Rajdowe Kryterium Orlika 2020 rozstrzygnięte! Nie przeszkodził ani COVID19, ani przelotny deszcz. Zawody organizowane w ramach formuły KJS i SKJS przyciągnęły na start ponad 40 zawodników w bardzo zróżnicowanych samochodach. Nasza redakcja patronowała tej imprezie i już czeka na kolejną jej edycję! Zobaczcie wyniki, komentarze triumfatorów i oczywiście naszą galerię zdjęć!
Rajdowe Kryterium Orlika 2020 – rajdowa impreza organizowana przez Auto Moto Klub Rzemieślnik w Przasnyszu, nad którą objęliśmy patronat medialny, odbyła się w sobotę 10 października. Były to zawody o randze KJS i SUPER KJS. Na starcie zameldowały się łącznie 43 załogi, 13 w KJS i 30 w SKJS. Zawodnicy do przejechania mieli łącznie 24 km odcinków specjalnych na których mierzono im czas oraz 107 km dróg dojazdowych.
Zobacz: Alpine A110 Rally oficjalnie z rajdową homologacją
Obydwa odcinki specjalne zlokalizowane były w gminie Czernice Borowe, start był w Chrostowie i Miłoszewcu. Kierowcy musieli je pokonać trzykrotnie co łącznie przekładało się na 6 przejazdów. Odcinek nr 7 zlokalizowany był w centrum miasta Przasnysz. Licznie zgromadzeni kibicie mieli na co popatrzeć, kierowcy nie oszczędzali swoich rajdówek, każda kolejna załoga jechała coraz szybciej notując coraz lepsze czasy.
Arek Tyc – kierowca, zwycięzca SUPER KJS w generalce oraz klasie V:
„Przyjechaliśmy z Płocka, jesteśmy tutaj pierwszy raz i udało się wygrać, nie było łatwo. Rano było bardzo ślisko, pojechaliśmy na miękkiej deszczowej oponie, a później okazało się że był to zły wybór bo zaczęło przesychać. Do ostatniego odcinka walczyliśmy o zwycięstwo i utrzymaliśmy tempo.”
Jarek Koczewski – pilot, zwycięzca SUPER KJS w generalce oraz klasie V:
„Bardzo wymagający rajd, odcinki bardzo szybkie i niebezpieczne. Cały czas walka na żyletki, ułamki sekundy decydowały o wygranej. Prolog zadecydował o zwycięstwie, na pewno za rok tutaj wrócimy i będziemy walczyć o utrzymanie tego wyniku.”
Rafał Bańka – kierowca, 2 miejsce w generalce oraz klasie V:
„Od początku założyliśmy, że nie będziemy ryzykować rozbicia się w Przasnyszu, ponieważ dwa tygodnie później jedziemy Rajd Podlaski. Nasze tempo było takie, na jakie pozwalało auto, lecz założyliśmy unikanie jakichkolwiek błędów. Ta taktyka sprawdziła się idealnie. Błędy oraz awarie konkurencji doprowadziły nas do drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej na mecie rajdu. W tym miejscu chcemy bardzo podziękować całemu AMK Rzemieślnik za doskonałą organizację tego rajdu.”
Adam Świderski, kierowca, zwycięzca KJS:
„Super impreza, pogoda nam dopisała. Super odcinki, super próba, zabawa przednia. Każdemu polecam – zamiast siedzieć w domu i się nudzić to przyjeżdżać i jeździć byle czym i byle jak ale zawsze do przodu! ”
Tegoroczne zawody były okazją do zobaczenia w akcji wyjątkowo ciekawych samochodów sportowych. Oczywiście nie zabrakło OS-owych legend dostosowanych do jazdy typowo wyczynowej, takich jak Subaru Impreza czy Mitsubishi Lancer.
Zobacz: Przeciek z Subaru dotyczący premiery nowego BRZ, WRX i STI!
W jednej z nich rewelacyjnie zaprezentował się Rafał Bańka, który nie dość, że dostarczył ekspresowo na rajd nasze redakcyjne tablice, to jeszcze nie zwalniając tempa, zajął II miejsce w klasyfikacji generalnej SKJS! A przed zawodami zapowiadał, że prawdziwy swój potencjał odkryje dopiero na szutrowych trasach Podlasia, które uwielbia i które zamierza „odwiedzić” już niebawem swoją Imprezą! Czekamy zatem na szutry!
Pojawili się też kierowcy w znacznie tańszych autach, jak Fiat Seicento, które z racji niskich kosztów eksploatacji, stanowią świetny sposób do zdobywania rajdowego doświadczenia.
Zobacz: Paul Walker miał 5 sztuk unikalnego BMW M3 Lightweight E36!
Do tego jak zawsze uwielbiani przez kibiców kierowcy tylnonapędowych BMW, którzy ku uciesze publiczności popisywali się widowiskowymi, choć cennymi czasowo, poślizgami. Ich przejazdy zawsze podnoszą emocje, bo auta w ich rękach po prostu tańczą na drodze.
