W sobotę 4 grudnia odbył się 59. Rajd Barbórka. Organizator, czyli Automobilklub Polski postanowił nieco zmienić dotychczasową formę rajdu. Dołożył dwa nowe odcinki usytuowane poza Warszawą. Na tym nie koniec zmian, bo start i pierwszy OS odbył się w piątkowy wieczór, a podziwiać go można było zupełnie za darmo!
Tegoroczna Barbórka zaskoczyła pozytywnymi zmianami. Oprócz dobrze znanych kibicom odcinków specjalnych na Autodromie Bemowo i torze wyścigów konnych na Służewcu, pojawiły się odcinki na torze w Słomczynie oraz uliczny odcinek w Pruszkowie, gdzie odbył się również start honorowy. Zmagania w Pruszkowie można było oglądać na żywo nie kupując żadnego biletu czy karnetu, ten odcinek był otwarty dla wszystkich kibiców i można go było podziwiać zupełnie za darmo. I tutaj należy się pochwała organizatorowi, bo mimo tak skomercjalizowanego rajdu, gdzie podstawowy karnet kibica na wszystkie odcinki kosztował 75 zł, zrobienie choć jednego bezpłatnego odcinka to ukłon w stronę kibiców.
Trasa 59. Rajdu Barbórka
Załogi do pokonania miały niespełna 26 km odcinków specjalnych. Prawie 100 km liczyły tzw. dojazdówki. Tegoroczna Barbórka zaczęła się w piątkowy wieczór od ceremonii startu honorowego. Zaledwie kilkanaście minut po przejechaniu przez rampę zawodnicy stanęli do walki na trasie pierwszego odcinka specjalnego, który został rozegrany na ulicach Pruszkowa.
Zobacz: EXIDE Puchar Toru Słomczyn 2021 i prawie 100 aut na starcie!
W sobotni poranek rywalizacja zaczęła się od widowiskowego przejazdu na terenie Autodromu Słomczyn, obiektu doskonale znanego wszystkim fanom sportów motorowych na którym specjalnie na potrzeby Barbórki dorobiono tor szutrowy z dwoma hopami. Następnie zawodnicy wyruszyli w stronę Warszawy, aby walczyć o cenne sekundy na jednym z ulubionych odcinków barbórkowych kibiców – Torze Służewiec, który powrócił do harmonogramu grudniowego rajdu.
Kolejnym torem który gościł rajdowców to Autodrom Bemowo. Tutaj odcinek specjalny dostarczył kibicom podwójną dawkę emocji, bo był to odcinek równoległy, podczas którego w tym samym czasie jechały dwa auta. Na Bemowie zakończyła się rywalizacja w 59. Rajdzie Barbórka. Na ulicę Karową w Warszawie na której rozgrywane było Ogólnopolskie Kryterium Asów, awansowało 45 najlepszych zawodników. Ten odcinek nie wliczał się do całego rajdu, jest to oddzielna klasyfikacja która rządzi się swoimi prawami.
Na liście startowej zameldowały się 103 załogi, a wśród nich Wicemistrzowie Świata WRC3 Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak oraz drudzy Wicemistrzowie Europy i tegoroczni Mistrzowie Polski Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk. Obydwie załogi w samochodzie Skoda Fabia Rally2. W Barbórce wystartował też Zbigniew Staniszewski – Mistrz Polski Rallycross 2021.
Zwycięzcy 59. Rajdu Barbórka
Zwycięzcami 59. Rajdu Barbórka jak i Kryterium Asów Karowa została załoga Lotos Rally Team Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak (Skoda Fabia Rally2). Zawodnicy Lotos’a wygrali wszystkie odcinki tegorocznej Barbórki. Na mecie zameldowali się z 20 sekundową przewagą nad drugą załogą Miko Marczyk / Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia Rally2).
Cieszę się z wszystkich drugich miejsc na tym rajdzie. Drugie miejsce za Kajetanem i Maćkiem to żadna ujma. Kajto to prawdziwy mistrz kierownicy i spryciarz jeśli chodzi o przygotowanie sprzętu. Wielkie gratulacje dla niego! Mam od kogo się uczyć.
– powiedział na mecie Miko Marczyk
Załoga Wojciech Chuchała i Sebastian Rozwadowski (Skoda Fabia Rally2) toczyła zaciętą rywalizację o trzecie miejsce z Michałem Ratajczykiem i Jędrzejem Szcześniakiem (Skoda Fabia Rally2). Po piątkowym odcinku prowadzili Chuchała/Rozwadowski. Sobota należała już do Ratajczyka i Szcześniaka. Chuchała robił co mógł aby powrócić na trzecie miejsce ale nie udało mu się odrobić straty i zajął miejsce tuż za podium.
Klasyfikacja generalna, Klasa R1 oraz Kryterium Karowa:
- Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak (Skoda Fabia Rally2)
- Mikołaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia Rally2)
- Michał Ratajczyk – Jędrzej Szcześniak (Skoda Fabia Rally2)
Klasa R2:
- Jacek Sobczak – Michał Marczewski (Porsche 911 RGT)
- Rafał Kręcioch – Marcin Drewniak (Opel Corsa)
- Jakub Kowalczyk – Łukasz Kulesza (BMW M3)
Klasa R3:
- Gracjan Predko – Adrian Sadowski (Peugeot 208 R2)
- Filip Pindel – Krzysztof Pietruszka (PeTugeot 208 R2)
- Tomasz Rodziewicz – Tomasz Pszczółkowski (Ford Fiesta R2)
Samochody Historyczne:
Klasyfikacja generalna:
- Adam Kacprzyk – Maciej Tworski (Lancia Delta HF Integrale)
- Grzegorz Olchawski – Łukasz Wroński (Audi Quattro)
- Wojciech Goździkiewicz – Joanna Madej Smolarek (BMW 318 E30)
Klasa H1:
- Adam Kacprzyk – Maciej Tworski (Lancia Delta HF Integrale)
- Grzegorz Olchawski – Łukasz Wroński (Audi Quattro)
- Andrzej Kalitowicz – Maciej Wisławski (Subaru Legacy)
Klasa H2:
- Wojciech Goździkiewicz – Joanna Madej Smolarek (BMW 318 E30)
- Marcin Kozłowski – Michał Jucewicz (Ford Sierra)
- Waldemar Janecki – Piotr Krzysztanek (BMW 318 IS)
Klasa H3:
- Marcin Wydra – Piotr Sikorski (Lada 2105 VFTS)
- Piotr Zaleski – Piotr Szadkowski (Talbot Sunbeam 1.6 Ti)
- Karol Wyka – Karol Jaskłowski (FSO Warszawa 125p)
Zobacz: Ostatnia czyli 7 runda Mistrzostw Polski Rallycross w Słomczynie!
Dodaj komentarz