REKLAMA

Jak przekładają się sukcesy w Formule 1 na sprzedaż samochodów?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Aston Martin · Dodane: 1 marca 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Czy obecność, zwycięstwa i sukcesy w serii Formuła 1 przekładają się na sprzedaż samochodów? Temat ten sprawdziliśmy w oparciu o dane Astron Martina. Pokazują one, że Formuła 1 może wpływać na wyniki sprzedażowe i kształtować decyzje zakupowe.

Nawet tak trywialne rzeczy jak lakier bolidu, może mieć wpływ na decyzje, jakie zapadną w salonach sprzedażowych. Kolor Aston Martin Racing Green nie jest zwykłą barwą nadwozia – to symbol dziedzictwa, elegancji i wyrafinowanego luksusu. Od lat ten zielony odcień jest integralną częścią historii marki Aston Martin, łącząc w sobie pasję do wyścigów i niezwykłą klasykę. A jak pokazują dane brytyjskiej marki, sukcesy na torze zwiększają sprzedaż samochodów.

Sukces w Formule 1 to wyższa sprzedaż?

Wyjątkowo dobrym przykładem może być zdobycie miejsca na podium przez Fernando Alonso dla zespołu Aston Martin Aramco Formula One Team podczas zeszłorocznego otwarcia sezonu w Bahrajnie. Jak się okazuje, przyczyniło się ono do 29% wzrostu ruchu na stronie internetowej. Dodatkowo, dynamiczny start sezonu 2023 przyniósł wzrost zamówień klientów na samochody sportowe Aston Martin w kolorze Racing Green w kwietniu 2023 roku.

Zobacz: Najlepiej sprzedające się auta w Polsce w 2023 roku? Oto lista!

Dane wskazują, że trend ten rozpoczął się od poziomu 7% zamówień na nowe samochody w ciągu 12 miesięcy po powrocie Astona Martina na tor i konsekwentnie wzrastał z roku na rok. Obecnie 12% nowych Aston Martinów jest ozdobionych lakierem w oficjalnym kolorze Aston Martin Racing Green – co oznacza niemal dwukrotnie więcej niż drugi najpopularniejszy lakier, czyli Xenon Grey (6,8%).

Przełożenie Formuły 1 na wyniki sprzedaży samochodów

Sukces zespołu Aston Martin Aramco Formula One® w 2023 roku, który zdobył osiem miejsc na podium i 280 punktów w mistrzostwach, oraz globalna platforma F1 sprawiły, że Aston Martin stał się atrakcyjną marką dla nowej grupy klientów. Zaskakujące jest to, że 72% nabywców modelu Vantage F1 Edition, wprowadzonego na rynek w 2021 roku i inspirowanego wyścigami, było nowych dla marki.

Badania rynkowe wskazują, że 88% nabywców samochodów luksusowych zainteresowanych Formułą 1 jest bardziej skłonnych do zakupu Astona Martina ze względu na zaangażowanie marki w ten sport. Nawet na największym rynku komercyjnym Astona Martina, w Stanach Zjednoczonych, 98% klientów stwierdziło również, że powiązanie marki z F1® sprawia, że ich samochody są bardziej ekscytujące w prowadzeniu. W sezonie 2023 Aston Martin odnotował 20% wzrost liczby konfiguracji online wysyłanych do dealerów w weekendy wyścigowe w porównaniu z weekendami bez wyścigów. Stało się tak dzięki temu, że Aston Martin był pierwszym producentem, który umożliwił klientom cyfrową specyfikację wymarzonego samochodu w scenerii garażu Formuły 1® w Silverstone, a także na torze Grand Prix w Las Vegas.

Zobacz: Aston Martin otrzymał 9 mln funtów dotacji na rozwój aut elektrycznych

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności