Alpine wystawi bolid w klasie LMP1 w wyścigach WEC!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Alpine · Dodane: 21 września 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Alpine w 2021 roku będzie mieć nie tylko zespół Formuły 1, ale i team w wyścigach długodystansowych WEC! Na dodatek, będzie rywalizować w prestiżowej serii LMP1, przechodząc tym samym z klasy LMP2. Zespół ma bardzo ambitne plany, a biorąc pod uwagę sukcesy w serii LMP2, mogą one zostać zrealizowane.

Marka Alpine podtrzymuje swoje tradycje wyścigowe, odnosząc sukcesy wszędzie tam, gdzie się tylko pojawiła od dnia powrotu do wyścigów długodystansowych. Zespół Alpine Signatech już w chwili debiutu w europejskiej serii Le Mans w 2013 roku zdobył mistrzostwo w kategorii kierowców i zespołów i powtórzył ten wyczyn w roku 2014. Rok później francuski team sięgnął jeszcze wyżej, przystępując do Mistrzostw Świata FIA WEC. Po raz kolejny marka Alpine dowiodła swych możliwości zdobywając dwa mistrzostwa świata oraz zwyciężając w trzech z czterech ostatnich edycji wyścigu 24H Le Mans w klasie LMP2. Sukcesy wyścigowe sprawiły, że Alpine szamierza iść o krok dalej oficjalnie zgłaszając wystawienie prototypu LMP1 w najbardziej prestiżowej klasie Mistrzostw Świata FIA WEC i w wyścigu 24H Le Mans 2021.

Alpine z bolidem LMP1 w wyścigach WEC

Po tym, jak Renault przebrandowało swój zespół Formuły 1 na Alpine, teraz marka ta zagości w serii wyścigowej WEC. Od 2021 roku będzie ona jednym z nielicznych konstruktorów zaangażowanych jednocześnie w dwa najwyższej rangi mistrzostwa świata FIA i dysponującym przy tym pełnym programem wyścigowym dla klientów indywidualnych z Alpine A110 Cup, GT4 i Rally. Wydawać by się mogło, że przejście z klasy LMP2 do LMP1 nie jest dużym wyzwaniem, bo bolidy te na pierwszy rzut oka bardzo podobne. ALe to tylko pozory.

Alpine LMP2 A460 

Prototypy LMP2 są wystawiane przez niezależne zespoły. Są napędzane takim samym silnikiem i wyposażone w jedno z homologowanych podwozi. W LMP1 startują zespoły fabryczne wolne od tych ograniczeń. Dzięki większej mocy, mniejszej masie, bardziej złożonej aerodynamice i pełnej swobodzie doboru kierowców bez względu na kategorię, bolidy te uzyskują znacznie lepsze czasy okrążeń.

Alpine LMP1

Automobile Club de l’Ouest (ACO), organizator Mistrzostw Świata FIA WEC i wyścigu 24H Le Mans, zezwoli na udział w przyszłym sezonie prototypów LMP1 obok nowych hypercarów, nakładając odpowiedni Balance of Performance (BoP), który zapewni równość szans startującym bolidom. Alpine wystawi do startów prototyp Alpine LMP1 zbudowany na bazie podwozia Oreca, napędzany silnikiem Gibson, który już się sprawdził w wyścigach. Jak przekonują przedstawiciele zespołu, w prototypie tym wykorzystano wiedzę techniczną firmy Oreca i zespołu Signatech, aby uzyskać poziom osiągów dający realne szanse na zwycięstwo w starciu z konkurencją. Jednocześnie analizowane są możliwości uzyskania efektu synergii ze zespołem Formuły 1. W najbliższych miesiącach, jeszcze przed rozpoczęciem jazd testowych, Alpine Endurance Team zaprezentuje swój prototyp LMP1, barwy, w jakich wystąpi oraz zespół kierowców.

Zobacz: Od 2021 roku Alpine będzie mieć swój zespół w Formule 1!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności