Akcja serwisowa dotycząca BMW E46 przeprowadzana w 2020 roku brzmi zaskakująco. Po 13 latach od zakończenia produkcji ostatniej wersji tego modelu, BMW przyznało się do kolejnej jego wady technicznej zagrażającej bezpieczeństwu. Wadliwe są poduszki powietrzne, a w zasadzie element odpowiedzialny za ich napełnianie.
Nie da się ukryć, że BMW serii 3, oznaczone kodem E46, to niewątpliwe jedno z najbarwniejszych aut na rynku. Do dziś daje niesamowitą przyjemność z jazdy, a jakością wykonania (w lepszych wersjach wyposażeniowych) nadal potrafi zaskoczyć nawet dzisiejsze konstrukcje. Największym problemem tego modelu są jego kolejni właściciele, którzy zdeprawowali klasę tego modelu. Na całe szczęście, prawdziwi pasjonaci tylnonapędowych aut sportowych, do dziś potrafią docenić ten model. Dlatego ceny BMW serii 3 E46 zaczynają już rosnąć na rynku pojazdów używanych.
Wadliwe poduszki powietrzne w BMW 3 z serii E46
Co zaskakujące, po 13 latach od zakończenia sprzedaży tego modelu, BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki BMW 3 (E46), wyprodukowanych w Niemczech mogą znajdować się wadliwe poduszki powietrzne. W trakcie wybuchu poduszki powietrznej kierowcy spowodowanym wypadkiem, może powstać zbyt wysokie ciśnienie wewnętrzne w generatorze gazu. W rezultacie, w najgorszym przypadku generator gazu może pęknąć, a części metalowe mogą spowodować obrażenia u pasażerów. Na polskim rynku akcja serwisowa obejmie łącznie 1 897 pojazdów.
Przedstawiciel koncernu BMW zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu wymiany poduszki powietrznej kierowcy. Pytanie tylko na ile skutecznie to zrobi? I ile czasu zajmie mu odnalezienie obecnych właścicieli pojazdów. Swoją drogą część z tych egzemplarzy BMW 3 już pewnie nie istnieje, z uwagi właśnie na kolejnych właścicieli, którzy swoim stylem jazdy czy jakością serwisowania unicestwili na pewno sporą grupę tych aut. Trzeba bowiem pamiętać, że BMW E46 przestało być sprzedawane w Polsce prawie 15 lat temu (kabriolet był na rynku 2 lata dłużej). Informacji związanych z kampanią serwisową udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel.: 022 279 71 00).
Zobacz: Wymiana przednich wahaczy w BMW E46
niema jak E36