Jakie auto wygrała Iga Świątek za zwycięstwo WTA500 w Stuttgarcie? Oczywiście Porsche, bo to rodzinne miasto niemieckiego koncernu. Nagrodą okazało się czerwone Porsche Taycan GTS Sport Turismo. Ten elektryczny samochód łączyć ma sportowe osiągi z wysoką funkcjonalnością na co dzień. Wypisz wymaluje idealny daily driver?
Iga Świątek sięgnęła po kolejne, prestiżowe zwycięstwo w tenisie ziemnym. Triumf w turnieje WTA500 to czwarte wygrane zawody polskiej tenisistki w sezonie, a po finałowym starciu z Aryną Sabalenką, Iga wydłużyła swoją serię zwycięstw do 23-ech. Ostatni raz przegrała 16 lutego w Dubaju z Jeleną Ostapenko. Za triumf w WTA500 Polka otrzymała łącznie prawie 94 000 euro a do tego samochód. I to nie byle jaki model, bo elektryczne Porsche Taycan GTS Sport Turismo. Aspekty techniczne tego auta oraz jego osiągi robią wrażenie, nawet jeśli nie jest się fanem elektrycznych samochód.
Porsche Taycan GTS Sport Turismo – sportowe osiągi
Przede wszystkim, Porsche Taycan GTS Sport Turismo to bardziej praktyczna wersja Taycana, która ma przy tym oferować topowe osiągi. Nadwozie w stylu shooting brake łączy sportowy styl z większą praktycznością, zbliżoną do modeli kombi. Samochód ma długość aż 4963 mm, a do tego ogromny rozstaw osi – 2900 mm. To wyższe parametry niż oferuje limuzyna pokroju DS 9. Porsche Taycan GTS Sport Turismo posiada przy tym dwa bagażniki. Tylny ma 446 a przedni 86 litrów pojemności. Jednak z uwagi na napęd elektryczny, samochód jest bardzo ciężki, waży aż 2310 kg. Dla porównania Porsche 911 GT3 PDK z 4-litrowym silnikiem ważny o prawię 1 tonę mniej (1435 kg)! Auto ma za to bardzo niski współczynnik oporu aerodynamicznego Cx=0,25.
Mimo ogromnej wagi, Porsche Taycan GTS Sport Turismo zapewnia sportowe osiągi. Auto przyspiesza 0-100 km/h w 3,7 sekundy, 0-200 km/h w 12,0 sekund, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h. Jedną czwartą mili Porsche pokonuje w 11,8 sekundy. Tak dobre parametry to oczywiście zasługa mocnego układu napędowego o łącznej mocy aż 598 KM w trybie overboost (517 KM w trybie standardowym), który przekazuje moc na wszystkie cztery koła z wykorzystaniem systemów Porsche Traction Management (PTM) i Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Bez nich wydajne przeniesienie na koła aż 850 Nm momentu obrotowego byłoby nierealne. Co ciekawe, mimo tak świetnych osiagów, Porsche na naładowanych akumulatorach może pokonać dystans nawet 490 km wg normy WLPT, a w warunkach miejskich do 616 km. Akumulator o pojemności 93,4 kWh można ładować mocą do 270 W.
Zobacz: Test Alfa Romeo Stelvio Ti 2.0 Turbo Q4
W tak mocnym samochodzie, skuteczny układ hamulcowy to podstawa. Porsche Taycan GTS Sport Turismo wyposażono w przodu w tarcze hamulcowe o średnicy aż 390 mm, które współpracują z 6-tłoczkowymi zaciskami. Na tylnej osi znalazły się nieco mniejsze, 358-milimetrowe tarcze i 4-tłoczkowe zaciski.
Ile kosztuje Porsche Taycan GTS Sport Turismo?
Iga Świątek wygrywając turniej WTA500 stała się właścicielką topowego modelu Porsche z napędem na prąd. Wartość takiego auta to kwota wręcz niebagatelna. Porsche Taycan GTS Sport Turismo kosztuje bazowo 578 000 zł, ale lista opcji jest długa i bardzo droga. Za sam system audio Burmester trzeba dopłacić 25 755 zł, za czerwony lakier Carmione Red aż 10 323 zł, a za felgi RS Spyder Design 11 407 zł.
A co z resztą opcji? Strach liczyć! Nie da się zatem ukryć, że nagroda pieniężna za zwycięstwo w WTA500 nie była aż tak atrakcyjna dla Igi, jak samochód jaki wygrała. Teraz czeka ją jednak niełatwe zadanie, bo Polka ma prawo jazdy dopiero od pół roku, a od razu przyszło jej mierzyć się z prawie 600-konnym potworem. Życzymy szerokiej drogi, naszej Mistrzyni!
Zobacz: Program Junior Porsche czyli jak zostać młodym kierowcą wyścigowym
Dodaj komentarz