Mustang Mach 1 otrzymał oficjalnie polski cennik. Auto nie jest jednak tanie, a jego cena zbliżyła się niebezpiecznie do bariery 300 000 zł. Co oferuje w zamian? Postanowiliśmy to sprawdzić korzystając z konfiguratora na stronie producenta.
Mustang doczekał się kolejnej wersji specjalnej na polskim rynku. Najpierw był Bullitt, teraz jest Mach 1. Samochód przeszedł szereg modyfikacji, dzięki którym ma znacznie lepiej prowadzić się na torze wyścigowym. Nowy pakiet aerodynamiczny zwiększający o 22 procent siłę docisku (wobec wersji GT), przeprojektowany układ chłodzenia dopasowany do warunków torowych, poprawione hamulce, ostrzejszy układ kierowniczy, a do tego większa moc silnika (w Europie niestety to tylko 460 KM, w USA 480 KM) mają uczynić to auto pojazdem do weekendowej jazdy na torze. Ale modyfikacje oznaczają koszty.
Ford Mustang Mach 1 i jego cena w Polsce
Jak pokazuje polski cennik Mustanga Mach 1, żeby takowego nabyć, trzeba posiadać przynajmniej 281 410 zł. Sporo. Gdy Mustang GT S550 pojawił się na rynku w 2015 roku kosztował 178 000 zł (wersja V8 o mocy 421 KM), teraz 225 410 zł. Ale jeszcze droższy jest Mach 1 z 10-stopniowyym automatem – kosztuje 291 410 zł! A to już niebywale blisko psychologicznej bariery 300 tys. zł. Za Forda. Dla wielu osób, bariera nie do pokonania. Ale nie dla Mustanga Mach 1. Po wybraniu wersji z automatem, dorzuceniu foteli Recaro, innych alufelg i lakieru specjalnego, cena sięga prawie 310 tys. zł! Trzeba jednak oddać tej wersji, że w zasadzie wspomniane elementy są jedyny opcjami. Reszta gadżetów i rozwiązań jest zawartych w cenie bazowej.
Zobacz: Ford Mustang otrzyma silnik V8 o pojemności aż 6,8 litra?!
W standardzie znalazły się zatem takie rzeczy jak:
- 19″ alufelgi, wzór MACH 1, lakierowane w kolorze Magnetic Grey
- Światła do jazdy dziennej w technologii LED
- Reflektory w technologii LED
- Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi
- Wycieraczki automatyczne, z czujnikiem deszczu
- Sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie lusterka boczne z lampkami oświetlającymi podłoże z projekcją logo ‚Mustang’
- Układ wydechowy z 4 końcówkami w stylizacji Mach 1
- Aktywny układ wydechowy z możliwością wyboru trybu pracy
- Przedni zderzak w stylizacji Mach 1
- Górna krata wlotu powietrza w stylizacji GT
- Dolna krata wlotu powietrza ze spojlerem w stylizacji GT
- Pasy pośrodku maski oraz wzdłuż dolnej części boków nadwozi
- System nawigacji satelitarnej CD/MP3 z DAB+ i Ford SYNC 3.2 z 8″ kolorowym, dotykowym wyświetlaczem dotykowy
- 12″ kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów
- Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
- Klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury (DEATC)
- Oświetlenie wnętrza diodami LED z elementami nastrojowego oświetlenia
- Elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi, opuszczane i podnoszone jednym naciśnięciem przycisku, z czujnikami przeszkody, z funkcją całkowitego otwierania i zamykania wszystkich szyb (tylko do wersji Fastback)
- Uchwyt dźwigni zmiany biegów w stylizacji Mach 1 (nie dotyczy wersji ze skrzynią automatyczną A10)
- Kierownica podgrzewana, wykończona skórą
- FordPass Connect z modemem GSM
Jest zatem naprawdę bogato. Nie da się też ukryć, że zmiany mechaniczne zapowiadają się znakomicie i trudno będzie o godnego rywala dla Mustanga w tym przedziale cenowym. Szkoda tylko, że w Europie ucięli Mustangowi 20 KM. Prawdopodobnie Ford nie chciał płacić jeszcze większych kar za emisję spalin najmocniejszego Mustanga. Więcej na temat zmian technicznych w tym modelu przeczytacie w poniższym materiale:
Zobacz: Ford Mustang Mach 1 to większa moc, lepsza aerodynamika i trakcja!
Dodaj komentarz