REKLAMA

Tesla liderem sprzedaży aut elektrycznych w Polsce! Skąd ten wzrost sprzedaży?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 10 lipca 2025
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce znów zaskoczyły. Czerwcowy ranking rejestracji aut elektrycznych pokazał rekordowy wzrost – zdominowany przez Teslę, ale napędzany także rabatami, dopłatami i rosnącą konkurencją cenową.

W czerwcu padł rekord na rynku aut elektrycznych w Polsce. Zarejestrowano aż 3 759 nowych osobowych „elektryków”, co oznacza wzrost o 34% względem maja i aż 85% więcej niż przed rokiem – wynika z danych IBRM Samar. Elektryczne samochody stanowiły już niemal 8% rynku, co jest najlepszym wynikiem w historii. Na czele zestawienia rejestracji znalazła się Tesla, która wprowadziła do polskiego rejestru 699 aut, zyskując 19-procentowy udział w segmencie elektryków. To nie tylko najlepszy wynik wśród marek, ale też czynnik odpowiedzialny za blisko połowę całego wzrostu rynku w ujęciu miesięcznym. Dalsze miejsca zajęły BMW (331 szt.) oraz Ford (288 szt.).

Wzrost sprzedaży aut elektrycznych w Polsce – powody i czynniki

Czerwiec to tradycyjnie okres wyraźnego wzrostu rejestracji Tesli – z powodu kwartalnego modelu dostaw i reorganizacji pracy centrów serwisowych marki. Do tego doszła jeszcze agresywna promocja leasingowa, która, jak zauważają analitycy Superauto.pl, skłoniła wielu klientów do przyspieszenia decyzji zakupowych.

Najchętniej rejestrowanym modelem była Tesla Model 3 (produkowana w Chinach), tuż przed Model Y z niemieckiej fabryki w Berlinie. Za nimi uplasowały się m.in. Ford Explorer, BMW iX2, Citroen e-C3 i elektryczne MINI.

Elektryfikacja przyspiesza

Eksperci rynku zwracają uwagę, że wzrost zainteresowania nie wynika wyłącznie z sukcesu Tesli. Kluczowe znaczenie ma wojna cenowa w segmencie BEV, wynikająca zarówno z wejścia na rynek tanich modeli z Chin, jak i wyprzedaży magazynowych aut z rocznika 2023. Wielu producentów, starając się poprawić wyniki emisji CO₂ swojej gamy, dokłada do sprzedaży elektryków dodatkowe rabaty, finansowanie i wsparcie dla dealerów.

Zobacz: Darmowe ładowanie auta elektrycznego – sprawdzamy jak to działa

Sytuację na rynku wspiera też program dopłat „NaszElektryk”, który umożliwia uzyskanie do 30 tys. zł dotacji przy leasingu lub wynajmie elektryka dla jednoosobowych firm. Choć tylko niewielka część wniosków została dotąd rozpatrzona, ich liczba już odpowiada 47% wszystkich tegorocznych rejestracji BEV w Polsce.

Rabaty na auta elektryczne

Rosnąca konkurencja i promocje sprawiają, że w ofertach dealerskich można dziś znaleźć realnie tańsze elektryki:

  1. Hyundai Kona Electric 65 kWh Executive – przeceniony o 60 tys. zł (do poziomu 161 tys. zł),

  2. Ford Explorer 77 kWh RWD – z rabatem ponad 43 tys. zł (175 tys. zł),

  3. Skoda Elroq 50 – oferowana za niespełna 150 tys. zł,

  4. Mercedes EQE SUV 350 4Matic AMG Line – przeceniony aż o 131 tys. zł (do 321,6 tys. zł),

  5. Dacia Spring Extreme – kosztuje teraz 85 tys. zł.

Zobacz: Test Dacia Spring 65

Choć struktura wzrostów wskazuje na cykliczność dostaw i efekt promocyjny, to coraz więcej sygnałów świadczy o realnym ożywieniu rynku elektryków w Polsce. Rosnąca liczba modeli, lepsza dostępność, konkurencyjne ceny i publiczne dopłaty sprawiają, że elektromobilność staje się realną alternatywą – szczególnie dla firm, które nadal odpowiadają za ponad 80% zakupów BEV w Polsce. To jeszcze nie przełom, ale z pewnością mocny sygnał, że rynek wchodzi w nową fazę – mniej opartą na wizerunku, a bardziej na kalkulacji.

Zobacz: Test Kia EV6 GT

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności