Wyniki sprzedażowe Mazdy w 2020 roku są bardzo słabe. Winny jest koronawirus, który stał się motorem napędowym paniki na świecie. Mazda przewiduje jednak, że jeszcze w tym roku sprzedaż aut wzrośnie i uda się odrobić bardzo duże straty finansowe.
Motor Corporation podała w dniu dzisiejszym wyniki finansowe i sprzedażowe za I kwartał roku fiskalnego, raportując globalną sprzedaż na poziomie 244 000 pojazdów w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2020 r. Niestety panika wywołana przez COVID-19 spowodowała ogromne straty finansowe także dla japońskiego koncernu. W Europie sprzedaż Mazdy w pierwszym kwartale była niższa o 58% w porównaniu z ubiegłym rokiem i wyniosła zaledwie 28 000 samochodów, z udziałem w rynku na poziomie 1,1%. Największy dla Mazdy rynek Ameryki Północnej zanotował natomiast 19% spadek sprzedaży (81 000 sztuk), a w Japonii sprzedaż była niższa o 34% i wyniosła 26 000 pojazdów. Jedynie Chiny okazały się łaskawe dla Japończyków, bo od kwietnia do czerwca popyt w Chinach wzrósł aż o 13% w stosunku do zeszłego roku, osiągając sprzedaż na poziomie 61 000 aut.
Mazda i duże straty finansowe w 2020 roku
W pierwszym kwartale roku fiskalnego Mazda zanotowała sprzedaż netto w wysokości 376,7 mld jenów (3,2 mld euro**) i stratę z działalności operacyjnej w wysokości 45,3 mld jenów (380,4 mln euro**). Strata netto wyniosła 66,7 mld jenów (560,4 mln euro**). Dzięki wznowieniu sprzedaży na całym świecie i przywróceniu produkcji we wszystkich zakładach do poziomu sprzed pandemii od sierpnia 2020 r., Mazda prognozuje globalną sprzedaż w roku fiskalnym na poziomie 1,3 miliona pojazdów, z prognozą sprzedaży w Europie* na poziomie 196 000 egzemplarzy.
W efekcie zaplanowanych działań mających na celu zdynamizowanie sprzedaży i redukcję kosztów stałych, Mazda prognozuje sprzedaż netto w wysokości 2,850 mld jenów (23,8 mln euro**) oraz stratę z działalności operacyjnej w wysokości 40 mld jenów (333,3 mln euro**) i stratę netto na poziomie 90 mld jenów (750,0 mln euro**) w trakcie roku fiskalnego. Mazda będzie nadal monitorować sytuację gospodarczą i tendencje w zakresie popytu na samochody na każdym z rynków, gdzie sprzedawane są nasze pojazdy.
Dodaj komentarz