REKLAMA

Pierwsza Honda NSX II trafiła do właściciela z Europy!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 16 grudnia 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Claude Sage, ambasador marki Honda, otrzymał kluczyki do pierwszego egzemplarza Hondy NSX w specyfikacji europejskiej. Piękny, czerwony lakier sportowej Hondy zabłysnął w Monaco, królestwie supersportowych samochodów.

Honda NSX II generacji to zupełnie nowe auto w porównaniu do swojego poprzednika. To co łączy oba modele, to zastosowanie bardzo nowoczesnej technologii, wyróżniającej każdego NSX-a na tle jego klasowych rywali. Rewolucyjny, hybrydowy układ napędu na cztery koła, aż 9-stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów, 3 silniki elektryczne oraz 3,5-litrowy motor benzynowy z podwójnym turbodoładowaniem to najważniejsze wyróżniki nowej Hondy NSX II generacji. Do tej pory samochodem tym mogli się zachwycać przede wszystkim Amerykanie i Japończycy, ale teraz model ten nareszcie trafia do europejskiej sieci sprzedaży.

Zobacz: Innowacyjny napęd i nadwozie Hondy NSX II !

Kluczyki do pierwszego, europejskiego egzemplarza Hondy NSX przekazała Claude’owi Taku Kasahara, prezes oddziału Honda Motor Europe France. Pan Sage jest założycielem i byłym dyrektorem generalnym firmy Honda Switzerland oraz członkiem klubu Honda NSX & Sportscar Club. Claude może się także poszczycić bogatym doświadczeniem związanym z ewolucją tego kultowego samochodu sportowego.

Zobacz: Honda Civic X w wersji Type-R – pierwsze zdjęcia konceptu!

Claude rozpoczął swoją przygodę z projektem NSX w 1984 roku od stworzenia modelu HP-X (Honda Pininfarina eXperimental). Prototyp powstał w ramach współpracy Hondy i włoskiej firmy projektowej Pininfarina. Pod maską samochodu pracował silnik Honda V6 przeniesiony z bolidu Formuły 2. Claude pełnił rolę kierowcy testowego w Turynie i w Tochigi w Japonii, po czym projekt przybrał nazwę New Sports eXperimental, co oznaczało rozpoczęcie prac na pierwszą generacją modelu NSX. Działania mające na celu stworzenie samochodu produkcyjnego rozpoczęły się w 1989 roku, przy czym w nowym projekcie Claude zachował rolę kierowcy testowego.

W 1993 roku, prototyp NSX, którym jeździł Claude, posłużył jako baza do opracowania modelu NSX przeznaczonego do wyścigu Le Mans. W tym samym roku został on poproszony o przejęcie roli managera tego samochodu podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

Taku Kasahara przekazuje kluczyki do pierwszej, europejskiej Hondy NSX II Claude’owi Sage.

Podczas odbierania kluczyków do nowego NSX-a, Pan Sage powiedział: „Nowy NSX jest nowoczesnym samochodem sportowym, powstałym z połączenia zaawansowanych rozwiązań technicznych z japońską tradycją, w związku z czym podąża tą samą drogą, co pierwszy NSX.”

Zobacz: Inżynier Hondy opowiada o tym jak powstała nowa Honda NSX!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności