Ford Focus ST Wagon to kombi z typowo sportowym charakterem. Podobnie jak hatchback ma rozwiązania zaczerpnięte z motosportu i bardzo mocne silniki. Jego dane techniczne nie zostały jeszcze opublikowane, ale będą zapewne zbliżone do wersji hatchback.
Ford po raz kolejny stworzył samochód dla rodzin, w których kierowcy maja sportową żyłkę i cenią dynamiczną jazdę autem. Co więcej, nowy Ford Focus ST Wagon powinien też idealnie wpasować się w rolę szybkiego i świetnie prowadzącego się auta dla przedstawicieli handlowych, bo będzie dostępny też w oszczędniejszej wersji z silnikiem Diesla. Tyle tylko, że akurat w tym przypadku wybór jednostki wysokoprężnej nie będzie oznaczać rezygnacji ze sportowych wrażeń zza kierownicy, bo poza silnikiem reszta rozwiązań ma być tożsama z wersją benzynową. W dieslu zabraknąć ma elektronicznie sterowanej szpery (eLSD), ale to jeszcze czeka na oficjalne potwierdzenie.
Ford Focus ST Wagon – sportowe kombi!
To co oczywiście wyróżnia Focus ST Wagon od wersji hatchback to bagażnik. W kombi kufer ma pojemność 575 litrów i może zostać powiększony nawet do 1620 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Auto jest obniżone o 10 mm względem seryjnego modelu i dysponuje amortyzatorami o mniejszym skoku. Pod maską będzie do wyboru silnik benzynowy 2.3 EcoBoost o mocy 280 KM (w standardzie ze szperą i 6-biegowym manualem) albo diesel 2.0 EcoBlue generujący moc 190 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Focus ST będzie dostępny tylko z przednim napędem.
W opcji dostępne są adaptacyjne amortyzatory CCD. Osiągi nie zostały jeszcze oficjalnie podane. Spekuluje się, że benzynowe kombi będzie przyspieszać 0-100 km/h w 6,3 sekundy, a wysokoprężne w ok. 8,1 sekundy. Jak tylko otrzymamy oficjalne dane w tej sprawie, damy Wam znać! Szykuje się naprawdę ciekawy daily driver na tor i na co dzień! Szczegóły techniczne dotyczące wersji hatchback prezentujemy w poniższym artykule:
Zobacz: Ford Focus ST oficjalnie! Dwa silniki, większa moc i eLSD!
Jeśli cena będzie zbyt duża to Golf R variant nie będzie się musiał obawiać konkurencji. 4×4 i 300 kucy zamyka temat.
Mało realne żeby Focus ST był aż tak drogi 😉 Golf R Variant to ok. 160 tys PLN, a z wyposażeniem dodatkowym od 180 do 220 tys. zł.