REKLAMA

Trzy japońskie koncerny samochodowe będą rozwijać nowe silniki spalinowe!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Toyota · Dodane: 29 maja 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Subaru, Mazda i Toyota poprzez współpracę mają opracować nowe silniki spalinowe, nastawione na elektryfikację, które mają być oszczędne, mniejsze, ale i dają przyjemność z dynamicznej jazdy.

Subaru, Toyota i Mazda zobowiązały się do stworzenia nowych silników, które będą wspierać elektryfikację oraz dążenie do neutralności węglowej. Dzięki nowym technologiom każda z tych firm będzie optymalizować integrację silników spalinowych z napędami elektrycznymi, akumulatorami oraz innymi komponentami elektrycznymi. Przełożenie tych technologii na produkcję bardziej kompaktowych jednostek ma również na celu dekarbonizację silników spalinowych, umożliwiając ich działanie na paliwach neutralnych pod względem emisji CO2.

Samochody elektryczne nie tak szybko?

Warto zauważyć, że w oświadczeniu japońskich producentów, nie ma mowy o wycofaniu jednostek spalinowych. To wyraźny sygnał dla Unii Europejskiej, która w sposób zupełnie oderwany od realiów rynku, chciała zakazać sprzedaży nowych aut spalinowych od 2035 roku. W dążeniu do dekarbonizacji, wszystkie trzy firmy koncentrują się na rezygnacji z technologii opartych na węglu, poszukując alternatywnych rozwiązań. Przedsiębiorstwa będą dążyć do tego, aby przyszłe generacje silników spalinowych miały lepsze osiągi oraz były zoptymalizowane pod kątem współpracy z napędami elektrycznymi, wykorzystując zalety obu technologii.

Zobacz: Następca Lamborghini Huracana to hybryda kręcąca się do 10 tys. obr./min

Nowe silniki będą cechować się większą mocą i efektywnością, a także zrewolucjonizują podejście do projektowania pojazdów dzięki ich kompaktowym rozmiarom. Mniejsze jednostki umożliwią obniżenie maski, co otworzy nowe możliwości dla projektantów i poprawi efektywność aerodynamiczną, co w efekcie zmniejszy zużycie paliwa. Rozwój tych silników odbywa się zgodnie z rosnącymi wymogami emisji spalin.

Równocześnie, nowe silniki będą neutralne pod względem emisji CO2, odchodząc od paliw kopalnych na rzecz kompatybilności z różnymi alternatywami, takimi jak e-paliwa, biopaliwa i ciekły wodór. W ten sposób silniki te przyczynią się do szerszego wykorzystania paliw neutralnych węglowo. Subaru zamierza ulepszać silniki typu bokser, aby w przyszłości wykorzystywać paliwa neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Mazda widzi przyszłość dla jednostki Wankla z uwagi na kompatybilność tego typu konstrukcji ze zelektryfikowanymi układami napędu i paliwami neutralnymi pod kątem emisji CO2. Toyota zamierza dalej rozwijać napędy hybrydowe, nie widząc póki co przyszłości dla pojazdów elektrycznych, jako tych, które miałyby szybko zastąpić samochody spalinowe.

Zobacz: Niemieckie miasto wycofało zakaz wjazdu dla aut z silnikiem Diesla

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności