – różnice, usterki, problemy, awarie

Grupa Volkswagen nie toleruje żadnych naruszeń prawa. Najwyższym priorytetem Zarządu jest odbudowa zaufania klientów i zapobieżenie wszelkim szkodom, które mogliby oni ponieść. Grupa będzie na bieżąco i przy zachowaniu pełnej otwartości informować opinię publiczną o wynikach dochodzenia

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności