Wyniki sprzedaży aut w styczniu 2021 w Europie są fatalne. Spadki sprzedaży poszczególnych marek liczone są w dziesiątkach procent. Na tym tle dobre wyniki sprzedażowe osiągnęła Kia. Zwiększyła ona swój udział w rynku, a do tego jej spadek sprzedaży jest najniższy.
W styczniu 2021 roku Kia zanotowała najwyższy w historii udział w sprzedaży nowych samochodów osobowych w Europie. Według danych opublikowanych wczoraj przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA), udział marki Kia w europejskim rynku wzrósł w minionym miesiącu do 4% (z 3,5% w 2020 roku).
KIA traci najmniej przez lockdowny w Europie
W ubiegłym miesiącu sprzedaż marki Kia w Europie* spadła o 10,4%, do 33 971 aut. Spadek jest spowodowany trwającym lockdownem poszczególnych gospodarek. Na sprzedaż marki Kia ma on jednak znacznie mniejszy wpływ niż na cały europejski rynek nowych samochodów, który w styczniu skurczył się o 25,7%. Dzięki temu udział marki Kia wzrósł do historycznego poziomu, wynoszącego 4%. Gorzej na jej tle wypadli m.in Opel, Fiat czy Citroen.
MARKA | STYCZEŃ 2021 ROK | ||||
UDZIAŁ W RYNKU | SPRZEDAŻ SZT. | ZMIANA SPRZEDAŻY | |||
’21 | ’20 | 2021 | 2020 | 21/20 | |
1. VOLKSWAGEN | 10,9 | 11,8 | 91 681 | 134 008 | -31,6 |
2. PEUGEOT | 7,2 | 6,5 | 60 885 | 74 316 | -18,1 |
3. TOYOTA | 6,5 | 5,9 | 54 405 | 67 234 | -19,1 |
4. BMW | 6,4 | 5,7 | 53 764 | 64 206 | -16,3 |
… | … | … | … | … | … |
11. KIA | 4,0 | 3,3 | 33 971 | 37 931 | -10,4 |
12. OPEL | 4,0 | 4,5 | 33 893 | 50 993 | -33,5 |
13. FIAT | 4,0 | 4,1 | 33 554 | 47 020 | -28,6 |
14. CITROEN | 3,8 | 4,2 | 31 970 | 47 654 | -32,9 |
15. SEAT | 3,5 | 3,5 | 29 153 | 39 794 | -26,7 |
Warto przy tym zauważyć, że Kia straciła najmniej ze wszystkich marek będących w regresie. Nawet tak uznane marki jak Honda czy Lexus odczuły potężne spadki sprzedaży (odpowiednio -55,9% oraz -34,6%). Dlatego wynik Kii trzeba uznać, za naprawdę dobry. Trzeba jednak zauważyć, że kilka marek aut uzyskało nawet wzrosty sprzedaży. Więcej na ten temat niebawem.
Zobacz: Test KIA ProCeed GT 1.6 T-GDI DCT
Jason Jeong, Prezes Kia Europe, powiedział: „Rynek nowych samochodów nadal jest bardzo trudny, zarówno dla nas, jak i dla całej branży. Nasi sprzedawcy i partnerzy handlowi w całej Europie ciężko pracują, aby utrzymać działalność i dostarczać nowe samochody mimo pandemii. Wzrost udziału marki w sprzedaży nowych samochodów w Europie do rekordowego poziomu jest najlepszym świadectwem ich doskonałej pracy”.
Zobacz: Kia wprowadza nowy silnik 1.5 T-GDi 160 KM! Wyższa moc, niższe spalanie!
Dodaj komentarz