Sprzedaż samochodów Audi z serii RS w Polsce nie jest może rekordowa, ale są modele, które cieszą się zaskakująco dużym zainteresowaniem. Które RS-y cieszą się największym powodzeniem wśród Polaków?
Mieć w garażu Audi z serii RS to spore wyróżnienie. Wbrew pozorom auta noszące ten przydomek istotnie różnią się od swoich bazowych „braci”. Nawet modele z serii S często dzieli spory dystans do RS-ów! Dla przykładu takie Audi RS6, choć wygląda prawie tak samo jako A6 przybrane pakietem S-line, diametralnie różni się od swoich słabszych wersji. Gigantyczne tarcze hamulcowe typu Wave (lub ceramiczne), zaawansowane technicznie zawieszenie DRC, zupełnie inaczej zestrojony układ kierowniczy o ograniczonej liczbie obrotów czy ręcznie składany, mocarny silnik V8 biturbo dostosowany do pracy pod dużym obciążeniem to tylko niektóre z różnic. Do tego dodatkowe chłodnice oleju (m.in. tylnego mechanizmu różnicowego) pozwalające na dłuższą eksploatację auta nawet na torze oraz kute alufelgi obute w opony do jazdy z prędkościami przekraczającymi 300 km/h.
Samochody Audi z serii RS coraz chętniej kupowane w Polsce
Choć samochody Audi z serii RS kosztują krocie, to nie brakuje na nie chętnych nawet w takim kraju jak Polska. Mimo małej ilości torów wyścigowych w naszym kraju tego typu auta zyskują z roku na rok na atrakcyjności. Jak pokazują wyniki sprzedaży Audi z serii RS, dwa modele cieszą się wyjątkowo dużym powodzeniem – Audi RS3 Sportback oraz „rodzinne” kombi Audi RS6 w najmocniejszej wersji Performance!
Zobacz: Test Audi RS3 Sportback 2.5 TFSI
Okazuje się bowiem, że polscy klienci decydując się już na RS6 prawie zawsze decydują się dołożyć (i to kilkadziesiąt tysięcy złotych) do wzmocnionej wersji Performance. I to mimo tego, że większość tych aut nigdy raczej nie zagości na torze wyścigowym. Podobnie jest z resztą z Audi RS7. Jeśli takowy ma się sprzedać, to prawie na pewno będzie to wersja z pakietem Performance.
Liczba sprzedanych Audi z serii RS w Polsce | ||||
Rok | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 (I-VII) |
Audi RS 3 SB | – | – | 37 | 38 |
Audi RS 4 | 4 | 4 | 3 | – |
Audi RS 5 | 7 | 2 | 1 | – |
Audi RS 6 | 9 | 18 | 47 | 9 |
Audi RS 6 performance | – | – | – | 51 |
Audi RS 7 | 2 | 7 | 7 | 1 |
Audi RS 7 performance | – | – | – | 10 |
Audi RS Q3 | 2 | 7 | 10 | 5 |
Audi RS Q3 performance | – | – | – | 3 |
Audi TT RS | 2 | – | – | |
Audi S8 plus | – | – | – | 13 |
Audi R8 | 7 | – | – | 8 |
Łącznie | 33 | 38 | 105 | 138 |
Przeciętne Audi RS6 Performance kosztuje ok. 750-800 tys. zł. Sprzedanie zatem 51 egzemplarzy takich aut w 7 miesięcy wydaje się być zatem świetnym wynikiem jak na możliwości polskiego rynku. Pamiętajcie jednak, że w tym samym okresie Audi sprzedało aż 927 zwykłych „A-szóstek”. Oznacza to, że RS6 stanowi zaledwie niecałe 6% sprzedaży modelu A6.
Zdecydowanie niższym powodzeniem cieszą się pozostałe modele RS w gamie niemieckiego producenta. Szczególnie słaby wynik uzyskało Audi R8. W 2016 roku sprzedano do lipca tylko 8 egzemplarzy. Jego rywal, Porsche 911 uzyskało w 2015 roku wynik na poziomie 106 egzemplarzy. Nie dziwią zatem pogłoski o rzekomej rezygnacji z wprowadzenia modelu R8 Spider na polski rynek.
Zobacz: Porsche bije rekordy sprzedaży w 2016 roku!
Dodaj komentarz