REKLAMA

Honda HR-V RS – czyli jednak może być sportowa!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 26 marca 2022
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Najnowsza generacja Hondy HR-V doczekała się sportowej wersji RS. Model został wyposażony w silnik 1.5 VTEC TURBO i przekładnię CVT. Niesamowity jest jednak też kolor tego auta, który świetnie współgra z dodatkami zarezerwowanymi dla tej odmiany. Auto niestety dostępne jest tylko na wybranych rynkach.

Na europejskim rynku Honda przeobraża swój wizerunek. Jeśli popatrzymy na gamę modelową aut dostępnych w polskiej ofercie, to możemy przeżyć spore zaskoczenie. W ofercie Hondy są w zasadzie tylko auta hybrydowe. Oprócz Civica Type-R, resztę stanowią samochody z serii e:HEV. To trochę zaskakujące, bo jednak marka ta, od zawsze związana ze sportem i motocyklami, miała w ofercie wersje dla kierowców o sportowej żyłce. Ale nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że dostępne u nas modele, oferowane są na innych rynkach w „prawilnych”, mocnych wersjach napędowych. Świetnym przykładem jest nowa Honda HR-V.

Honda HR-V RS to wersja dostępna póki co tylko w Indonezji

Na rynku indonezyjskim Honda oferuje cztery wersje HR-V. Trzy wersje (LS ,LE i SE) napędzane są przez wolnossący, 1,5-litrowy silnik o mocy 121 KM i maksymalnym momencie 145 Nm, który współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów CVT.  Ale na szczycie gamy znajduje się Honda HR-V RS, która posiada turbodoładowaną wersję tego silnika. Ma on moc 177 KM i maksymalnie generuje 240 Nm. Auto wyposażone jest w przekładnię bezstopniową CVT, ale na ten moment nie zostały jeszcze podane oficjalne osiągi tej odmiany.

W Indonezji wchodzi na rynek sportowa Honda HR-V RS. Ma turbodoładowany silnik znany m.in. z poprzedniego modelu. 

Jednak nie tylko silnik wyróżnią usportowioną odmianę. Honda HR-V RS ma unikalny przedni grill w kolorze ciemnego chromu i przeprojektowany przedni zderzak. Model też otrzymał też niepowtarzalny wzór alufelg, a z tyłu tłumik zakończony jest dwoma rurami. Tylne klosze lamp został przyciemnione i pojawiło się kilka emblematów RS. Wyróżnikiem są też połyskujące, czarne listwy na błotnikach, ciekawie kontrastujące z przepięknym lakierem nadwozia. Istotny jest także dopisek Turbo pod tylnym logiem RS. Na rynku np. australijskim identycznie wyglądają wersja RS napędzana jest układem hybrydowym e:HEV znanym z Europy.

Honda HR-V została wprowadzona w Indonezji we właściwym czasie,kiedy segment średnich SUV-ów zaczął się rozwijać, ponieważ był napędzany przez nową generację młodszych konsumentów, którzy chcieli bardziej kompaktowego SUV-a, stylowego, wyrafinowanego, ale nadal na tyle mocnego, aby wspierać ich dynamiczny styl życia

– powiedział lokalny dyrektor sprzedaży i marketingu Hondy Yusak Billy podczas lokalnej premiery SUV-a. Dzięki różnym zmianom w zakresie wyglądu, technologii i silnika przedstawiciele Hondy wierzą, nowa Honda HR-V nadal będzie ulubieńcem konsumentów w Indonezji. Niestety trudno przypuszczać, że Honda HR-V RS trafi do Europy. A szkoda, bo byłaby ciekawą alternatywą dla Forda Pumy ST.

Zobacz: Test Honda CR-V e:HEV

3
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
Daily DriverderekIwona Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
derek
Gość
derek

sportowa? 177KM? nie wiedziałem, że mam super sportowy samochód z mocą 211KM zawsze myślałem że jest to rodzinne auto? a tu proszę

Iwona
Gość
Iwona

Ładna. Szkoda ze u nas ie mozna takiej kupic

Aktualności