Ford Focus ST w IV generacji będzie mieć silnik 2.3 EcoBoost, który wcześniej otrzymały Focus RS i Mustang. Pierwsze zdjęcia wersji ST, które trafiły do sieci, pokazują że model ten pozostawia jeszcze miejsce dla wersji RS. Oto najnowsze fakty i dane techniczne jakie udało się Nam pozyskać o Fordzie Focusie ST!
AKTUALIZACJA z dnia 30 stycznia 2020 r.
Mamy już dla Was drobiazgowo przeprowadzony test Forda Focusa 2.3 EcoBoost 280 KM, w trakcie którego przeprowadziliśmy jak zwykle pełne pomiary osiągów auta w zakresie 0-200 km/h, zbadaliśmy rzeczywiste zużycie paliwa oraz zmierzyliśmy drogę hamowania auta. Poniżej link do naszej recenzji:
Zobacz: Test Ford Focus ST 2.3 EcoBoost
Poniżej możecie ocenić jak mocno zmienił się finalnie Focus ST względem tego, co zapowiadał producent. Jak się okazuje, Ford nie minął się z prawdą i ostateczna wersja auta jest właściwie taka sama, jak obiecywał amerykański koncern.
Ford Focus ST przedpremierowo!
Na pierwszych, „szpiegowskich” zdjęciach, na których został przyłapany nowy Ford Focus ST, widać jego wyraźne podobieństwo do odmiany ST-line. Sportowa odmiana wyróżnia się jednak za sprawą dużych felg obutych w opony o niezwykle niskim profilu, ogromnego spoilera na klapie bagażnika i dwóch końcówek tłumika ulokowanych po obu stronach zderzaka. Nie da się też nie zauważyć, że Focus ST został wyraźnie obniżony na sprężynach względem wersji ST-line, dzięki czemu sprawia wrażenie mocno osadzonego na ziemi. Nie jestem jednak przekonany czy zdjęcia prezentują ostateczną wersję Focusa ST, bowiem przedni zderzak jest w zasadzie identyczny jak ten w ST-line. A na taką oszczędność Ford raczej nie poszedł projektując sportową odmianę ST!
Ford Focus ST i 8-biegowy automat!
Na prezentowanych zdjęciach można też częściowo zobaczyć wnętrze Focusa ST IV generacji. Na ich podstawie łatwo dostrzec dwie cechy tego modelu. Po pierwsze wersja ST otrzyma półkubełkowe fotele Recaro podobne do tych, jakie ma ma najnowsza Fiesta ST 1.5 EcoBoost. Po drugie Focus ST otrzyma skrzynię automatyczną obsługiwaną pokrętłem na tunelu środkowym i manetkami przy kierownicy. Z informacji jakie do Nas dotarły, nowy Focus ST nie będzie dysponować wskaźnikami ciśnienia doładowania turbiny i temperatury oleju silnikowego, co na tle poprzedników trzeba uznać za spory regres.
Nowy Ford Focus ST IV generacji ma otrzymać silnik 2.3 EcoBoost, który do tej pory oferowany był w Focusie RS III oraz obecnej generacji Mustanga. Jednostka na pewno będzie mieć już nowy blok oraz właściwie dobraną uszczelkę pod głowicą, więc problemy jakie trapiły Focusa RS III z początku produkcji nie powinny mieć miejsca. Motor ma dysponować mocą oscylującą w przedziale 280-300 KM, aby bez problemu nawiązać walkę z klasowymi rywalami pokroju np. Megane RS 1.8 TCe, którym mieliśmy okazję jakiś czas temu jeździć. Moment obrotowy ma być przekazywany jak dotąd wyłącznie na przednie koła. Nie ma informacji czy auto będzie oferowane z fabryczną szperą.
Zobacz: Ford Focus ST Diesel – sposób na zwiększenie mocy do 200 KM!
Kierowca będzie mieć do wyboru wersję z automatyczną skrzynią biegów opartą na hydrokinetycznym konwerterze (8 biegów), albo z 6-stopniowym manualem. Napęd 4×4 ma być dostępny tylko w wersji RS. O sukcesie Focusa ST zadecyduje w dużej mierze jego cena. Jeśli uda się ją utrzymać na poziomie zbliżonym do konkurencji (czyli 120-130 tys. zł) to nie będzie problemu ze sprzedażą tego modelu. O ile w opcji znajdzie się m.in. szpera, która w mocnej ośce wydaje się być wręcz obowiązkowa, a która jest dostępna u konkurencji.
Zobacz: Test Renault Megane RS 1.8 TCe Cup – a Marcin powiedział, że…
Dodaj komentarz