Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio pobiła rekord toru Nurburgring wśród sedanów. W wielkim stylu i z ogromną łatwością pokonała ona nawet najnowsze Porsche Panamerę Turbo napędzane znacznie mocniejszym silnikiem. Co ciekawe, kierowca Giulii z lekkością panował na Giulią, mimo jej ogromnej mocy i bardziej narowistego tylnego napędu!
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio przejechała jedno okrążenie toru Nurburgring w czasie 7 minut i 32 sekund czyli aż o 6 sekund szybciej niż nowa Panamera Turbo. Spora pomoc w biciu dotychczasowego rekordu Panamery (ustanowionego w czerwcu tego roku), przyszła Alfie ze strony jej nowej, automatycznej skrzyni biegów ZF, dzięki której Giulia QV poprawiła swój poprzedni czas aż o 7 sekund (7:39). Czas uzyskany przez Giulię QV okazał się lepszy niż te uzyskane przez tzw. superauta pokroju Ferrari 458 Italii, Porsche 911 GT3 RS 997 MkII czy Koenigsegga CCX!
Długość okrążenia | Czas okrążenia | Samochód | Kierowca | Data |
20,600 m (67,600 ft) | 7:32* | Audi R8 V10 Plus | b.d. | 2015 |
20,600 m (67,600 ft) | 07:32 | Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (2015) | Fabio Francia | Wrzesień 2016 |
20,832 m (68,346 ft) | 7:32.92 | Ferrari 458 Italia | Sascha Bert | Listopad 2010 |
20,600 m (67,600 ft) | 07:33 | Porsche 911 GT3 RS 997MkII | Horst von Saurma | b.d |
20,600 m (67,600 ft) | 7:33.55 | Koenigsegg CCX | Marc Basseng | Sierpień 2008 |
20,600 m (67,600 ft) | 07:34 | Koenigsegg CCR | Horst von Saurma | 17 Październik 2005 |
b.d. | 07:34 | Porsche 911 GT2 | b.d. | Wrzesień 2008 |
20,600 m (67,600 ft) | 07:34:00 | Nissan GT-R (2011) | Horst von Saurma | Październik 2010 |
20,600 m (67,600 ft) | 07:34:00 | Lexus LFA | Horst von Saurma | Luty 2012 |
b.d. | 07:35:00 | Mercedes AMG GT S | b.d. | 2016 |
Alfa Romeo Giulia w wersji Quadrifoglio – co czyni ją tak szybką?
Alfa Romeo Giulia w wersji Quadrifoglio to niesamowita maszyna. Z jednej strony zachwyca eleganckim wyglądem i funkcjonalnym nadwoziem typu sedan zdolnym pomieścić nawet 5 osób, a z drugiej jej konstrukcja techniczna wywodzi się wprost z motosportu! Podwójnie doładowany, 510-konny silnik V6 opracowany przez Ferrari, tylny napęd, idealny rozkład mas pomiędzy osiami (50:50), aktywna aerodynamika, odrębne sterowanie momentem każdego z tylnych kół czy wał napędowy wykonany z włókna węglowego to tylko niektóre z zastosowanych rozwiązań.
Niska masa, w połączeniu wysoką mocą przełożyły się na świetny stosunek masy do mocy wynoszący zaledwie 3,2 kg/1 KM oraz kapitalne osiągi. Setkę Alfa Romeo Giulia QV osiąga w 3,9 sekundy a jej prędkość maksymalna wynosi 307 km/h! Ogromną pracę w uzyskaniu tak doskonałego czasu okrążenia wykonała także automatyczna, 8-stopniowa skrzynia biegów ZF 8HP. Poprzedni egzemplarz wyposażony w manualną przekładnię uzyskał na torze Nurburgring czas o 7 sekund gorszy.
Alfa Romeo Giulia QV szybsza niż najnowsza Panamera Turbo o mocy 550 KM!
Wszystko to sprawiło, że Giulia Quadrifoglio nie dała szans znacznie mocniejszej, ale cięższej bo ważącej aż 1995-kilogramowej Panamerze Turbo II. Niemieckie auto, mimo napędu na cztery koła i mocnego, aż 550-konnego silnika V8 o pojemności aż 4,0-litrów, musiało uznać wyższość włoskiej konstrukcji.
Zobacz: Druga generacja Porsche Panamery – lepszy wygląd i osiągi!
Co ciekawe, nie pomógł jej w tym także świetny, ceramiczny układ hamulcowy, oparty z przodu na 420-, a z tyłu na 380-milimetrowych tarczach hamulcowych. Dla porównania lżejszej, 1650-kilogramowej Giulii QV wystarczają podobnej konstrukcji tarcze o średnicy odpowiednio 390 i 360 mm. Co ciekawe nasz informator przekazał nam informację, że Giulia QV w trakcie próby jechała na oponach Pirelli P ZERO CORSA, a nie na oponach Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, na których auto opuszcza fabrykę. Film z rekordowego przejazdu toru Nurburgring zobaczycie w poniższym linku. Wyraźnie na nim widać, że pod koniec okrążenia opony mają już „dosyć”.
Alfa Romeo Giulia QV bije rekord toru Nurburgring!
Dodaj komentarz