REKLAMA

Mercedes Klasy E dostał zgodę na jazdę autonomiczną!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Mercedes-Benz · Dodane: 16 marca 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowy Mercedes-Benz Klasy E W213 to pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód, który dostał zezwolenie na jazdę autonomiczną po drogach amerykańskiego stanu Nevada. Auto będzie testowane w warunkach codziennego ruchu ulicznego przy udziale specjalnie wyszkolonych kierowców. Czym różni sie autonomiczny Mercedes od innych tego typu samochodów?

Dotychczasowe testy funkcji jazdy autonomicznej wymagały stosowania specjalistycznych urządzeń i oprogramowania. Samochody wyposażano m.in. w dodatkowe czujniki oraz zmodyfikowany układ kierowniczy i ESP. W przypadku nowego Mercedesa Klasy E nie ma jednak takiej konieczności – już seryjnie produkowany model oferuje szereg inteligentnych systemów umożliwiających realizację funkcji jazdy autonomicznej. Oznacza to, że na potrzeby testów wystarczy jedynie przeprowadzenie drobnych modyfikacji w oprogramowaniu jednostki sterującej układem Drive Pilot (Pilotem Jazdy).

Zobacz: Nowy silnik Diesla Mercedesa Klasy E 220d 195 KM OM 654

„Fakt, że Mercedes-Benz otrzymał taką licencję jako pierwszy producent samochodów na świecie, pokazuje, że w dziedzinie jazdy autonomicznej  jesteśmy o krok do przodu. Nowa Klasa E reprezentuje kolejny znaczący etap na drodze do (opracowania) pojazdów całkowicie zautomatyzowanych” – mówi prof. Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój osobowych Mercedesów.

Zobacz: Mercedes-Benz SLC 2016 – zdjęcia następcy SLK

 „Nevada z dumą udostępnia miejsce, gdzie Daimler – międzynarodowy lider branży motoryzacyjnej – będzie mógł odkrywać i testować możliwości swojego najnowocześniejszego pojazdu autonomicznego” – mówi gubernator Brian Sandoval. „Dzięki zaangażowaniu w rewolucyjne, zrównoważone, twórcze przedsięwzięcia Nevada dąży do czołówki w dziedzinie nowo powstających, innowacyjnych technologii”.

Zobacz: Nowy Mercedes C Coupe – aluminiowe poszycie i autonomiczne systemy bezpieczeństwa

 Testy funkcji autonomicznych mogą być przeprowadzane na wszystkich drogach międzystanowych i stanowych Nevady. Testowe jazdy autonomiczne odbywają się w warunkach codziennego ruchu ulicznego. Specjalnie wyszkoleni kierowcy odpowiadają jedynie za skręcanie, włączanie się do ruchu i wyruszanie w podróż. Przepisy stanowego wydziału komunikacji (NDMV – Nevada Department of Motor Vehicles) przewidują ponadto, że poza kierowcą w kabinie musi znajdować się jeszcze jedna osoba. Testowe egzemplarze Klasy E mają czerwone tablice rejestracyjne, zarezerwowane dla pojazdów autonomicznych.

Zobacz: Facelifting Mercedesa klasy A – szybszy i oszczędniejszy

 Dlaczego Mercedes zdecydował się na takie testy akurat w Stanach Zjednoczonych? Bowiem to właśnie Nevada uchodzi za pioniera w dziedzinie jazdy autonomicznej – odpowiednie przepisy w tym zakresie przyjęto tam już w czerwcu 2011 roku. Biegnąca przez tereny pustynne sieć dróg, krajobraz i natężenie ruchu są bardzo reprezentatywne dla warunków drogowych panujących w całych Stanach Zjednoczonych. Od maja 2015 roku na tamtejszych publicznych drogach eksploatowane są także dwie autonomiczne ciężarówki Daimlera.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności