Koenigsegg zamierza przekroczyć barierę 500 km/h! W tym celu stworzył specjalną wersję modelu Jesko, dostosowaną do jazdy z bardzo dużymi prędkościami. Auto zasilane będzie bioetanolem, który zwiększa jego moc o kilkaset KM!
Gdy w 2019 roku Bugatti Chiron Super Sport osiągnął prędkość 304,77 mph czyli 489 km/h, wydawało się, że jest to maksymalna granica prędkości dla samochodów drogowych. Co więcej, nawet w głowach motoryzacyjnych freaków, prędkość ta zdawała się być rozsądnym punktem zakończenia walki o prymat najszybszego, seryjnie produkowanego auta. Ale wszystko wskazuje na to, że ta walka nadal trwa.
Koenigsegg chce ustanowić nowy rekord szybkości
Christian Von Koenigsegg nie zamierza ustępować potężnej grupie Volkswagena, a myśl o tym, że Bugatti jest szybsze niż Koenigsegg, nie daje mu spokoju. W rozmowie ze szwedzkim portalem Carup potwierdził, że przygotowania do kolejnej próby bicia rekordu prędkości już trwają, a wykorzystany ma być w tym celu pierwszy produkcyjny egzemplarz modelu Jesko Absolut. Kiedy? Von Koenigsegg mówi jasno:
Mam nadzieję, że będziemy mogli próbować pobić rekord… w tym roku. Obecnie szukamy prostej drogi, która jest wystarczająco długa i gdzie ruch może zostać zablokowany.
Absolut to jedna z dwóch wersji Jesko, najnowszej w długiej linii hipersamochodów Koenigsegg, sięgającej aż do oryginalnego CC8S z 2002 roku. Podczas gdy Jesko Attack został dostosowany do szybkiej jazdy po torze dzięki potężnej sile docisku, Absolut jest zbudowany w jednym celu: osiągnięciu najwyższej prędkości.
Koenigsegg Jesko Absolut – mocarny silnik na alkohol
Koenigsegg Jesko Absolut napędzany jest przez 5,0-litrowy, podwójnie doładowany silnik V8, który może generować 1600 KM jeśli zasilany jest bioetanolem E85. Moc ta jest przekazywana poprzez skomplikowaną skrzynię biegów Light Speed Transmission Koenigsegg, posiadającą dziewięć biegów i siedem(!) sprzęgieł. Jesko Absolut, zaprojektowany, aby być jak najbardziej opływowy, ma współczynnik oporu aerodynamicznego Cx=0,278, czyli dokładnie taki sam jak McLaren Speedtail. Póki co Koenigsegg jeszcze nie miał okazji, aby sprawdzić jego prędkość maksymalną, ale symulacje firmy wskazują, że może osiągnąć szybkość ponad 310 mil na godzinę!
Koenigsegg Jesko Absolut to maszyna zaprojektowana do bicia prędkości. Z technicznego punktu widzenia imponuje unikatowymi rozwiązaniami.
Von Koenigsegg jasno mówi, że zależy mu na oficjalnej próbie bicia rekordu. Żeby wynik był rzetelny i zaakceptowany, próba prędkości musi zostać wykonana podczas jazdy w dwóch kierunkach, a wyciągnięta średnia zostanie uznana jako ostateczna wartość. Z tego powodu oficjalnie uznany rekord należy obecnie do Koenigsegga – 278 mph, osiągnięte przez Agera RS w 2017 roku. Chociaż prędkość ta została później pobita zarówno przez Chirona, jak i przez SSC Tuatara (295 mph), oba te samochody osiągnęły swoje wyniki podczas jazdy tylko w jednym kierunku, więc technicznie nie liczą się. Z prawnego punktu widzenia, Koenigsegg chce pobić … swój własny rekord. Jeśli naprawdę uda się mu przekroczyć 310 mph czyli 499 km/h, trudno przewidzieć, aby ktoś był w stanie pobić tę prędkość w najbliższym czasie. Będziemy czekać z zapartym tchem na wyniki próby. Trzymamy kciuki!
Zobacz: Koenigsegg Regera: osiągi lepsze niż w LaFerrari i McLarenie P1 !
Dodaj komentarz