Lexus RC został udoskonalony! Zmiany dotknęły nawet konstrukcji nadwozia!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Lexus · Dodane: 30 września 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Lexus RC przeszedł solidny lifting. Modernizacja objęła nie tylko wyposażenie auta, ale też i silniki a nawet konstrukcję nadwozia! To kolejny model Lexusa, który w ostatnim czasie został zmodernizowany. Póki co nowy Lexus RC jest dostępny tylko w Japonii.

Lexus RC to sportowe coupe o cechach klasycznego Gran Turismo. Stworzony do szybkiej, ale i bardzo komfortowej jazdy na dłuższych dystansach robi wrażenie jakością wykończenia wnętrza i spektakularnym designem. W Europie jego gama silnikowa został drastycznie zawężona i póki co dostępny jest tylko jako hybryda w wersji 300h. Na szczęście fani mocnych wrażeń nadal mogą zamówić go w odmianie RC F, napedzanej 5-litrowym silnikiem V8. Ale poza granicami gama jednostek napędowych jest szersza. Co więcej, auta na rynek japoński zostały ostatnio wyraźnie ulepszone. Co się zmieniło w Lexusie RC ?

Lexus RC po liftingu – sztywniejsza karoseria, mniejsza masa i zmienione silniki

Najnowszy Lexus RC otrzymał sztywniejsze nadwozie, a to dzięki zastosowaniu nowych spawów punktowych w jego konstrukcji. Japońscy inżynierowie zmniejszyli również masę nieresorowaną auta, w czym pomogło użycie stali o wysokiej wytrzymałości do wykonania stabilizatora oraz wprowadzenie górnych wahaczy tylnej osi ze wzmocnionego aluminium. Japoński oddział Lexusa podkreśla, że dzięki takim zabiegom auto jest bardziej stabilne, zwinne i oferuje wyższy komfort jazdy.

Zmiany dotknęły również jednostek napędowych Lexusa RC. Turbodoładowany silnik 2.0 L, w który jest wyposażony model RC 300, uzyskuje maksymalne osiągi w szerszym zakresie – do 5 800 obrotów. Zaś silnik elektryczny w hybrydowej odmianie RC 300h teraz lepiej reaguje na wciśnięcie gazu i zapewnia bardziej linearne przyspieszenie. Warto dodać, że w Japonii model RC dostępny jest również z 3,5-litrowym silnikiem V6.

Lexus RC – nowe wyposażenie standardowe

Nowy Lexus RC na japońskim rynku otrzymuje też bogatsze wyposażenie standardowe. Elektryczny hamulec postojowy z funkcją hold, tempomat działający w całym zakresie prędkości, czujniki parkowania oraz asystenci martwego pola i ruchu poprzecznego z tyłu to elementy dostępne bez dopłaty. W ofercie znalazł się również nowy lakier Sonic Chrome o interesującej teksturze i metalicznym połysku. Auto można wybrać w jednym z łącznie 10 kolorów.

Lexus RC 300h Sonic Chrome

Barwa Sonic Chrome jest dostępna również w pokrewnym, sportowym Lexusie RC F. Od teraz ten model w standardzie dysponuje także udoskonalonymi multimediami z obsługą systemów SmartDeviceLink, Apple CarPlay i Android Auto.

Lexus RC 2021 – cena po modernizacji

Ulepszone Lexusy RC i RC F trafiły do japońskich salonów marki 17 września. Ceny modelu RC zaczynają się od 5 769 000 jenów, czyli w przeliczeniu niemal 214 tys. zł. Za sportowego Lexusa RC F trzeba natomiast zapłacić minimum 10 420 000 jenów (ok. 386 tys. zł). Klienci w Europie na nową wersję muszą jeszcze poczekać.

Zobacz: Następca BMW M2 Coupe dostał zielone światło! Wiemy jaki napęd otrzyma!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności