REKLAMA

Instalacja gazowa LPG do dużych silników typu V6 i V8

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 26 września 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Instalacja gazowa LPG w samochodzie z dużym silnikiem V6 czy V8 budzi sporo kontrowersji. Z jednej strony ktoś kogo stać na zakup takiego auta powinien być świadomy kosztów jakie taki pojazd będzie generował. Z drugiej, jeśli różnica w zachowaniu auta jest niewielka a koszty eksploatacji znacznie niższe to może warto?

Z myślą o właścicielach samochodów z silnikami o dużej pojemności, lider instalacji LPG w Polsce – firma AC S.A. uzupełniła ofertę sterowników Q-generacji o ekonomiczną wersję niezawodnych sterowników Qmax. STAG-300 QMax Basic to doskonałe rozwiązanie dla właścicieli aut z dużymi i paliwożernymi silnikami, którzy przedkładają cenę nad możliwości klasy premium, jakie oferuje sprawdzony STAG QMax Plus.

Zobacz: Test Jeep Grand Cherokee SRT8 6.4 HEMI

Montaż instalacji LPG z „górnej półki” to dobra inwestycja, która gwarantuje niezawodną systemu pracę przez wiele lat. To zawsze się opłaca. STAG Qmax Plus jako przedstawiciel Q-generacji dedykowanej dla samochodów 5, 6 i 8 cylindrowych, od momentu swej premiery zdobył uznanie montażystów i kierowców. Jedni i drudzy cenią go za niezawodność. Montażyści nie muszą martwić się o naprawy w ramach gwarancji, a kierowcy mają pewność, że nie będą „dopłacać” do instalacji przy okazji niespodziewanych awarii.  Pozostawał do rozwiązania tylko jeden problem. STAG Qmax Plus  to sterownik z wieloma unikalnymi funkcjami, które nie zawsze były wykorzystywane np. w prostszych samochodach. Po co więc płacić za coś z czego się nie korzysta? Odpowiedzią na te potrzeby staje się STAG-300 QMax Basic. Jest to ekonomiczna alternatywa, dla sterownika STAG Qmax Plus, która wysoką jakość wykonania, pewność bezawaryjnej pracy oraz pięcioletnią gwarancję łączy z nieco mniej rozbudowanymi funkcjami.

Jeep Grand Cherokee SRT8 silnik 6.4 HEMI 2015

Z praktycznego punktu widzenia, kierowca nie odczuje żadnej zmiany. Przy prawidłowym montażu STAG-300 QMax Basic, np. w sieci warsztatów partnerskich STAG, auto zachowywać się będzie tak samo jak podczas pracy ze swym sprawdzonym już odpowiednikiem.

Zobacz: Test Ford Mustang 5.0 V8 GT

Ograniczenie funkcji odczują jedynie montażyści, którzy w trakcie konwersji będą mieć nieco więcej pracy. Po prostu, pewne czynności regulacyjne trzeba będzie wykonać ręcznie. Najbardziej widoczną zmianą jest rezygnacja z komunikacji OBD. Zamiast autoadaptacji według parametrów OBD, system wymaga ręcznego strojenia, co większość montażystów i tak robi standardowo. Nie ma także wbudowanych emulatorów sygnału ciśnienia i poziomu benzyny. Jeśli auto wymaga takiego rozwiązania, można to zrobić za pomocą emulatorów zewnętrznych.

Audi RS6 Performance 2016 silnik CWUC

Silnik 4.0 V8 Bi-Turbo o mocy 605 KM z Audi RS6 Performance

Obniżając cenę STAG-300 QMax Basic zrezygnowano także ze sporadycznie wykorzystywanej obsługi prądowej sondy lambda. Jedynym zauważalnym dla kierowcy elementem pozostaje przełącznik benzyna – gaz, który w wersji Basic jest bardziej budżetowy, ale za to mniejszy. Nie znajdziemy w nim możliwości zmiany natężenia oświetlenia diód, czy obracania ścianki czołowej w zależności od montażu. Co ciekawe, STAG-300 QMax Basic jest w pełni kompatybilny ze starszymi sterownikami STAG 300 ISA 6 i 8. W przypadku wymiany sterownika, wystarczy wpiąć STAG-300 QMax Basic w gniazdo wiązki i bez zbędnych prac, dokonać kalibracji systemu. Taka możliwość to także ukłon w stronę klientów użytkujących starsze systemy STAG.

Zobacz: Przebita opona – czy warto korzystać z zestawu naprawczego?

Ograniczenie liczby funkcji z których korzystali montażyści instalacji LPG, nie objęło współpracy sterownika z aplikacjami mobilnymi. Podobnie jak w droższym modelu, STAG-300 QMax Basic obsługuje aplikację STAG Mobile, dzięki której montażyści zyskują możliwość regulacji oraz kalibracji systemu za pomocą tabletu czy telefonu oraz Gas Computer, która na bieżąco monitoruje pracę systemów STAG, podając kierowcy informację np. o ilości zużytego paliwa czy jego koszcie.

Zobacz: Auto nie przeszło przeglądu technicznego – co robić dalej?

Q-generacja STAG to nowe pokolenie sterowników, wychowane na doświadczeniach poprzednich epok. Oferta produktów ewoluuje, aby sprostać oczekiwaniom użytkowników i instalatorów. Wprowadzony właśnie STAG-300 QMax Basic potwierdza założenia inżynierów będąc doskonałym uzupełnieniem oferty.

Źródło: materiały prasowe STAG

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności