Ford Fiesta RS pojawi się w 2017 roku. Obecnie trwają jej testy o czym świadczą zdjęcia Fiesty RS jakie trafiły do naszej skrzynki e-mailowej. Oto czego możecie się spodziewać po nowej Fieście RS.
Ford Fiesta RS ma garściami czerpać ze stylizacji jej starszego brata Focusa RS. Według naszych informacji otrzyma ona zbliżony przedni pas z charakterystyczną belką rozdzielającą go na dwie części, potężnych rozmiarów tylny spoiler umieszczony na klapie bagażnika oraz efektownie wyglądający dyfuzor umieszczony w tylnym zderzaku. Prawdopodobnie, wzorem Focusa RS, ten ostatni zostanie ubogacony dwiema końcówkami wydechu.
Zobacz: Ford Focus RS III – osiągi, dane techniczne i cennik
Na zdjęciach szpiegowskich jakie dotarły na moją skrzynkę mailową trudno jednoznacznie wskazać czy Ford faktycznie testuje Fiestę RS czy, jak mówią inne źródła, nową generację Fiesty. Pewne szczegóły pozwalają mi jednak sądzić, że jest to odmiana RS.
Po pierwsze auto ze zdjęć korzysta właściwie w całości z nadwozia obecnie produkowanej Fiesty. Nowy model zapewne będą wyróżniać nieco większe gabaryty i przede wszystkim większy rozstaw osi. To co jednak zwraca uwagę i ugruntowuje mnie w przekonaniu, że to model testowy Fiesty RS to m.in. zwiększony rozstaw kół na obu osiach i poszerzone nadkola szczelnie wypełnione przez potężnych rozmiarów alufelgi ze sportowymi oponami Michelin. Przede wszystkim jednak mocno zmodyfikowany został przedni pas auta, który podobnie jak w Focusie RS został podzielony na dwie części. Inżynierowie zapewne sprawdzają, czy taka konstrukcja umożliwi właściwy dopływ powietrza do silnika.
Zobacz: BMW M2 F87 – osiągi lepsze niż w Audi RS3?
Co trafi pod maskę nowej Fiesty RS? Na razie nie ma jednoznacznych danych w tej sprawie. Pierwotnie mowa była o jednostce 2.0 EcoBoost generującej 184 kW mocy (dokładnie 250 KM) i przenoszącej moc poprzez 6-stopniową, ręczną skrzynię biegów na wszystkie cztery koła. Koncepcja napędu 4×4 wydaje się być niestety obecnie mało realna i najprawdopodobniej moc będzie przenoszona wyłącznie na przednie koła.
Zobacz: Test Ford Fiesta RED EDITION 1.0 EcoBoost
Co więcej, coraz częściej mówi się o zastąpieniu jednostki 2.0 EcoBoost silnikiem 1.6 EcoBoost o mocy 240 KM. Nawet z mniejszą jednostką Fiesta RS ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w czasie 6,0 sekund a jej prędkość maksymalna sięgać ma 241 km/h. Żeby zatem stawić czoła rywalom pokroju Audi S1, VW Polo R Fiesta będzie musiała zostać wyposażona w porządny zestaw hamulcowy i jeszcze lepsze zawieszenie. Wierzę jednak, że Fiesta RS udźwignie ten ciężar. Biorąc pod uwagę co potrafi zwykła Fiesta Red Edition, nie mówiąc o fenomenalnej wersji ST, odmiana RS powinna ponownie zachwycić świat. Mocno jej w tym kibicuję!
Szacun za wyprzedzenie. Konkurencja dopiero teraz pisze o fiescie RS