REKLAMA

Ford Ranger jako hybryda plug-in? Tak i trafi też do Polski

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 20 września 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Hybrydowy Ford Ranger ma łączyć zalety aut elektrycznych i spalinowych. Jako hybryda plug-in będzie mieć tryb w pełni elektryczny oraz możliwość zasilania innych urządzeń w prąd jako „mobilny generator”. Jest też pewnym, że trafi do polskiej sieci sprzedaży.

Niedawno testowany przez nas Ford Ranger Raptor okazał się naprawdę wybitnym pickupem. Z jednej strony ma bardzo rozbudowany napęd na cztery koła z blokadami dyferencjałów (sterowanymi przez kierowcę) i mocny silnik V6, a z drugiej jest bardzo wygodny nawet w codziennej jeździe, także po autostradzie. Ale w związku z przepisami o ograniczaniu emisji spalin, z czasem zostanie zastąpiony elektryczną wersją. Zanim to się stanie, Ford chce oswoić klientów z elektrycznością i wprowadzi hybrydę plug-in ładowaną z gniazdka. Gdy prąd w bateriach się skończy, zawsze do dyspozycji pozostanie silnik spalinowy. I to nie byle jaki, bo pokrewny temu ze sportowego Focusa ST.

Ford Ranger Plug-in Hybrid

Ranger Plug-in Hybrid charakteryzować się ma najwyższym momentem obrotowym w całej gamie modeli Ranger, dzięki zastosowaniu dwusilnikowego układu napędowego. Oparty będzie na  silniku 2.3 EcoBoost oraz jednostce elektrycznej zasilanej akumulatorem trakcyjnym. Dodatkowo, układ napędowy pozwalać będzie na przejazd w trybie czysto elektrycznych na dystansie do 40 kilometrów. Mimo napędu hybrydowego, Ranger Plug-In Hybrid będzie mógł holować przyczepy z hamulcem o masie do 3500 kg, co ma nie odbiegać od parametrów innych Rangerów (z wyjątkiem wersji Raptor).

Możliwość wykorzystywania jako agregatu ma zwiększyć funkcjonalność tej wersji napędowej Rangera. 

Ponadto, model ten oferować ma system zasilania pokładowego Pro Power Onboard, pozwalający klientom na podłączanie narzędzi i urządzeń o dużym zapotrzebowaniu na prąd w miejscu pracy lub obozowisku za pomocą gniazd dostępnych zarówno w kabinie, jak i skrzyni ładunkowej. Dzięki temu będzie mógł działać jak mobilny agregat, ale bez konieczności pracy na silniku spalinowym. Przy tym wszystkim, nadal ma mieć rozbudowany napęd na cztery koła, ale brakuje informacji czy równie rozbudowany pod kątem sterowania co np. ten w Raptorze.

Ford Ranger Plug-in Hybrid także w Polsce

Do produkcji Ford Ranger Plug-in Hybrid trafi pod koniec 2024 r., a pierwsze egzemplarze przyjadą do klientów na początku 2025 r. Amerykański koncern nie zdradził póki co cen hybrydowego Rangera, bo te będą ustalane bliżej terminu wprowadzenia modelu do sprzedaży. Już teraz wiadomo natomiast, że zelektryfikowana wersja trafi także do Europy.

Zobacz: Test Ford Ranger Raptor 3.0 V6

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności