REKLAMA

Porsche 911 Sport Classic 3.7 Bi-Turbo to najmocniejsze Porsche z manualem!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Porsche · Dodane: 28 kwietnia 2022
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Porsche 911 Sport Classic to auto sportowe dla purystów, którzy uwielbiają motoryzację z przeszłości. Samochód nawiązuje do swoich poprzedników z wyglądu, oferuje solidną i mocną mechanikę, tylny napęd, 7-biegową ręczną skrzynię biegów, moc 550 KM i świetne osiągi.

Trzeba mieć na uwadze, że Porsche 911 Sport Classic, to nie jest przypadkowy model. Jest to drugie z czterech kolekcjonerskich wydań prezentowanych przez Porsche w ramach strategii Heritage Design. Auta te nie tylko kosztują fortunę, ale są limitowane w ramach serii Porsche Exclusive Manufaktur. Na rynek trafi 1250 egzemplarzy Porsche, które mają odświeżyć i przypomnieć styl lat 60. i wczesnych 70. ubiegłego stulecia. Podobnie jak w przypadku bezpośredniego poprzednika – 911 Sport Classic z 2009 roku, opartego na generacji 997, za inspirację dla wyglądu posłużyły tu oryginalne 911 (1964-1973) oraz 911 Carrera RS 2.7 z 1972 roku. Auto jest już dostępne w salonach, w dalszej części materiału podajemy jego cenę.

Porsche 911 Sport Classic z ręczną skrzynią biegów

Ale o ile wygląd samochodu można wstępnie ocenić we własnym zakresie, na mas dużo większe wrażenie zrobił układ napędowy Porsche 911 Sport Classic. I nie chodzi tylko o moc 550 KM, ale o coś więcej. Niemieccy inżynierzy opracowali bowiem 7-biegową manualną skrzynię biegów, zdolną wytrzymać kapitalne parametry jednostki napędowej. Rzędowy, 6-cylindrowy motor 3.7 Bi-Turbo to boxer, który generuje moc 550 KM i 600 Nm. Mimo tak dużej mocy udało się tutaj zastosować na ręczną skrzynię. Wbrew pozorom nie jest to wcale zadanie łatwe i zapewne dlatego silnik pochodzący z 911 Turbo mimo mocy 580 KM, generuje o 150 Nm większy moment obrotowy. Ale Porsche 911 Sport Classic to najmocniejsze seryjne Porsche z ręczną skrzynią biegów.

Oprócz świetnych parametrów silnika, model ten ma też świetne osiągi. Oczywiście brak napędu 4×4 przekłada się na wolniejszy start do „setki”, ale przy wyższych zakresach prędkości, moc robi swoje.Porsche 911 Sport Classic przyspiesza 0-100 km/h w 4,1 s, 0-200 km/h w 12,0 s, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. Dla porównania nieco mocniejsze, ale przede wszystkim mające lepszą trakcję 911 Turbo rozpędza się 0-100 km/h w 2,8 s.

Po czym rozpoznać Porsche 911 Sport Classic

Porsche 911 Sport Classic to jednak nie tylko osiągi, ale wrażenia z jazdy i design nawiązujący do przeszłości. Modernistyczny styl felg Fuchs, ciemne klosze reflektorów Matrix LED, stały przedni splitter czy brak bocznych otworów wentylacyjnych to te ważniejsze znaki rozpoznawcze.

Porsche 911 Sport Classic

Ale elementem, który najmocniej wyróżnia to Porsche na drodze jest oczywiście kaczy kuper, czyli potężny, gładki tylny spojler. Uzupełnieniem całości jest lakier Sports Grey czyli szary kolor stosowano w modelach Porsche 356 z lat 50. i 60. Oprócz tego samochód będzie dostępny w kolorach czarnym, Agate Grey Metallic oraz Gentian Blue Metallic. 911 Sport Classic można już zamawiać w Polsce, a  jego ceny zaczynają się od 1 mln 397 tys. zł. Dostawy do europejskich Porsche Centrów rozpoczną się od lipca 2022 roku, a później samochody trafią na kolejne rynki.

Zobacz: Iga Świątek wygrała WTA500 i sportowe auto! To elektryczne Porsche!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności