Dacia z rekordową sprzedażą w Polsce w 2024 roku! Marka odnotowała 12% wzrost sprzedaży względem 2023 roku. Duster oraz Sandero znalazły się w czołówce sprzedanych modeli w swoich segmentach, a 62% sprzedaży samochodów stanowiły modele z fabrycznym LPG. Wyniki sprzedaży Dacii w 2024 roku są naprawdę imponujące.
Dacia zakończyła 2024 rok z kolejnym sukcesem na polskim rynku motoryzacyjnym, odnotowując wzrost sprzedaży i umacniając swoją pozycję w kluczowych segmentach. W minionym roku marka sprzedała 20 005 samochodów, co oznacza wzrost o 12% w porównaniu do roku 2023. Dacia była również szóstą najczęściej wybieraną marką wśród klientów indywidualnych, notując imponujący wzrost o 34,5% względem poprzedniego roku.
Dacia dominuje w kluczowych segmentach sprzedaży aut
Dacia Duster uplasowała się na drugim miejscu w segmencie B+ SUV, z liczbą 10 393 rejestracji. Co piąty sprzedany egzemplarz był hybrydą, co podkreśla rosnące zainteresowanie klientów nowoczesnymi rozwiązaniami napędowymi. Świetnie wypadła też Dacia Sandero, czyli najlepiej sprzedające się auto w Europie! W Polsce aż tak kolorowo nie było, ale i tutaj auto cieszy się rosnącym powodzeniem.
Zobacz: Oto najlepiej sprzedające się auta w Europie w 2024 roku!
Dacia Sandero utrzymała swoją wysoką pozycję wśród samochodów miejskich, zajmując 3. miejsce w segmencie B-Hatch z wynikiem 5 538 rejestracji. Model ten cieszy się szczególną popularnością wśród klientów indywidualnych, co potwierdza 2. miejsce w sprzedaży do osób prywatnych w tej kategorii. Klienci doceniają Sandero za atrakcyjny stosunek jakości do ceny, nowoczesne technologie oraz oszczędne jednostki napędowe, w tym popularną wersję z fabrycznym LPG. Model jest także jednym z najlepiej sprzedających się aut osobowych w Polsce, plasując się na 11. miejscu w ogólnym rankingu rejestracji. Sandero pozostaje więc kluczowym modelem w ofercie Dacii, odpowiadającym na potrzeby zarówno użytkowników miejskich, jak i osób poszukujących przestronnego i praktycznego samochodu w przystępnej cenie. Warto również zwrócić uwagę na inne modele:
- Jogger – 9. miejsce w segmencie C-NON SUV i 3. miejsce w sprzedaży do klienta indywidualnego,
- Spring – 5. miejsce w sprzedaży do klientów indywidualnych wśród samochodów elektrycznych.
Wyniki Dacii poniekąd pogorszyła premiera nowego jej modelu czyli Bigstera. Po tym, jak rumuńska marka zapowiedziała, że na rynku pojawi się jeszcze większy SUV w bardzo atrakcyjnej wersji cenowej, a do tego z szeroką paletą silników, fani marki wstrzymali oddechy. I portfele. Bo Bigster może być gamechangerem dla tej firmy i bardzo mocną alternatywą dla chińskich aut.
Popularność fabrycznych instalacji LPG i wersji hybrydowych
Dacia kontynuuje sukces w segmencie pojazdów z fabryczną instalacją LPG, które stanowiły aż 62% całkowitej sprzedaży. Marka pozostaje jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki LPG-benzyna we wszystkich swoich modelach spalinowych.W 2024 roku do oferty dołączyły wersje hybrydowe HEV, które od razu spotkały się z dużym zainteresowaniem. Nowy Duster, który zadebiutował w minionym roku, sprzedał się w 82% w wersjach Journey & Extreme, a 20% stanowiły warianty hybrydowe.
Nowości i plany na 2025 rok
Dacia nie zwalnia tempa – wiosną 2025 roku do salonów trafi Bigster, który będzie dostępny także w wersji hybrydowej Hybrid 155. W 2024 roku marka zaprezentowała również nową gwarancję Dacia ZEN, umożliwiającą klientom przedłużenie ochrony pojazdu aż do 7 lat lub 150 000 km.W minionym roku Dacia odniosła sukcesy nie tylko na rynku, ale i w motorsporcie. Zespół The Dacia Sandriders triumfował w Rajdzie Maroka, a w 2025 roku wystartował w Rajdzie Dakar. Marka zaangażowała się także w Mistrzostwa Świata FIA w Rajdach Terenowych.
Zobacz: Renault, Dacia i Alpine prezentują wyniki sprzedaży za 2024 rok
Dodaj komentarz