Mazda wznawia produkcję części zamiennych do legendarnego kabrioletu MX-5 NA. Pierwsza generacja tego modelu jest do dziś cenionym autem, ale brakuje do niego części zamiennych. Mazda postanowiła przygotować nowe części zamienne do tego modelu i to w imponującej liczbie.
Moda na przywracanie produkcji części do kultowych samochodów sportowych trwa w najlepsze. Najpierw było Porsche i jej drukarki 3D drukujące brakujące podzespoły, potem Toyota postanowiła rozszerzyć asortyment części zamiennych do kultowej Supry (A70 i A80). Ale Mazda przebiła chyba wszystkich, bowiem stworzyła niezwykle bogatą ofertę części zamiennych, znacznie obszerniejszą niż konkurencja.
Nowe części zamienne do MX-5 NA
Pierwsza generacja MX-5, oznaczona symbolem NA, ma już ponad 30 lat, ale cieszy się tak dużą popularnością, że producent postanowił rozszerzyć asortyment części zamiennych, aby europejscy właściciele mogli cieszyć się swoimi odrestaurowanymi Mazdami przez kolejne dekady. W sumie obecnie dostępnych jest 117 części do wersji przystosowanych do ruchu prawostronnego (LHD) i 156 podzespołów do samochodów wyprodukowanych w specyfikacji dla ruchu lewostronnego (RHD), które mogą być wykorzystywane w projektach renowacji MX-5.
Zobacz: Mazda MX-5 kończy 30 lat! Oto jubileuszowa jej wersja!
Aby zyskać pewność, że firma wprowadza na rynek najbardziej potrzebne części, Mazda konsultowała się z wieloma specjalistami i fanklubami MX-5. Wszystkie części będą produkowane w Japonii przy użyciu nowoczesnych metod i z wykorzystaniem najwyższej jakości materiałów, aby zachować wygląd i wrażenie oryginalnych komponentów.
Mazda MX-5 NA i na nowo projektowane części zamienne
Nowa gama obejmuje części, których entuzjaści często poszukali, w tym na nowo opracowane, miękkie pokrycie dachu wykonane z materiału identycznego jak w pierwotnej wersji. Kontynuacją dbałości o autentyzm jest także współpraca z Enkei Wheels – firmą, która będzie produkować aluminiowe felgi, idealnie pasujące do oryginalnego projektu, ale wyprodukowane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, aby były lżejsze i bardziej wytrzymałe.
Wiele ruchomych części zamiennych – od pokrętła do otwierania bocznych szyb po zacisk tłoczka hamulca – będzie teraz szeroko dostępnych. Jak podkreśla prezes i CEO Mazda Motor Europe, Yasuhiro Aoyama:
Nie ma drugiej takiej Mazdy, jak MX-5. Ten lekki, sportowy samochód nadal dostarcza dokładnie tego, co nasza marka wnosi do życia: radości z prowadzenia. Cieszymy się, że w roku, w którym obchodzimy setną rocznicę założenia Mazdy możemy przedstawić rozszerzony program części zamiennych do renowacji wiernym fanom MX-5 w całej Europie.
Mazda MX-5 miała swoją premierę podczas Chicago Auto Show w 1989 roku. Do tej pory wyprodukowano ponad milion jej egzemplarzy, co czyni ten model najpopularniejszym dwumiejscowym roadsterem na świecie. W Polsce kultowa Mazda w ostatnich latach jest najpopularniejszym roadsterem sprowadzanym przez prywatnych użytkowników, ubiegły rok był też rekordowy pod względem sprzedaży nowych MX-5 – do klientów w całym kraju trafiło 256 sztuk tego modelu w najnowszej wersji ND.
Zobacz: Mazda opatentowała nowy 6-cylindrowy silnik rzędowy!
Dodaj komentarz