Nowe Porsche 911 GTS i cena przekraczająca 600 tys. zł!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Porsche · Dodane: 23 stycznia 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowe Porsche 911 GTS według polskiego cennika kosztuje ponad 600 tys. zł! I mówimy tu o wersji podstawowej! Dlaczego to auto jest aż tak drogie? Co kryje wnętrze odmiany GTS? Postanowiliśmy to sprawdzić i zbadać szczegółowo jego dane techniczne i osiągi.

Porsche sukcesywnie rozszerza paletę wersji obecnego modelu 911 oznaczonego kodem 991.2, który pojawił się w 2015 roku. Oprócz podstawowej Carrery (370 KM) mamy już w ofercie wersje Carrera S (420 KM), Carrera 4 (370 KM AWD), Carrera 4S (420 KM AWD) oraz niesamowicie szybkie Turbo (540 KM) i Turbo S (580 KM). Teraz przyszedł czas na GTS.

Zobacz: Porsche 911 2016 – turbo, skrętna tylna oś i zawieszenie PASM

Nowe Porsche 911 GTS  poznać można po kilku charakterystycznych dla tej wersji detalach. Cały przedni pas został zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki. Dolny przedni spliter i powiększone przedłużenie tylnego spojlera jeszcze wyraźniej zmniejszają siłę unoszenia przedniej i tylnej osi w porównaniu z modelami Carrera S. W tylnej części zauważyć można przyciemniane lampy, kratę wlotu powietrza z czarnym, satynowym wykończeniem i umieszczone centralnie dwie końcówki sportowego układu wydechowego, który należy do wyposażenia standardowego.

Dla wariantów czteronapędowych zarezerwowano ozdobny pas pomiędzy lampami w kolorze czarnym, a dla czteronapędowych – pas z podświetleniem. Do tego boczne lusterka Sport Design, 20-calowe obręcze z satynowym wykończeniem w kolorze czarnym i centralną śrubą, czarna końcówka układu wydechowego i oznaczenie modelu GTS na drzwiach. Auto, niezależnie od rodzaju napędu, bazuje na podwoziu „czteronapędowym” o czym świadczy szerokość karoserii równa 1852 mm.

Porsche 911 GTS 991.2 – silnik i osiągi

Pod maską Porsche 991.2 GTS znalazł się zupełnie nowy, turbodoładowany silnik bokser o pojemności 3,0-litrów. Dzięki dwóch turbosprężarkom generującym maksymalne ciśnienie doładowania na poziomie 1,25 Bara osiąga on moc 450 KM (o 20 KM większą niż poprzednim, wolnossącym motorze 3.8 l) i maksymalny moment obrotowy 550 Nm dostępny w zakresie od 2150 do 5000 obr./min (poprzednio 440 Nm przy 5750 obr./min). Silnik nie będzie już zatem kręcił się aż tak pięknie jak w poprzednim motorze (moc 430 KM była w poprzedniku uzyskiwana aż przy 7500 obr./min), ale ma być dynamiczniejszy w trakcie pracy na niższych obrotach. A jak wygląda sprawa z osiągami?

Nowy GTS coupe przyspiesza 0-100 km/h w 4,1 sekundy (3,7 s z PDK), 0-200 km/h w 13,2 sekundy (12,4 s z PDK) a jego prędkość maksymalna to 312 km/h (310 km/h z PDK). Osiągi poprzedniego GTS 991 były zauważalnie gorsze. Auto przyspieszało 0-100 km/h w 4,4 sekundy (4,0 z PDK), 0-200 km/h w 14,3 sekundy (13,5 s z PDK), a jego prędkość maksymalna sięgała 306 km/h (304 km/h z PDK).

Porsche 911 GTS 991.2 – zawieszenie i hamulce

Oprócz nowego silnika inżynierowie Porsche zaadaptowali szereg innych, nowych rozwiązań technicznych do najnowszego GTS. Standardowo wszystkie odmiany nadwoziowe GTS wyposażone są w układ Porsche Active Suspension Management (PASM). GTS w wersji coupé dysponuje sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem zmniejszonym o 10 mm. Przednia oś oparta jest na konstrukcji typu MacPherson, natomiast tylna na niezależnym 5-wahaczowym układzie multi-link. Jak każde nowe 911, także GTS może zostać wyposażony w tylną oś skrętną, co ma poprawić zachowanie auta zarówno na torze, jak w i trakcie eksploracji ciasnych uliczek miast.

Zobacz: Pawilon Porsche w parku Autostadt w Niemczech został otwarty!

Standardowo Porsche 911 GTS posiada 20-calowe felgi aluminiowe obute w opony o rozmiarze 245/35 ZR 20 z przodu i 305/30 ZR 20 z tyłu. Przednie koła skrywają tarcze hamulcowe z Porsche 911 Turbo o średnicy 350 mm (poprzednio 340 mm) i sześciotłoczkowe zaciski. Tylne mają nieco mniejszą, bo 330-milimetrowa średnicę i czterotłoczkowe zaciski. Za to zarówno przednie i jak tylne tarcze są nacinane i nawiercane w celu zapewnienia jak najwyższej efektowności działania.

