Peugeot wprowadził na polski rynek model 508 Peugeot Sport Engineered. Jest to hybryda, w której imponuje zarówno jego moc, jak i osiągi czy zużycie paliwa. To najmocniejszy seryjny Peugeot w historii, który na dodatek ma zużywać w trybie mieszanym tylko 2 l paliwa na 100 km.
Nowy 508 oraz 508 SW wersji PEUGEOT SPORT ENGINEERED to pokaz możliwości marki oraz kwintesencja know-how marki, która wpisuje się w jej strategię elektryfikacji. Modele z tej serii mają być adresowane do najbardziej wymagających miłośników motoryzacji, łącząc sportowe wrażenia z jazdy i maksymalną przyjemność użytkowania samochodu. Wiele wskazuje zatem na to, że 508 Peugeot Sport Engineered to auto mające pełnić rolę idealnego daily drivera. Ale polska cena modelu 508 Peugeot Sport Engineered za taką uniwersalność jest wysoka.
Peugeot 508 Sport Engineered – dane techniczne i osiągi
Poza specyficzną nomenklaturą w nazewnictwie nowego modelu, Peugeot 508 Sport Engineered (a jak komunikuje to koncern „508 PSE”), ma do zaoferowana z jednej strony technikę przywołującą na myśl auta sportowe, a z drugiej pozwalającą go traktować jako funkcjonalne auto hybrydowe na co dzień. Sercem układu napędowego jest silnik benzynowy 1.6 PureTech 200 KM współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi (110 i 113 KM), którego łączna moc wynosi 360 KM i aż 520 Nm. Z kolei napęd jest przenoszony na wszystkie cztery koła poprzez 8-stopniowy automat, chociaż trzeba pamiętać, że tylną oś napędzane wyłącznie mocniejszy z silników elektrycznych. Mimo to, ważące 1850 kg auto (1875 kg w wersji kombi czyli SW) ma bardzo dobre osiągi:
- przyspieszenie od 0-100 km/h: 5,2 s,
- 1000 m ze startu zatrzymanego: 24,5 s,
- przyspieszenie od 80-120 km/h: 3 s,
- prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie).
Warto przy tym podkreślić, że auto może być napędzane wyłącznie energią elektryczną. Na jednym ładowaniu przejedzie do 42 km. Do tego Francuzi zaadaptowali do Peugeota 508 PSE potężne, przednie hamulce stosowane dotąd w modelu 308 GTi. Ich tarcze mają średnicę aż 380 mm i współpracują z 4-tłoczkowymi zaciskami. Dzięki temu to nielekkie auto ma zachwycać łatwość w wytracaniu wysokich prędkości, do których przygotowano jego zespół napędowy.
Nowy 508 PSE wyróżnia się na tle innych wersji w gamie także mocno przeprojektowanym podwoziowem. Auto otrzymało przeprojektowane amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia w zależności od wybranego trybu jazdy (Comfort/Hybrid/Sport), a do tego zwiększono rozstaw kół – z przodu o 24 mm, a z tyłu o 12 mm. Wisienką na torcie są aż 20-calowe koła obute w opony Michelin Pilot Sport.7
Ile kosztuje Peugeot 508 Sport Engineered?
No i tu zaczynają się schody. Trzeba bowiem pamiętać, że Peugeot 508 Sport Engineered to hybryda, co oznacza wysokie koszty zakupu z uwagi na wysoki stopień skomplikowania konstrukcji. Na dodatek jest to najbardziej zaawansowany i najnowocześniejszy model w gamie Peugeota. I najmocniejszy w historii tej marki. Mając to na uwadze może inaczej spojrzycie na fakt, że Peugeot 508 Sport Engineered kosztuje 302 000 zł za wersję liftback i 306 500 zł za kombi.
Trzeba też przy tym dodać, że ta sportowa hybryda ma w zasadzie pełne wyposażenie, jakie jest oferowane w 508-ce. Od ogrzewania postojowego ze zdalnym sterowaniem, przez skórzaną tapicerkę z alcantarą, aż po noktowizor, nawigację i wyrafinowany, 10-głośnikowy sprzęt hi-fi marki FOCAL o mocy 515 W. Dopłacić można w zasadzie tylko do opcjonalnych lakierów, panoramicznego okna dachowego i podgrzewanej, akustycznej szyby czołowej. Peugeot nie ma jednak lekko w walce z rynkowymi rywalami. W tej klasie musi rywalizować m.in. z Volvo S60 T8 Polestar Engineered, którego testowaliśmy jakiś czas teamu. Szwed ma większą moc, ale i wyższą cenę. Kto przekona do siebie bardziej klientów? Okaże się.
Po czym poznać sportową hybrydę Peugeot?
Peugeot wprowadza tyym modelem nową koncepcję sportowych osiągów: Neo Performance. Debiutująca linia otrzymała nową identyfikację wizualną wykorzystującą motyw ukośnie ułożonego potrójnego śladu pazurów w neonowym kolorze Kryptonite, symbolizującym wersję z serii Peugeot Sport. Topowy model można zatem poznać po jasnozielonych elementach takich jak lotki w przednim zderzaku, zaciski układu hamulcowego czy po śladach pazurów przy tylnym słupku. Ten sam kolor pojawia się we wnętrzu auta.
Zobacz: Test Volvo S60 T8 Polestar Engineered
Cena kosmos. Zamowilem niedawno służbowego Passata 280KM. Prawie wszystkie dodatki poza skórą, szklanym dachem i ogrzewaniem postojowym. Osiągi takie same jak Pug’a, a wyszło 211 tys. Ze skórą i Webasto 10 tys. więcej. System jazdy nocnej niedostępny. Osiągi pomimo mniejszej mocy porównywalne.