Nowe Audi S3 zostało oficjalne zaprezentowane!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Audi · Dodane: 12 sierpnia 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowe Audi S3 zostało oficjalnie zaprezentowane. Przedstawiono osiągi, wymiary i nowości z zakresu techniki. Zmiany od strony mechanicznej nie są spektakularne, a auto wydaje się być silnie spokrewnione pod tym względem z poprzednikiem.

Audi zaprezentowało nową generację sportowej wersji A3. Nie tylko prezentuje odmienny styl i charakter, ale w porównaniu ze swoimi poprzednikami, nowe modele S3 urosły. Sportback jest teraz o 3, a Limousine o 4 centymetry dłuższe. Oba są też o 3 centymetry szersze. W rezultacie 5-drzwiowa S3 Sportback ma teraz 4,34 m długości, a czterodrzwiowa 4,50 m. Pomijając drobne różnice, obie wersje nadwoziowe są identyczne pod względem szerokości (1,82 m), wysokości (1,43 m) i rozstawu osi (2,64 m). Wnętrze ma oferować podobną ilość miejsca co dotychczasowy model, z tą różnicą, że będzie go nie więcej na szerokość. Bagażnik wariantu S3 Sportback ma – w zależności od ustawień tylnego siedzenia – od 325 do 1145 litrów pojemności, natomiast bagażnik S3 Limousine ma 370 litrów.

Audi S3 – silnik i osiągi

Mało spektakularne zmiany zaszły pod maską. Oba nowe modele S3 wyposażane są w silnik 2.0 TFSI o mocy 310 KM, który generuje 400 Nm momentu obrotowego. Jest to zatem ten sam poziom osiągów, jaki prezentowały dotychczasowe „S3-jki”. Silnik posiada system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system (AVS), który zmienia skok zaworów w zależności od stopnia obciążenia jednostki napędowej, przez co komory spalania są lepiej napełniane, a zarządzanie temperaturą pomaga osiągnąć wyższą wydajność. Audi S3 zarówno w wersji Sportback, jak i w wersji Limousine, od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,8 sekundy, a jego prędkość ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. By uzyskać bardziej rasowy dźwięk mocnego, czterocylindrowego, turbodoładowanego silnika, kierowca może posłużyć się seryjnie montowanym systemem Audi drive select

Zobacz: Audi SQ7 i SQ8 z benzynowym silnikiem 4.0 V8 TFSI!

Napęd na cztery koła przekazuje z kolei siedmiobiegowa, automatyczna skrzynia S tronic z funkcją wolnego biegu. W układzie przeniesienia napędu zastosowano hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe umieszczone przed osią tylną, które rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią a tylną oś. Jego funkcjonowanie jest zarządzane przez modułowy system dynamicznego sterowania jazdą – nowy system, który ściśle łączy napęd quattro z elektronicznym systemem stabilizacji jazdy (ESC) i z regulowanymi amortyzatorami, które są dostępne opcjonalnie.

Audi S3 – podwozie

W konstrukcji podwozia zastosowano po cztery wahacze na każde z kół tylnej osi, progresywny układ kierowniczy oraz sprężyny obniżające Audi S3 o 15 milimetrów. Na życzenie, Audi oferuje również zawieszenie S sport z regulacją amortyzatorów. W tym przypadku zawory sterują przepływem oleju w amortyzatorach tak, by w ciągu kilku tysięcznych sekundy dostosować swą pracę do życzeń kierowcy i do aktualnej sytuacji na drodze.

Wachlarz możliwości regulacji, od komfortu aż do sportowej dynamiki, ma być teraz jeszcze większy niż w przypadku poprzedniego modelu.

Audi S3 – wnętrze

Nowy styl ma za to wnętrze. Kokpit skoncentrowany na kierowcy, charakterystyczne otwory wentylacyjne obok zegarów, kompaktowa dźwignia skrzyni biegów i aluminiowe lub karbonowe panele ozdobne to wyróżniki kabiny nowego Audi S3. Ciekawostką są zupełnie nowe, sportowe fotele, których standardowa tapicerka jest w dużej mierze wykonana z przetworzonych butelek PET.

We wnętrzu nie brakuje też ekranów dotykowych. Pośrodku deski rozdzielczej znajduje się 10,1-calowy wyświetlacz dotykowy wbudowany w duży, czarny panel stylistyczny. Zamiast analogowych zegarów w standardzie dostępny jest 10,25-calowy wyświetlacz cyfrowy, który można zastąpić tzw. Audi virtual cockpitem i jego wersją „plus”. Obie odmiany mają przekątną 12,3 cala, przy czym ta druga oferuje również trzy różne wyglądy ekranu.

Nowe Audi S3 – kiedy trafi do sprzedaży?

Otwarcie zbierania zamówień na nowe modele S3 na rynku polskim i uruchomienie polskiej wersji konfiguratora modelowego nastąpi już w najbliższy czwartek, 13 sierpnia. Pierwsze egzemplarze dotrą do salonów dealerskich na początku października. Rynkowej premierze modeli towarzyszy edycja limitowana „edition one” w specjalnie dobranych kolorach nadwozia: żółtym Python Yellow (Sportback) lub czerwonym Tango Red (Limousine) z czarnymi akcentami, z 19-calowymi felgami i z fotelami sportowymi.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności