Porsche 960 pojawi się na rynku w 2017 roku. Będzie to auto z centralnie umieszczonym silnikiem, które pod względem mocy ma przerastać Porsche 911. Oto najnowsze dane techniczne i informacje o tym modelu!
Dostajemy coraz więcej informacji o tym, że już w 2017 roku na rynku pojawi się nowe Porsche 960. Model ten ma wypełnić lukę pomiędzy modelem 911 a 918 i być najlepszym połączeniem cech Porsche Cayman i 911. Po Caymanie odziedziczyć ma centralne położenie motoru, a po 911 moc, wysokie osiągi bardziej luksusowy charakter.
Zobacz: Ford GT 2017 – mikroprocesory i potężne turbo
Porsche 960 ma zatem w sprytny sposób przyciągnąć do marki nowych klientów. Model ten ze względu na centralnie położony silnik powinien zdecydowanie lepiej prowadzić się w zakrętach od 911, a przy tym być od niej szybszy na prostej. W rezultacie Porsche 960 ma zadatki na fenomenalne auto sportowe o zdecydowanie bardziej bezkompromisowym charakterze niż Porsche 911.
Zobacz: Ford Mustang vs BMW 435i vs Audi S5 vs Nissan 370Z
Sama koncepcja zespołu napędowego sprawia, że Porsche 960 nareszcie będzie mogło być 100% alternatywą dla tak bezkompromisowych aut sportowych jak McLaren 650S, Ford GT czy Ferrari 488 GTB. Umieszczony centralnie silnik nie pozwoli na zagospodarowanie miejsca za przednimi fotelami, dlatego auto będzie wyłącznie 2-osobowe. Ale wszelkie braki w funkcjonalności zrekompensują wysokie osiągi nowego motoru 960-tki.
Zobacz: Nowe Porsche 718 Boxster – małe silniki i wysokie osiągi
Porsche 960 ma być napędzane silnikiem o mocy ok. 650 KM, który przekazywać będzie ją na wszystkie cztery koła. Świetna trakcja w połączeniu z wysoką mocą ma zapewnić autu niesamowite osiągi. Przyspieszenie 0-100 km/h ma trwać zaledwie 2,5 sekundy, a prędkość maksymalna ma sięgnąć 320 km/h. Aby to osiągnąć Porsche będzie bardzo lekkie, a jego waga nie powinna przekroczyć 1400 kg. Aby to osiągnąć do budowy nadwozia auta wykorzystane mają zostać takie materiały jak aluminium i tytan.
Zobacz: Nowe Porsche 911 Turbo 991.2
Co do samego silnika to istnieją co najmniej dwie koncepcje. Pierwsza, najczęściej przedstawiana, mówi o 3,9-litrowym, 8-cylindrowym motorze typu boxer wyposażonym w podwójne turbodoładowanie. Według drugiej silnik mógłby posiadać nawet cztery turbosprężarki, ale mieć o 2 cylindry mniej. Pod uwagę brano także jednostkę V8 bi-turbo jednak inżynierowie Porsche dość szybko wykluczyli ten wariant z uwagi na gabaryty silnika.
Zobacz: Sprzedaż samochód Porsche w Polsce – rok 2015
Jak dokładnie będzie wyglądać Porsche 960 nie wiadomo, ale naprawdę dałbym wiele, aby prezentował się tak, jak model na zdjęciu. Według mnie to wręcz idealna bryła dla auta sportowego, w którą udanie wkomponowano cechy typowe dla innych modeli Porsche.
Zobacz: Nadchodzi Porsche dla prawdziwych purystów – 911 R
Dodaj komentarz