BMW serii 4 G22 kojarzone z uwagi na duży, wręcz ogromny grill tzw. nerki ma też sporo do zaoferowania swoim nabywcom. Doskonałe osiągi, sportowe dodatki, a do tego luksusowe wyposażenie to tylko z atrakcji. Zobacz co potrafi nowa czwórka od BMW.
Nowe BMW serii 4, oznaczone typoszeregiem G22, pojawi się w salonach w październiku 2020 roku. Do tego czasu klienci będą mogli spróbować przyzwyczaić się do bardzo kontrowersyjnego i po prostu niespecjalnie atrakcyjnego grilla. Jego pokaźne rozmiary zaburzają linię przedniego pasa co na tle naprawdę wysublimowanej konkurencji budzi uzasadnione rozczarowanie. Ale wygląd to nie wszystko i nawet jeśli kierowca będzie musiał z początku przyzwyczaić się do drwin kierowanych pod adresem auta (a zapewne też i częściowo do niego samego), to będzie mógł docenić zaawansowaną technikę drzemiącą w tym samochodzie.
BMW serii 4 G22 – opływowe nadwozie i mocne silniki
Po pierwsze, to kontrowersyjne nadwozie ma świetne właściwości aerodynamiczne. Współczynnik Cd został zmniejszony z 0,29 do 0,25, co ma przynieść wymierne korzyści w zakresie spalania i poziomu hałasu w kabinie. Co więcej, samochód cechuje się idealnym rozkładem mas pomiędzy osiami (50:50), środek ciężkości został obniżony o 21 mm, a rozstaw osi tylnej szerszy o 23 mm niż w nowym BMW serii 3. Standardowo montowane będą reflektory diodowe o bardzo płaskich konturach. W wyposażeniu dodatkowym znajdą się diodowe reflektory adaptacyjne ze światłami laserowymi BMW. Stylowo przyciemniane diodowe lampy tylne mają efektowną listwą światła pozycyjnego w kształcie litery L.
Ciekawie prezentują się jednostki napędowe BMW serii 4. Nie da się bowiem ukryć, że wszystkie prezentują naprawdę świetne osiągi. Silniki mają pojemność albo 2,0- albo 3,0-litrów, a ich moce wynoszą od 184 do 374 KM. Najsłabszy silnik jest w stanie rozpędzić niemieckie coupe 0-100 km/h w 7,5 sekundy, a najmocniejszy w zaledwie 4,5 sekundy. A przecież Monachijczycy nie zaprezentowali jeszcze żadnego BMW M4 nowego generacji. Nowością jest zastosowanie technologii mild hybrid w 6-cylindrowym rzędowym silniku benzynowym i wszystkich silnikach wysokoprężnych. Alternator odwracalny 48 V wspomaga silnik spalinowy dodatkową mocą do 8 kW (11 KM). Wszystkie silniki będą mieć od teraz dwustopniowe turbodoładowanie.
BMW serii 4 G22 – silniki i osiągi | |||||
Wersja | Silnik | Moc | Moment obrotowy | 0-100 km/h | V-MAX |
BMW 420i | 2.0 L | 184 KM | 300 Nm | 7,5 s | 240 km/h |
BMW 430i | 2.0 L | 258 KM | 400 Nm | 5,8 s | 250 km/h |
BMW M440i xDrive | 3.0 L mild hybrid | 374 KM | 500 Nm | 4,5 s | 250 km/h |
BMW 420d | 2.0 L mild hybrid | 190 KM | 400 Nm | 7,1 s | 240 km/h |
BMW 420d xDrive | 2.0 L mild hybrid | 190 KM | 400 Nm | 7,4 s | 238 km/h |
BMW 430d xDrive | 3.0 L mild hybrid | 286 KM | 650 Nm | 5,2 s | 250 km/h |
BMW M440d xDrive | 3.0 L mild hybrid | 340 KM | 700 Nm | 4,7 s | 250 km/h |
To co nie każdego zadowoli to jednak fakt, że BMW serii 4 po raz pierwszy nie będzie oferowane ze skrzynią manualną. W standardzie przewidziano 8-biegową skrzynię automatyczną Steptronic ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Małe zainteresowanie przekładniami ręcznymi spowodowało, że BMW nie zamierza oferować w Polsce wersji z takimi skrzyniami. Co więcej, każdy automat będzie posiadać funkcję Sprint do szybkich i dynamicznych przyspieszeń.
BMW serii 4 G22 – zawieszenie
W ramach jak najwyższej jakości prowadzenia, w BMW oferuje w standardowym wyposażeniu serii 4 amortyzatory zależne od skoku z możliwością indywidualnej regulacji. Opcjonalnie dostępny jest oczywiście sportowy układ jezdny M o jeszcze sztywniejszej charakterystyce amortyzatorów, łożysk i stabilizatorów oraz z dodatkowymi wzmocnieniami karoserii i adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym.
Zobacz: BMW M340i i trzy pomysły na zwiększenie mocy i poprawę osiągów!
Kierowca może ponadto zamówić szereg rozwiązań sprzyjających dynamicznej jeździe. Wśród tych najważniejszych jest adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami, hamulce sportowe M z niebieskimi lub czerwonymi zaciskami czy sportowy mechanizm różnicowy M z w pełni adaptacyjną blokadą w tylnej osi.
BMW serii 4 G22 – wnętrze i wyposażenie
Również za kierownicą właściciel auta powinien czuć się usatysfakcjonowany warunkami „pracy”. Kokpit zorientowany na kierowcę, nowy zespół wyświetlaczy z monitorem pokładowym o przekątnej do 10,25 cala oraz opcjonalnym w pełni cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala. Do tego wyświetlacz BMW Head-Up nowej generacji o powierzchni projekcyjnej powiększonej o 70 procent czy innowacyjna trójwymiarowa wizualizacja otoczenia w cyfrowym zestawie wskaźników przedstawiająca pojazd i jego otoczenie, a także możliwości działania dostępne dzięki aktywnym systemom wspomagającym kierowcę.
Na pokładzie jest też system operacyjny BMW 7 umożliwiający indywidualne i spersonalizowane wskazania na monitorze pokładowym i zestawie wskaźników oraz korzystanie z inteligentnego asystenta osobistego BMW. Zoptymalizowana interakcja między pasażerami a cyfrowym asystentem dzięki nowej grafice na monitorze pokładowym. Intuicyjna multimodalna obsługa za pomocą dotykowego monitora pokładowego, kontrolera iDrive, przycisków na kierownicy, sterowania głosowego i opcjonalnego sterowania gestami. Co ważne, BMW postanowiło jeszcze mocniej popracować nad komfortem akustycznym i termicznym w porównaniu z poprzednim modelem. Dlatego w standardzie znalazła się wyciszona przednia szyba i nowa 3-strefową klimatyzacja automatyczna.
Dodaj komentarz