Fotele z certyfikatem AGR debiutują w samochodach Forda. Pierwszym modelem, który może je posiadać jest nowy Ford Focus IV. Czym wyróżniają się siedzenie AGR od standardowych? Jakie są ich największe zalety? Ile kosztują? Jakie zalety i korzyści niesie ich wybór?
Bóle pleców są jedną z głównych przyczyn fizycznego dyskomfortu na świecie i stanem, który według szacunków ekspertów dotknie połowę wszystkich Europejczyków. Długotrwała jazda samochodem znacząco pogarsza ten problem. Dlatego osoby spędzające dużo czasu za kierownicą, świadomie szukają foteli AGR. Do tej pory najczęściej spotkać je można było w samochodach marki Opel. To właśnie ten koncern spopularyzował je w Europie. Teraz certyfikat AGR uzyskały również siedzenia w oferowane w samochodach Forda. Pierwszym modelem, do którego można zamówić fotele AGR jest Ford Focus IV.
Ford Focus z fotelami AGR
Stowarzyszenie AGR (z języka niemieckiego Aktion Gesunder Rucken) utworzono w 1995 roku, jako organizację non-profit, która skupiła specjalistów i lekarzy z wielu dziedzin medycyny, aby promować informacje i produkty przyjazne plecom. Żeby fotele Forda Focusa otrzymały certyfikat AGR, musiały zostać odpowiednio zaprojektowane i wyposażone w szeroki zakres regulacji, aby spełnić oczekiwania pasażerów o różnego typu posturach. Inżynierowie Forda, tworząc nowe siedzenia, mieli za zadanie zrealizować prośby właścicieli Focusa poprzedniej generacji o zapewnienie dodatkowego miejsca na nogi i lepszego wsparcia w rejonie lędźwi. Aż 18-pozycyjna regulacja foteli Forda Focusa IV obejmuje wysokość siedziska, jego długość i pochylenie, a także wsparcie pleców, szyi i ud. Czteropozycyjna regulacja podparcia lędźwiowego jest sterowana elektronicznie przełącznikiem umieszczonym na boku fotela.
Jednak, żeby wprowadzić czteropozycyjną regulację podparcia lędźwiowego, czteropozycyjną regulację zagłówka i przedłużenie podparcia ud – co nie było oferowane w poprzedniej generacji Focusa – eksperci Forda przeprowadzili testy na zamkniętym torze z mężczyznami i kobietami o różnym wzroście, masie ciała i posturze. Testy wytrzymałościowe objęły 150 tysięcy kilometrów jazdy w realnych warunkach drogowych, a także próby wykonywane za pomocą symulatora „Robutt”. Urządzenie to pozwala określić skutki 10-letniego używania fotela w ciągu trzech dni, symulując wsiadanie, wysiadanie i usadzanie się w fotelu 7500 razy.
Ile kosztują fotele AGR do Ford Focusa?
Focus jest pierwszym samochodem Forda, który uzyskał wyróżnienie niezależnego komitetu badawczego AGR, składającego się z ekspertów z różnych obszarów nauk medycznych. Aby otrzymać taką aprobatę, fotel musi być w stanie dostosować się do osoby siedzącej, zamiast zmuszać człowieka do dostosowania swojej pozycji do fotela.
Nowe fotele AGR można już zamawiać do Forda Focusa. W najtańszej wersjach wyposażenia Trend i Trend+ wymagają one dopłaty 1800 zł, a w odmianie Titanium 1300 zł. Fotele te nie są oferowane za to w usportowionej wersji ST-line i występują tylko w połączeniu z tapicerką materiałową.
Zobacz: Ford Focus ST oficjalnie! Dwa silniki, większa moc i eLSD!
A czy są dostępne w wersji Acitve nowego Focusa?
Jeszcze nie, ale czytałem jesienią zeszłego roku zagraniczne doniesienia, że na wiosnę 2019 (więc pewnie wkrótce) mają być dostępne zarówno w Active jak i ST-line.
już tak, Active produkcja po 6.05.19 będzie miał AGRy, zamawiać można już teraz. Wersja MY2019.75