Nowe Porsche 911 Targa 4 i Targa 4S są już dostępne w Polsce. Wrażenie robią nie tylko osiągi, zwłaszcza przyspieszenie 0-200 km/h, ale i rozwiązania techniczne. Specyficzny dach potrafi się składać w kilkanaście sekund, a jazdę w deszczu ułatwiają czujniki wody. Do tego silniki mają podwójne doładowanie, a puryści mogą wybrać 7 biegowy manual. Zobaczcie czym jeszcze chce zaskoczyć Porsche 911 Targa!
Porsche kompletuje rodzinę 911. Do Coupé i Cabrioleta dołącza trzecia odmiana nadwoziowa nowej generacji 911 – czyli Targa. Jej wizytówką pozostaje innowacyjny, w pełni automatycznie sterowany system składania dachu z charakterystycznym dla pierwowzoru z 1965 roku szerokim pałąkiem, ruchomą część dachu nad przednimi siedzeniami i panoramiczną tylną szybą. Jak podaje Porsche, dach można w wygodny sposób złożyć lub rozłożyć w ciągu zaledwie 19 sekund.
Porsche 911 Targa 992 – osiągi silnika biturbo
Nowe 911 Targa 4 jest napędzane 6-cylindrowym, 3-litrowym silnikiem typu bokser z dwiema turbosprężarkami, który generuje teraz moc 385 KM i, w połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy – czyli o 0,1 s krócej niż wcześniej. Natomiast 911 Targa 4S, z jednostką o mocy 450 KM, na uzyskanie 100 km/h w tych samych warunkach potrzebuje jedynie 3,6 sekundy, o 0,4 s mniej niż poprzednik. Maksymalna prędkość 911 Targa 4 wynosi 289 km/h (+2 km/h), a wariant 4S osiąga 304 km/h (+3 km/h).
Jeszcze większe wrażenie robi przyspieszenie do 200 km/h. Oba auta osiągają je w czasie krótszym niż 16 sekund. Do dziś są na rynku auta, które potrzebują więcej czasu, aby osiągnąć pierwszą „setkę”. Porsche Targa 4 ze skrzynią PDK rozpędza się 0-200 km/h w 15,6 s, a z pakietem Sport Chrono w 15,3 s. Natomiast Targa 4S z manualną skrzynią potrzebuje na to 14,2 s. Jeśli otrzyma ona skrzynię PDK to będzie się rozpędzać 0-200 km/h w 13,4 s, a z pakietem Sport Chrono w 13,1 sekundy! Z myślą o zapewnieniu maksymalnej przyjemności z jazdy oba sportowe samochody są standardowo wyposażone w 8-biegową przekładnię dwusprzęgłową (PDK) oraz napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Alternatywnie wariant 911 Targa 4S można zamówić z nowo opracowaną 7-stopniową skrzynią manualną, która występuje razem z pakietem Sport Chrono.
Zobacz: Rusza kolejna akcja serwisowa dotycząca sportowego BMW M5 F90!
Podobnie jak 911 Carrera, tak i oba warianty 911 Targa korzystają z przyrostu mocy, jaki zapewniają 6-cylindrowe, turbodoładowane silniki o pojemności 3 litrów. W rezultacie jednostki zapewniają zarówno lepsze osiągi, jak i zwiększoną użyteczność na co dzień. Silnik 911 Targa 4 wytwarza 385 KM przy 6500 obr./min, czyli o 15 KM więcej niż w poprzednim modelu. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm jest generowany w szerokim zakresie prędkości obrotowych – od 1950 do 5000 obr./min. Z mocą 450 KM 911 Targa 4S zapewnia o 30 KM więcej niż jego poprzednik i generuje maksymalny moment obrotowy 530 Nm (+30 Nm) pomiędzy 2300 a 5000 obr./min.
Ulepszony napęd na wszystkie koła
Lepsze osiągi nowych czteronapędowych wariantów idą w parze z dalszym rozwojem napędu przedniej osi. Jednostka sprzęgła i dyferencjału jest chłodzona wodą i otrzymała wzmocnione tarcze sprzęgła, co podnosi wytrzymałość oraz zdolność do przenoszenia wyższych obciążeń. Zwiększony moment operacyjny na sprzęgle poprawia dokładność jego regulacji i działanie dodatkowego napędu przedniej osi. Ogólnie rzecz biorąc, ulepszony napęd przedniej osi z PTM (Porsche Traction Management) przyczynia się do jeszcze lepszej trakcji w każdych warunkach drogowych.
Zobacz: Najlepiej sprzedające się hot hatche w Polsce! MEGA Raport 2019!
Do standardowego wyposażenia nowych wariantów 911 Targa należy elektronicznie sterowany system adaptacyjnego tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management). System ten automatycznie dostosowuje charakterystykę tłumienia z uwzględnieniem komfortu jazdy i prowadzenia do każdej sytuacji na drodze. Oferuje przy tym dwie ręcznie wybieranie mapy: Normal oraz Sport. Układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), obejmujący elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego z całkowicie zmiennym rozkładem momentu obrotowego, stanowi standardowe wyposażenie 911 Targa 4S, a w 911 Targa 4 jest dostępny jako opcja. Podobnie jak inne warianty ósmej generacji Porsche 911, również odmiany Targa są seryjnie wyposażone w tryb Porsche Wet. Czujniki zamontowane w przednich nadkolach są w stanie wykryć wodę zgromadzoną na nawierzchni, a jeśli zostaną „opryskane” znaczną ilością wody, w panelu wskaźników pojawia się komunikat sugerujący kierowcy ręczne uruchomienie trybu Wet. Po jego włączeniu responsywność napędu zostaje dostosowywana do warunków pod kątem zagwarantowania maksymalnej stabilności.
Hamulce
W przypadku 911 Targa 4 za hamowanie odpowiada komplet 330-miliometrowych tarcz z 4-tłoczkowymi, jednoczęściowymi, stałymi zaciskami w kolorze czarnym. Polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe w 911 Targa 4S mają po 6 tłoczków z przodu i po 4 z tyłu, a średnica tarcz przy wszystkich kołach wynosi 350 mm. Na życzenie dostępny jest układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Porsche 911 Targa i jego cena w Polsce
Porsche 911 Targa 2.0 z 1965 r. było pionierem samochodu zupełnie nowego typu. Targa, pierwotnie sprzedawana jako „bezpieczny kabriolet z pałąkiem przeciwkapotażowym”, wyposażona w zdejmowany dach, wkrótce stała się niezależną koncepcją i prawdziwą ikoną stylu. Do dzisiaj Porsche łączy w 911 Targa dwa światy – typowe dla kabrioletu zalety jazdy pod gołym niebem oraz codzienny komfort i bezpieczeństwo coupé.
Nowe warianty Porsche 911 Targa będą obecne na rynku od sierpnia 2020 r. Ceny zaczynają się od 635 tys. zł za 911 Targa 4 oraz od 710 tys. zł za 911 Targa 4S. Zatem na polskich drogach zbyt wielu egzemplarzy zapewne nie zobaczymy.
Zobacz: Spadają zyski i sprzedaż Porsche! Koronawirus to tylko przykrywka?
Dodaj komentarz