REKLAMA

Sprzedaż samochodów w Polsce w 2015 roku

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Skoda · Dodane: 7 października 2015
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Skoda to ulubiona marka samochodowa Polaków. Od kilkunastu lat jest w ścisłej czołówce sprzedaży w naszym kraju. Czy afera z silnikami Diesla, dotycząca oszukanych norm emisji spalin może zaszkodzić czeskiemu producentowi?

Samochody marki Skoda cieszą się w Polsce dużym zainteresowaniem. Ze względu na wysokie walory użytkowe i dobry stosunek ceny do jakości, czeskie auta są chętnie wybierane nie tylko przez klientów indywidualnych, ale przede wszystkim przez firmy. Co więcej, ze względu na bogatą ofertę modeli, Skoda uzyskuje wysokie wyniki sprzedaży w wielu klasach pojazdów, dzięki czemu konkurencja ma duże problemy by ją przeskoczyć. Stworzenie jednego dobrego modelu, nie gwarantuje bowiem sukcesu na rynku.

Zobacz: Skoda Snowman – nowy SUV już w 2016 roku!

Liczba zarejestrowanych nowych aut według marki w 2015 roku (klienci indywidualni)

Lp. Marka Styczeń – Sierpień (sztuki) Udział rynkowy (%)
2015 2014 2015 2014
1. ŠKODA 9841 9975 11.64 11.36
2. Opel 9488 7737 11.22 8.81
3. Toyota 9224 8545 10.91 9.73
4. Volkswagen 6573 7448 7.77 8.48
5. Kia 6403 6225 7.57 7.09
6. Hyundai 5004 4444 5.92 5.06
7. Renault 4779 4140 5.65 4.72
8. Ford 4360 4912 5.16 5.59
9. Nissan 3811 3910 4.51 4.45
10. Dacia 3474 4125 4.11 4.70

Zobacz: Nowy przegląd techniczny pojazdu – zmiany w przepisach

Według danych CEPiK od stycznia do sierpnia 2015 roku zarejestrowano w Polsce 9841 nowych samochodów marki Skoda. Choć w porównaniu z ubiegłym rokiem oznacza to delikatny spadek liczby zarejestrowanych egzemplarzy (9975 sztuk w 2014 r.), to na tle innych marek Skoda nadal jest liderem sprzedaży na polskim rynku.

Jakie modele Skody sprzedają się w Polsce najlepiej?

Bezapelacyjną królową polskiego rynku Skód jest Octavia. Trudno się w sumie temu dziwić, skoro nawet podstawowy model za 62 tys. zł oferuje przestronne wnętrze (rozstaw osi równy 2 686 mm),  ogromny bagażnik (590 litrów), niezłe wyposażenie podstawowe (7 poduszek powietrznych, komplet systemów bezpieczeństwa, manualna klimatyzacja, elektr. sterowane szyby z przodu i lusterka z podgrzewaniem, radio) i niedrogie pakiety dodatkowego wyposażenia. Auto dla firmy jak znalazł, a i osoby oczekujące przede wszystkim praktyczności zapewne będą zadowolone.

Model Łączna sprzedaż 2015
ŠKODA Octavia 10551
ŠKODA Fabia 8595
ŠKODA Rapid 6661
ŠKODA Superb 2811
ŠKODA Citigo 2115
ŠKODA Yeti 1302
ŠKODA Roomster 1112
ŠKODA Praktik 5

Zobacz: Nowy crossover – jaki wybrać?

Na kolejnych miejscach uplasowały się: Skoda Fabia, Rapid, Superb, Citigo, Yeti, Roomster, Praktik. Warto zauważyć, że całościowa sprzedaż Skody uzależniona jest od sukcesu nie jednego ale co najmniej 3 aut. W rezultacie nawet jeśli Octavia zaczęłaby się słabiej sprzedawać, to inne modele mogłyby podtrzymać dobry wynik dla całego koncernu.

Czy afera z oszukanymi silnikami Diesla TDI z serii EA189 zaszkodzą Skodzie?

Trudno wyrokować jak przełoży się na wyniki sprzedaży afera silnikowa w jakiej Skoda wzięła udział. Warto zauważyć, że trzon oferty sprzedażowej Skody opiera się właśnie na silnikach Diesla, które były najczęściej wybierane w 2015 roku. Triumfy święcił przede wszystkim motor 1.6 TDI o mocy 105 KM, a tuz za nim uplasował się silnik 2.0 TDI 150 KM. Choć są to jednostki napędowe z nowej serii EA288, to nadal można mieć poważne wątpliwości czy przypadkiem również i one nie zostały wyposażone w rozwiązania, ograniczające ich emisję szkodliwych gazów do atmosfery w trakcie testu homologacyjnego.

Zobacz: Wadliwe silniki EA 189 –  sprawdź czy Twoja Skoda ma jeden z nich

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności