Brembo OCTYMA to najnowsze 8-tłoczkowe zaciski hamulcowe, które otrzymał m.in. nowy Range Rover Sport SV. Cechuje je m.in. nowatorska konstrukcja krzyżowa oraz możliwość współpracy z pływającymi tarczami stalowymi lub znacznie lżejszymi, ceramicznymi ich odpowiednikami.
W samochodach sportowych wielotłoczkowe zaciski to coś powszechnego. W popularnych hot hatchach najczęściej spotkać można zaciski 4-tłoczkowe, w mocniejszych samochodach taki jak Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio zdarzają się konstrukcje nawet 6-tloczkowe. Ale Brembo poszło o krok dalej i zaprojektowało jeszcze bardziej rozbudowane, a do tego innowacyjne zaciski hamulcowe.
Brembo OCTYMA czyli 8-tłoczkowe zaciski hamulcowe
Brembo OCTYMA to najnowsze, 8-tłoczkowe zaciski hamulcowe opracowane pod kątem wysokiej skuteczności działania, zwłaszcza w ciężkich samochodach o dużych mocach silników. Wyróżnia je przede wszystkim niespotykane, bo krzyżowe ułożenie tłoczków, które ma optymalizować hamowanie dzięki lepszemu rozkładowi ciśnienia i temperatury na klockach hamulcowych.
Zobacz: Dwa zaciski na tarczy hamulcowej – do czego służy drugi zacisk?
Zaciski opracowano pod kątem redukcji masy przy jednoczesnym zwiększeniu ich sztywności, bowiem istotną rolą jest ograniczenie masy całego układu hamulcowego. Włoskie zaciski współpracować mogą z dwoma rodzajami tarcz hamulcowych. Bazę stanowią nowego typu pływające tarcze hamulcowe z podwójnego odlewu, wykonanych z żeliwa i aluminium. W bardziej zaawansowanej wersji dostępne są karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe (CCB). Charakteryzują się one jeszcze lepszą odpornością na temperaturę, zwiększoną trwałością i redukcją masy nieresorowanej o 34 kg, co oznacza dalszą optymalizację prowadzenia, przyspieszenia i zużycia paliwa.
Nowe, 8-tłoczkowe zaciski Brembo OCTYMA zadebiutowały Range Roverze Sport SV. Ten 635-konny SUV ma bardzo zaawansowaną mechanikę, która czerpie garściami ze sportu samochodowego. Oprócz ceramicznego układu hamulcowego z zaciskami Brembo Octyma, samochód ten otrzymał jako pierwszy seryjny model na świecie 23-calowe obręcze kół z włókna węglowego oraz zawieszenie łączące hydrauliczne amortyzatory z resorami pneumatycznymi, o regulowanej wysokości i regulacji pochylenia.
Zobacz: Droga hamowania a droga zatrzymania – różnice są ogromne
Best best best..