Porsche 911 GTS 991.2 – wnętrze, wyposażenie i cena

W lekko zmodyfikowanym wnętrzu pojawiło się kilka istotnych nowości. System multimedialny z dużym ekranem dotykowym został zaadaptowany z innym wersji najnowszej 911-stki. Wyróżnikiem odmiany GTS są za to Sportowe fotele Plus z wyszywanym logo GTS na zagłówkach, elektrycznie ustawiane w czterech płaszczyznach. Kierownica, podobnie jak i fotele, boczki drzwi, lewarek skrzyni biegów czy pokrywa schowka w standardzie pokryte są Alcantarą. Nie zapomniane także o charakterystycznej, czerwonej barwie obrotomierza (opcja za 3 031 zł!) oraz ulokowaniu w centralnym miejscu deski rozdzielczej stopera należącego do pakietu Sport Chrono

Razem z debiutem Porsche 911 GTS, niemiecki producent przedstawił także udoskonaloną aplikację do mierzenia osiągów Porsche Track Precision. Rozszerzona ona została m.in. o automatyczne rejestrowanie i wyświetlanie szczegółowych danych przejazdów po torze na ekranie smartfona.

Kosmiczne ceny dodatków

Porsche zrobiło wiele także w kwestii ceny 911 GTS. Jej poziom został ustanowiony na tak wysokim poziomie, że auto nadal ma szansę wyróżniać się z tłumu. W końcu trudno przypuszczać by auto, które w najtańszej specyfikacji kosztuje 617 000 zł było częstym widokiem na polskich drogach. Ale prawdziwe spustoszenie w wyobraźni Kowalskiego powinna zrobić dopiero cena dodatkowych opcji. Po lekkim doposażeniu przez nas auta w najciekawsze naszym zdaniem gadżety, tylnonapędowa wersja 911 GTS wyposażona w ręczną, 7-stopniową skrzynię biegów osiągnęła cenę prawie 783 tysięcy złotych! A nie dokładaliśmy jej nawet automatu PDK. Pokusiliśmy się za to o dobry sprzęt audio marki Burmester za bagatela 22 587 zł, zawieszenie PASM obniżone o 20 mm (16 526 zł), które łączone jest od razu ze skrętną tylną osią (za 11 568 zł). Poniżej zobaczycie listę najciekawszych i najdziwniejszych opcji, za które Porsche każe swoim klientom płacić krocie (a których w większości w ogóle nie dołożyliśmy do naszego GTS).

Porsche 911 GTS 991.2 – wyposażenie
Ciekawsze opcje dodatkowe w 911 GTS
OpcjaCena (zł)
Tylna wycieraczka1774
Korek wlewu paliwa z wykończeniem aluminium-look673
Sterowanie tylną osią11 568
Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) z zawieszeniem sportowym PASM (obniżonym o 20 mm)16 526
Ceramiczne tarcze hamulcowe PCCB43 765
Porsche Doppelkupplung (PDK)21 302
Wspomaganie układu kierowniczego Plus1 348
System unoszenia przedniej osi11 630
Zbiornik paliwa 90 l613
Oświetlenie przestrzeni na nogi z tyłu1530
Usunięcie tylnych foteli0
Gaśnica (niedostępna przy kubełkowych fotelach!)766
Lakierowane nawiewy6090
Lakierowana prowadnica pasa bezpieczeństwa sportowego fotela kubełkowego2327
Tarcze zegarów w kolorze Guards Red3031
Pedały i podnóżek wykonane z aluminium2571
System audio Burmester® High-End Surround Sound22 587
Tuner TV z cyfrowym radiem9488
Lakier metalizowany6059
Lakier specjalny13 651

Gdy do naszego Porsche 911 GTS dołożyliśmy jeszcze napęd automat PDK, pakiet systemów bezpieczeństwa, aktywny tempomat czy system unoszenia przedniej osi w trakcie podjazdu pod krawężnik czy śpiącego policjanta, to cena gwałtownie wzrosła do prawie 900 tys. zł!

Porsche 911 GTS 991.2 występuje w wersji Coupe (od 617 220 zł), Cabrio (od 680 520 zł) i Targa (od 715 950 zł).

Szykując dla siebie konkretny egzemplarz Porsche 911 GTS pamiętajcie też, że osiągi tego modelu można jeszcze bardziej poprawić decydując się na … wersję z napędem 4×4. W przypadku wersji Carrera 4 GTS przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje jej 3,6 sekundy! Sęk w tym, że przy wyższych prędkościach jej osiągi delikatnie się pogarszają. Ze startu zatrzymanego wersja z 4×4 rozpędza się do 200 km/h o 0,4 sekundy dłużej. Porsche 911 Carrera to kolejny model niemieckiego producenta z serii GTS jaki pojawił się w ostatnich miesiącach. O Macanie GTS przeczytacie poniżej:

Zobacz: Nowe Porsche Macan GTS – silnik biturbo i jeszcze lepsze osiągi

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
RSfan Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
RSfan
Gość
RSfan

wygląda naprawdę dobrze, zwłaszcza z tymi czarnymi dodatkami. Ale bądźmy poważni 617 tys. zł za 450 KM? niech nawet robi setkę w te 4,1 sekundy. Za te pieniądze to można mieć dwa auta o takich osiągach!!! Mercedes C 63 S AMG robi setkę w 3,9 sekundy i ma aż 510 KM. Kosztuje zaledwie 404 tys. zł…na tle Porsche to darmocha ;D

Aktualności