Zysk firmy Lamborghini w pierwszej połowie 2023 roku znowu ustanowił nowy rekord. Co więcej znacznie wzrosła też sprzedaż i ogólne notowania firmy.
W pierwszej połowie 2023 roku firma Automobili Lamborghini osiągnęła rekordowe wyniki sprzedaży, obrotów i rentowności, głównie dzięki sukcesowi modeli Urus i Huracán, które odegrały kluczową rolę w osiągnięciu światowych dostaw na poziomie 5 341 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 4,9% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Powodzenie marki byka wynika również z udanego debiutu modelu Lamborghini Revuelto.
Rekordowy zysk Lamborghini
Przychody firmy wzrosły o 6,7%, osiągając 1 421 mln euro, a zysk operacyjny zwiększył się o 7,2% do rekordowych 456 mln euro w porównaniu z 425 mln euro w 2022 roku. W rezultacie wskaźnik zysku ze sprzedaży (RoS) wzrósł do 32,1%. Stephan Winkelmann, przewodniczący i dyrektor generalny Automobili Lamborghini, komentuje, że wszystko to miało miejsce w wyjątkowym roku dla Lamborghini, obchodzącego 60. rocznicę założenia firmy. Oprócz tego mieliśmy debiut Lamborghini Revuelto, pierwszego hybrydowego samochodu w historii firmy, oraz prezentację modelu SC63, najbardziej zaawansowanego samochodu wyścigowego marki, który jest częścią strategii „Direzione Cor Tauri” dążącej do pełnej elektryfikacji ich gamy.
Sprzedaż samochodów Lamborghini w pierwszej połowie 2023 roku była imponująca, a najwięcej pojazdów dostarczono do Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Chin kontynentalnych, Hongkongu i Makau, Japonii oraz Włoch. Paolo Poma, dyrektor zarządzający i dyrektor finansowy Automobili Lamborghini, dodaje, że firma cieszy się z powodzenia realizacji swojej strategii wzrostu. Korzystny trend pozwala przewidywać, że rok zakończy się kolejnymi rekordami finansowymi, utwierdzając pozycję Lamborghini jako wiodącej marki w segmencie luksusowym.
Nowe Lamborghini
Najważniejszymi wydarzeniami pierwszej połowy 2023 roku były wprowadzenie na rynek nowego modelu Lamborghini Revuelto, zaprezentowanego w marcu, który już teraz cieszy się dużym zainteresowaniem klientów z zamówieniami obejmującymi ponad 2 lata produkcji, oraz debiut modelu SC63, hybrydowego prototypu LMDh przeznaczonego do rywalizacji na najwyższym poziomie wyścigów wytrzymałościowych.
Dodaj komentarz