Daily driver na … KJS?!
Ale wśród samochodów, jakie zostały zgłoszone do KJS i SKJS Rajdowego Kryterium Orlika 2020 pojawiły się też typowe daily drivery, w tym bardzo rzadkie BMW 1M! Prowadzący je Dawid Smółka pokazał tym samym, że seryjne samochody sportowe odnajdują się nawet w warunkach rajdowych, a ich właściciele są pełni sportowej pasji.
Zobacz: BMW M2 CS pokonało tor Nurburgring wolniej niż SUV Audi!
Niesamowity rezultat uzyskał drugi daily driver jaki pojawił się na trasach pod Przasnyszem. Sportowe Audi S1, czyli miejski hot hatch seryjnie wyposażony w motor 2.0 TFSI 231 KM, nie dość, że wytrzymało trudy rajdu, to jeszcze wygrało w klasyfikacji generalnej KJS! Oczywiście auto nie było w pełni seryjne, a jego kierowca jest doświadczonym i utytułowanym zawodnikiem, jednak osiągnięty wynik jest naprawdę świetny.
Wyniki KJS Rajdowego Kryterium Orlika 2020:
Klasyfikacja generalna:
- 1 miejsce: Świderski Adam / Cichecki Robert – AUDI S1
- 2 miejsce: Olkowski Bartosz / Pawłowski Łukasz – BMW E30
- 3 miejsce: Lidzki Rafał / Kulas Kamil – Honda Civic
Klasa II*:
- 1 miejsce: Makomaska Agata / Szaykowski Łukasz – Honda Civic
*(startowała jedna załoga)
Klasa III:
- 1 miejsce: Lidzki Rafał / Kulas Kamil – Honda Civic
- 2 miejsce: Szymańska Izabela / Kaczmarczyk Piotr – Honda Civic
- 3 miejsce: Lewicki Marcin / Lewicki Adrian – Peugeot 106
Klasa IV:
- 1 miejsce: Olkowski Bartosz / Pawłowski Łukasz – BMW E30
- 2 miejsce: Wilkowski Mariusz / Krzykowski Sebastian – Peugeot 206
Klasa V:
- 1 miejsce: Świderski Adam / Cichecki Robert – Audi S1
- 2 miejsce: Gniazdowski Michał / Dąbrowa Maciej – BMW 316
- 3 miejsce: Kowalski Piotr / Żychowski Michał – Audi 80
Wyniki SUPER KJS Rajdowego Kryterium Orlika 2020
Klasyfikacja generalna:
- 1 miejsce: Tyc Arkadiusz / Koczewski Jarosław – Subaru Impreza STI
- 2 miejsce: Bańka Rafał / Okulus Piotr – Subaru Impreza
- 3 miejsce: Dziadosz Sebastian / Dziadosz Marcin – Honda Civic
Klasa II:
- 1 miejsce: Nowak Adam / Dylewski Wojciech -Subaru Justy
- 2 miejsce: Nowicki Filip / Wyszkowski Bartłomiej Fiat Seicento
- 3 miejsce: Nowak Marcin / Skonieczna-Nowak Doris – Fiat Seicento
Klasa III:
- 1 miejsce: Jaroszewski Rafał / Starachowski Daniel – Honda Civic
- 2 miejsce: Kawka Rafał / Twardziak Daniel – Honda STI
- 3 miejsce: Krupa Adam / Piotrowski Paweł – Toyota Yaris
Klasa IV:
- 1 miejsce: Dziadosz Sebastian / Dziadosz Marcin – Honda Civic
- 2 miejsce: Lewandowski Szymon / Przesmycki Łukasz – BMW E30 318is
- 3 miejsce: Kinkel Jakub / Studziński Cezary – Opel Astra GSI
Klasa V:
- 1 miejsce: Tyc Arkadiusz / Koczewski Jarosław – Subaru Impreza STI
- 2 miejsce: Bańka Rafał / Okulus Piotr – Subaru Impreza
- 3 miejsce: Baldwin Jan / Ciszewska Katarzyna – Subaru Legacy
Klasa GOŚĆ:
- 1 miejsce: Kuciński Tomasz / Gołębiewski Tomasz – Subaru Impreza
- 2 miejsce: Oracz Krzysztof / Skrobisz Piotr – Mitsubishi Lancer Evo X
- 3 miejsce: Smółka Dawid / Szufa Aleksandra – BMW 1M
Czyli można przyjechać na taki rajd nawet swoim zwykłym autem i mając licencję się ścigać? 🙂 nie trzeba mieć jakiejś klatki bezpieczeństwa czy jakiegoś specjalnego wyposażenia skoro tutaj BMW 1M pojechalo?
W KJS mozna jechac seryjnym autem z homologacja drogowa i nietrzeba miec zadnej licencji
To Bmw M1 ma klatkę akurat