W Audi TT III generacji, oznaczonej kodem FV lub 8S, wykryto wady konstrukcyjne. Akcja serwisowa ma wyeliminować ryzyko, że w trakcie wypadku, bak paliwa zostanie przebity przez specjalny wspornik konstrukcyjny samochodu. Polski oddział marki już rozpoczął zapraszać właścicieli felernych aut do serwisów ASO.
Audi TT trzeciej generacji pojawiło się na rynku w 2014 roku i było produkowane przez 5 lat. Po tym okresie niemiecki koncern stwierdził, że bardziej opłacalnego jest dla niego rozszerzenie oferty o kolejne SUV-y, niż utrzymywanie w gamie sportowego auta. Szkoda, bo III generacja Audi TT była chyba najciekawsza ze wszystkich z uwagi na najbardziej zaawansowany napęd quattro. Choć był oparty na sprzęgle typu Haldex to był w stanie na mokrej nawierzchni nadać autu nadsterowną charakterystykę prowadzenia. Do tego jego kabina była świetnie wykończona i ciekawie zaprojektowana, a prowadzenie znacznie bardziej sportowe niż Golfa R/GTI z którymi współdzielił wiele rozwiązań. Okazuje się jednak, że producent wykrył w nim wadę techniczną, która w określonych przypadkach może zagrażać bezpieczeństwu.
Audi TT FV/8S zagrożone pożarem w trakcie kolizji
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska poinformował Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki AUDI TT (typ: FV/8S), które zostały wyprodukowane w Niemczech pomiędzy wrześniem 2014 r. a majem 2019 r. wspornik zamontowany do nadwozia może podczas kolizji uszkodzić zbiornik paliwa. Paliwo wyciekające na gorącą powierzchnię może zwiększyć ryzyko pożaru.
Zobacz: Nowe Audi TT w wersji S line competition!
Producent wyraźnie podkreślił tu słowo kolizja, a nie wypadek. Oznacza to, że ryzyko wycieku paliwa jest naprawdę duże i nie potrzeba do tego spektakularnego wypadku drogowego. Warto przy tym podkreślić, że w Polsce akcją naprawczą objęte są tylko 184 pojazdy. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą listownie zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany zabezpieczenia ostrych krawędzi wspornika w obszarze lewego tylnego nadkola.
Zobacz: Audi Q7 i Q8 z poważną wadą techniczną układu kierowniczego!
Dodaj komentarz